Στα επόμενα χρόνια οι πετρελαιοκινητήρες σταδιακά θα εκτοπίζονται -αλλά δεν θα… εξαφανιστούν!- από τον αιώνιο αντίπαλο τους (τους κινητήρες βενζίνης), αλλά και τους σχετικά πιο πρόσφατο (τα ηλεκτρόϋβριδικά) που θα μπουν πιο γερά στο παιχνίδι. Μάθετε το γιατί…
Σταδιακά οι πετρελαιοκινητήρες άρχισαν να μικραίνουν σε κυβισμό και να πέφτουν κάτω από τα δύο λίτρα. Και ενώ όλα πήγαιναν ρολόι με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διαφημίζουν πως οι κινητήρες ντίζελ είναι πιο «πράσινοι» ακόμη και από τους βενζινοκινητήρες (σ.σ. τουλάχιστον για το CO2, αυτό ισχύει), η πρόσφατη παραδοχή της VW σχετικά με την παραποίηση της εκπομπής ρύπων μίας ολόκληρης γενιάς πετρελαιοκινητήρων άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου κλονίζοντας για τα καλά το μέλλον των κινητήρων ντίζελ.
Προσοχή! Το πρόβλημα δεν έχει να κάνει μόνο με την καταστολή των ρύπων, αλλά και με το γεγονός πως το κόστος θα είναι τόσο υψηλό που πρακτικά δεν θα έχει νόημα το ντίζελ σε ένα κατά συνέπεια ακριβό αυτοκίνητο πόλης. Από την άλλη, η Ε.Ε. έχει ήδη ανακοινώσει πως αναγνωρίζει την πολλαπλάσια διαφορά ανάμεσα στις μετρήσεις εργαστηρίων και στις πραγματικές και πως από το 2017 δρομολογεί το νέο κύκλο RDE (Real Driving Emissions) βάσει του οποίου η εκπομπή ρύπων κάθε νέου μοντέλου θα μετριέται σε πραγματικές περιβαλλοντικές συνθήκες (και όχι με το αυτοκίνητο ακίνητο μέσα σε κάποιο εργαστήριο). Για αυτό και ο όλος χαμός με την ηλεκτροκίνηση και με μπροστάρη το VW Group που θέλει να αποτινάξει την dieselgate ρετσινιά, μία και καλή…
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων οχημάτων να μην μπορεί να πάρει έγκριση και να έχει άμεσες επιπτώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα για να επιτευχθεί ο μέσος όρος εκπομπής CO2 από το 2021, διότι το χαμηλό CO2 των ντίζελ βοηθούσε την κατάσταση. Οπότε, η λογική λέει πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να στραφούν άμεσα στην εξέλιξη των βενζινοκινητήρων και την υβριδοποίηση τους (υβριδικά, plug-in υβριδικά κ.α.), καθώς και στην εισαγωγή/προώθηση ηλεκτρικών με μπαταρίες ή με ενεργειακές κυψέλες (τα περιβόητα fuel cells). Ειδάλλως, από την επόμενη δεκαετία η καμπάνα θα είναι βαριά. Και όπως φαίνεται πολλά θα αλλάξουν στους δρόμους, αλλά όχι τόσο άμεσα όσο νομίζουν μερικοί. Διότι αν δεν μειωθεί η τιμή πώλησης και ο χρόνος φόρτισης, όσο καλή αυτονομία και αν έχει ένα μπαταριοκίνητο θα αποτελεί πάντοτε δευτερεύουσα προτεραιότητα μπροστά όχι μόνο στο ντίζελ, αλλά και στην αμόλυβδη…