ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Citroen C4 Cactus caroto test drive 2014 (1)

Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα όσο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει το τελευταίο καιρό…

«Αυτό είναι που διαφημίζει η τηλεόραση;». Μια ερώτηση που ακούσαμε ουκ ολίγες φορές για το C4 Cactus και θα πρέπει να παραδεχτούμε πως αν οι Γάλλοι κατάφεραν κάτι με την «πρώτη», τότε είναι να προκαλέσουν το έντονο ενδιαφέρον. Όχι μόνο τηλεθεατών και αναγνωστών, αλλά περαστικών και οδηγών. Η αλήθεια είναι πως συνήθως τα βλέμματα συγκεντρώνουν πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα, αλλά όπως διαπιστώσαμε το C4 Cactus έχει τον τρόπο του να μην περνά απαρατήρητο.

Λογικό είναι, λοιπόν, ένα πρωτότυπο σχεδιαστικά μοντέλο να αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις. Άλλωστε, η Citroen μας έχει συνηθίσει σε τολμηρές ενέργειες (κυρίως τεχνολογικές), ασχέτως αν είναι πετυχημένες ή όχι. Προσωπικά, βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την προσέγγιση στο θέμα του C4 Cactus, έστω και με αυτή την κόκκινη φορεσιά που με τα περιφερειακά πλαστικά και τις ράγες της οροφής θυμίζει κάτι από ειδικό όχημα της πυροσβεστικής υπηρεσίας (ναι, το ακούσαμε και αυτό!).

Αν είναι εκκεντρική η σχεδίαση; Προφανώς και ναι, ειδικά από εμπρός με τα χαρακτηριστικά σχιστά LED και την τεράστια μάσκα, με φωλιασμένα στις άκρες τα φωτιστικά σώματα. Παρά τις ακρότητες, το αμάξωμα των 4,16 μέτρων -με την αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος που διεκδικεί τον χαρακτηρισμό ενός crossover- καταφέρνει να δείχνει ενδιαφέρον και να ξεχωρίζει. Το πλαστικό είναι το κυρίαρχο στοιχείο, από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις, ενώ την προσοχή αποσπούν εκείνα που επενδύουν τις πόρτες. Πρόκειται για τα airbumps που θεωρητικά περιέχουν αέρα προστατεύοντας από επαφές μικρής έκτασης δίχως γρατζουνιές, λακουβίτσες και λοιπές δυσάρεστες φαρνατζοδουλειές.

Στο ίδιο εκκεντρικό ρυθμό αλλά με ένα πιο μινιμάλ στιλ κινείται και το ποιοτικό εσωτερικό με τα κάπως flat (αλλά βολικά και άνετα) σε όψη καθίσματα. Το οποίο προσωπικά βρισκω εξίσου ενδιαφέρον, καθώς η σχεδίαση σου δίνει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου και πιο άνετου αυτοκινήτου. Μπροστά από το τιμόνι -το οποίο ρυθμίζεται μόνο σε ύψος- δεν υπάρχει ο κλασικός πίνακας αλλά μία μακρόστενη οθόνη με ψηφιακές ενδείξεις για την ταχύτητα, το ρεζερβουάρ, μέχρι και προτεινόμενη αλλαγή της σχέσης. Αυτό που δεν μου άρεσε ήταν η έλλειψη στροφόμετρου.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί μία μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών η οποία έχει εναλλασσόμενες θεματικές ενότητες/επιφάνειες για το κλιματισμό, το ραδιόφωνο, τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κ.α. Είναι ευδιάκριτη και με καλά γραφικά, με ακρίβεια στην επιλογή μέσω αφής (για μεγαλύτερη ακρίβεια προσέξετε το δάχτυλο σας να μην είναι ιδρωμένο/λερωμένο, όπως ισχύει για όλες τις touch-screen). Το τεράστιο ντουλαπάκι του συνοδηγού (είναι τόσο μεγάλο ώστε ο αερόσακος του συνοδηγού να μετακομίσει στην οροφή!) χωρά περισσότερα πράγματα από ότι θα περίμενες, θήκες υπάρχουν αρκετές, ορισμένες θα μπορούσαν να είναι πιο βαθιές, ενώ βρίσκω ενοχλητικό να μην υπάρχουν σε βολικό σημείο (υπάρχει μια στο τελείωμα της κονσόλας) ποτηροθήκες.

