Με διακριτικές αλλαγές και νέο πετρελαιοκινητήρα, το μικρότερο Audi συνεχίζει την πορεία του ως μια από τις καλύτερες επιλογές… στα lifestyle τσέπης!
Αναμφίβολα, το μικρότερο Audi είναι ένα από τα πιο συμπαθητικά premium μικρά που μπορεί να αποκτήσει κανείς (και ανάμεσα στα εξίσου ενδιαφέρονται MINI, Alfa Mito, Citroen DS3 κ.α.). Και δεν αναφέρομαι μόνο στην ελκυστική του γραμμή που παραπέμπει σε μικρογραφία του Α3, αλλά κυρίως για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και τα εξαιρετικά του χαρακτηριστικά στον δρόμο.
Το δύσκαμπτο πλαίσιο με την καλορυθμισμένη ανάρτηση συνθέτουν ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, ενώ το ακριβέστατο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με τον σβέλτο επιλογέα συμβάλλουν σε μια σπορτίφ γεύση που σου αφήνει το A1. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και στον ανοιχτό δρόμο εντυπωσιάζει η σταθερότητα του -για τα δεδομένα ενός 4μετρου αυτοκινήτου. Τώρα, αν θέλαμε κάτι από την ανάρτηση, ίσως θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο αποτελεσματική η απόσβεση της πίσω διάταξης.
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-17
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-16
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-18
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-1
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-4
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-5
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-8
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-15
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-13
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-10
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-3
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-7
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-6
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-2
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-9
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-11
audi-a1-1-6-tdi-caroto-test-drive-2015-12
photos: nmarinopoulos
Κάτω από το καπό υπάρχει ο αναβαθμισμένος ντίζελ των 1,6 lt που αποδίδει 116 PS (+11) και 250 Nm ροπής. Το μοτέρ είναι αρκετά οικονομικό με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα περίπου 6,0 lt/100 km, μία τιμή που μπορεί να πέσει και άλλο αν δεν παρασύρεσαι από το σπορτίφ αέρα του A1. Από πλευράς γραμμικότητας δεν τίθεται θέμα, με την ροπή να εμφανίζεται από χαμηλά, όπως σε κάθε ντίζελ. Ωστόσο, θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ήσυχος, ενώ ευπρόσδεκτη θα ήταν μία 6η σχέση στο κιβώτιο. Εδώ να πούμε πως η εκπομπή CO2 βρίσκεται στα 92 g/km, κάτι που για την ώρα σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά μάλλον αυτό θα αλλάξει σύντομα (όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση).
Αισθητικά, οι αλλαγές περνούν μάλλον απαρατήρητες καθώς συνάδουν με ένα διακριτικό facelift και αφορούν στους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες (που πρόσθεσαν περίπου 2 εκ. στο μήκος), στα φωτιστικά σώματα και σε νέα παλέτα χρωμάτων. Στο εργονομικό εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ στο μέσο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη που απεικονίζει όλες τις λειτουργίες. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα, ενώ οι ψηλοί στις πίσω θέσεις θα γκρινιάξουν περισσότερο για τα γόνατά τους και λιγότερο για τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Καλό είναι το πορτμπαγκάζ των 270 lt.
Εν κατακλείδι το πετρελαιοκίνητο Α1 είναι ένα ευχάριστο οδηγικά και οικονομικό χρηστικά premium μικρό, αρκεί να διαθέτετε τα από 19.270€ (με απόσυρση). Φυσικά, υπάρχει και η αξιόλογη 3-κύλινδρη βενζινοκίνητη 1.0 TFSI έκδοση με τους 95 PS που ξεκινά από 16.240€.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων Audi
Audi A1 Sportback 1.6 ΤDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 85 kW (116 PS) / 3.500-4.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,3 / 3,5 / 3,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 750 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 92 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental PremiumContact2, 215/45 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.973 x 1.746 x 1.422 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.477/1.471 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.469 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 270-920 lt | |||
Απόβαρο (μαζί με οδηγό 75kg) | 1.250 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.700€ (με απόσυρση απο 19.270€) |