ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi vs Fiat 500X 1.6D [test drive]

IMG_8896

Συγκρίνουμε δύο crossover με διαφορετική προσέγγιση στο ίδιο θέμα. Ποια από τα… δύο πιάτα είναι το νοστιμότερο; Το γαλλικό ή το ιταλικό;

Από τα κλασικά SUV στα crossover. Ξέρετε, εκείνα με την υπερυψωμένη εμφάνιση, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους καλούς χώρους, με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Εκείνα που κοστίζουν όσο περίπου ή ελάχιστα παραπάνω από ένα κλασικό hatch με τον υποψήφιο αγοραστή να μην βλέπει κανένα λόγο για να μην αγοράσει ένα διαφορετικό από τα ειωθότα crossover με αποδοτικούς κινητήρες.

Χαρακτηριστικό δείγμα της συνεχώς αναπτυσσόμενης εποχής είναι τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας. Το Citroen C4 Cactus το είχαμε δοκιμάσει το φθινόπωρο, ενώ η έκδοση βενζίνης του Fiat 500X μας απέδειξε τις δυνατότητες της απέναντι στο Nissan Juke. Τώρα, το ιταλικό μοντέλο έρχεται να αντιμετωπίσει το Citroen στην ντίζελ εκδοχή του. Έχουμε και λέμε: ντίζελ 1.600άρια μοτέρ κάτω από το καπό με το 8-βάλβιδο του Citroen να είναι λίγο πιο ξεπερασμένο απέναντι στου Fiat με τούρμπο VTG. Το μοτέρ του C4 Cactus είναι και πιο αδύναμο καθώς υπολείπεται κατά 20 PS και 66 Nm ροπής.

Ωστόσο, στον δρόμο η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη, κυρίως λόγω του υπερτραφούς 500Χ που ζυγίζει περίπου 250 kg περισσότερο από το C4 Cactus. Κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις, με αποτέλεσμα το Citroen να μην υπολείπεται σε σημαντικά σε αυτό τον τομέα. Ο Multijet II έχει πιο ήσυχη λειτουργία (εδώ παίζει ρόλο και η καλύτερη ηχομόνωση), αλλά το βαρύ αμάξωμα του Fiat έχει άμεση επίπτωση στην κατανάλωση με το Citroen να αναδεικνύεται νικητής (χαρακτηριστική είναι και η διαφορά στην εκπομπή CO2).

photos: nmarinopoulos

Το 500X όμως έχει πολύ καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά από το συγκριτικά κάπως πλαδαρό C4 Cactus. To ιταλικό crossover είναι πιο σφιχτό στις στροφές, πιο ευχάριστο στην οδήγηση, έχει καλύτερη αίσθηση τιμονιού και ποιότητα κύλισης και αν δεν είχε τις υπερβολικές 18άρες ζάντες θα ήταν καλύτερη και η άνεση από την ανάρτηση. Επίσης, το μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο σε αντίθεση με το μακρύ 5άρι του Citroen. Το συμπέρασμα είναι πως το 500X στέκεται καλύτερα στον δρόμο και επιτέλους οι Ιταλοί έφτιαξαν ένα ενδιαφέρον οδηγικά Fiat.

Τώρα, από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι πως ότι πληρώνεις παίρνεις. Και δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στις εκδόσεις εξοπλισμού των μοντέλων της δοκιμής μας. Απλά το 500X σου αποπνέει την αίσθηση του ποιοτικού και του πιο καλοφτιαγμένου σε σχέση με το C4 Cactus όπου φαίνεται έκδηλη η διάθεση των σχεδιαστών να διατηρήσουν το κόστος χαμηλά. Θεωρώ όμως μεγάλο εργονομικά φάουλ τα πίσω παράθυρα να ανοίγουν με κλιπ με το πρόσχημα της εξοικονόμησης βάρους. Επίσης, στο Citroen δεν υπάρχει μία ποτηροθήκη για π.χ. τον καφέ σου, παρόλο που οι θήκες είναι αρκετές και με ένα μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού.

Από πλευράς χώρων στο μινιμάλ εσωτερικό του Citroen θα βολευτείς πιο άνετα στα πιο μαλακά καθίσματα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά θα ήθελα ρύθμιση του τιμονιού και σε βάθος, ενώ στο 500Χ βρίσκεσαι ψηλότερα με το δεξί σου γόνατο να ενοχλείται κάποιες φορές από τη χοντροκομμένη κονσόλα. Επίσης, οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους περισσότερο αέρα για τα γόνατα στο C4 Cactus (εδώ αν και μακρύτερο το Fiat παίζει ρόλο το μεταξόνιο του Citroen), αλλά αυτό που δεν θα τους αρέσει είναι όπως είπαμε τα παράθυρα που δεν κατεβαίνουν. Στους χώρους αποσκευών σημειώσατε «Χ».

Εσκεμμένα άφησα για το τέλος την σχεδίαση των δύο μοντέλων μιας και αποτελεί μία καθαρά προσωπική υπόθεση. Αν σώνει και καλά θα έπρεπε να πάρω θέση ίσως να προτιμούσα την διαφορετικότητα του C4 Cactus. Από την άλλη όμως το 500X δείχνει πιο διαχρονικό και σίγουρα πιο ενδιαφέρον στον δρόμο, αλλά με πιο αυξημένο κόστος χρήσης και κτήσης. Το Fiat 500X είναι ένα ελαφρώς πιο ολοκληρωμένο σύνολο, αλλά η διαφορά στην τιμή πώλησης είναι αρκετά μεγάλη ώστε να αποδώσει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Citroen C4 Cactus…

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα CITROEN
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FIAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi
Fiat 500X 1.6 MultiJet II
Κυβισμός 1.560 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×88,3 mm 79,5×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) / 3.500 rpm 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h 186 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,8 / 3,4 / 3,2 lt/100 km 4,7 / 4,1 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 789 km 685 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 87 g/km 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/55 R16 Michelin Pilot Spor 5,
225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.157×1.729×1.480 mm 4.248×1.796×1.600 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.477 mm 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.595 mm 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 348-1.170 lt 350-1.000 lt
Απόβαρο 1.145 kg 1.395 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 18.800€
(16.570€ με απόσυρση)
από 22.900€
(21.470€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Καλυτερη επιλογη το εντυπωσιακο C4 Cactus που εχει πολυ καλη τιμη κ χαμηλη καταναλωση! Τα diesel υποτιθεται τα παιρνεις για οικονομια και το 500X καιει πολυ. Ναι σιγουρα φταιει κ το βαρος του.. Αλλα πρεπει επιτελους καποιες μαρκες (οπως η ford,η Volvo και κυριως η Opel) να μαθουν να φτιαχνουν πιο ελαφρια αυτοκινητα και να χρησιμοποιουν περισσοτερο το αλουμινιο ως υλικο οπως κανει η Citroen τοσα χρονια που εχει καταφερει να εχει τις χαμηλοτερες καταναλωσεις και πολυ ανταγωνιστικες επιδοσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!