photos: nmarinopoulos

Από πλευράς χώρων το C4 Cactus είναι ένα άνετο αυτοκίνητο που βολεύει και με τα παραπάνω μία οικογένεια. Για τις εξωτερικές του διαστάσεις έχει γίνει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων, το πορτμπαγκάζ είναι βολικό με 358 lt, αλλά το κατώφλι φόρτωσης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο για να διευκολύνει. Γενικότερα οι σχεδιαστές δείχνουν την πρόθεσή τους να συγκαλύψουν την εξοικονόμηση κόστους με μεταμοντέρνο τρόπο αλλά θα καταγράψω ως σοβαρό φάουλ την έλλειψη των κλασικών αναδυόμενων παραθύρων στις πίσω πόρτες. Από την πλευρά τους οι Γάλλοι λένε πως με την λύση των σταθερών παραθύρων που απασφαλίζουν και ανοίγουν σε συγκεκριμένη γωνία εξοικονομούνται συνολικά 17 kg (θεωρώ πως οι περισσότεροι θα προτιμούσαν τα βαρύτερα κλασικά παράθυρα).

Απέναντι σε ένα τόσο διαφορετικό μοντέλο σταθήκαμε ίσως λίγο περισσότερο στο «έξω/μέσα». Ώρα λοιπόν να μιλήσουμε και για το πώς τα πάει στον δρόμο το γαλλικό μοντέλο που στην έκδοση της δοκιμής μας εξοπλίζεται με την βασική εκδοχή του ντίζελ 1.6 με τα 100 άλογα. Από το μοτέρ δεν έχουμε καμία σοβαρή παρατήρηση καθώς είναι αρκετά ήσυχο, με στρωτή λειτουργία, προσφέρει καλές επιδόσεις (με αρκετά μακριά 5η) και είναι οικονομικό (με χαλαρό πόδι βλέπεις στα 5-5,5 lt/100km).

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και η ανάρτηση του αυτοκινήτου η οποία σε αντίθεση με αλλά μοντέλα δεν είναι τόσο χαλαρή με περιορισμένες πλεύσεις του αμαξώματος. Είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης δίχως να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι εξίσου καλή. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση αλλά με σχετικά καλή ακρίβεια, ο 5άρης επιλογέας λίγο χαλαρός αλλά κουμπώνει ευχάριστα στις θέσεις του.

Εν κατακλείδι: το C4 Cactus μας άρεσε. Όχι μόνο επειδή είναι διαφορετικό, αλλά επειδή προσφέρει καλούς χώρους για μια οικογένεια, ενώ εξίσου σημαντικό είναι πως διαθέτει έναν οικονομικό πετρελαιοκινητήρα που με ελαφρύ πόδι δίνει καταναλώσεις κοντά στο «πεντάρι». Επίσης, η τιμή πώλησης συνοδεύεται από ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού και για όσους θέτουν σε προτεραιότητα και το lifestyle, αποκλείεται να μην συμπεριλάβουν στην λίστα των επιλογών τους το γαλλικό μοντέλο, που δεν λες ακριβό για όσα προσφέρει…

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 STT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) /3.500 rpm
Ροπή 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,8 / 3,4 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 89 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.157×1.729×1.1530 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.477 mm
Μεταξόνιο 2.595 mm
Χώρος αποσκευών 358-1.170 lt
Απόβαρο 1.145 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 17.170€ (με αποσυρση + εκπτωση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button