BLOGNEAΝίκος Ι. ΜαρινόπουλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η γερμανική -και όχι μόνο- αυτοκινητοβιομηχανία και ο εφιάλτης των Νοξ… [blog]

Opel-Zafira-Abgastest-DUH

Έρευνα της γερμανικής κυβέρνησης αποκάλυψε ανωμαλίες στις εκπομπές που αφορούν 630.00 ντίζελ μοντέλα των Mercedes, Opel, Porsche και VW…

VW-SCANDAL-INVESTIGETIONSΉταν να μην ανοίξει ο ασκός του Αιόλου, ή για την ακρίβεια να μην ανακαλύψουν το σκάνδαλο του ομίλου Volkswagen με το τρικ παραποίησης της εκπομπής ρύπων. Πλέον, όλοι ασχολούνται με τα NOx (ας αποκαλούμε Νοξ, έτσι για να αλαφρύνουμε το ύφος) και τους ρύπους που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα και η πιο πρόσφατη αποκάλυψη είναι αυτή που είχε προαναγγείλει το Spiegel. Χτες, δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες και επίσημα τεστ έδειξαν ασυνήθιστα πολλαπλάσια απόκλιση στις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες από τις προβλεπόμενες.

Dieselgate Clean Diesel (1)Την έρευνα της γερμανικής κυβέρνησης επανέλαβε και η βρετανική καταλήγοντας στο ίδιο συμπέρασμα που έχει ως αποτέλεσμα την προαιρετική ανάκληση για συνολικά 630.000 ντίζελ αυτοκίνητα, τα οποία, (σύμφωνα με το βρετανικό Autocar) είναι τα εξής: Audi Q5 (22.000 αυτοκίνητα), Audi A6 (29.000), Audi A8 (15.000), Opel Zafira (58.000), Opel Insignia (31.000), Opel Cascada (1.000), Mercedes A-Class και and B-Class (211.000), Mercedes V-Class (36.000), Porsche Macan (32.000), VW Amarok (70.000) και VW Crafter (124.000).

Real Driving_TIΕδώ να διευκρινίσουμε πως δεν έχει αποφασιστεί κάποια παρανομία, καθώς δεν προβλέπεται νομοθετικά η παύση λειτουργίας των καταλυτικών συστημάτων κάτω από συγκεκριμένες θερμοκρασίες. Όπως είχαμε γράψει, το σύστημα καταστολής των Νοξ παύει να λειτουργεί στα Mercedes κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου και κάτω από τους 17 στα Opel. Αυτό σημαίνει πως στα εργαστήρια που γίνονται οι μετρήσεις των Νοξ περιορίζονται σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο και κάτω από τις θερμοκρασίες που προαναφέραμε.

VW-SCANDAL-1Από την πλευρά τους οι κατασκευαστές ισχυρίζονται πως δεν υπάρχει καμία συσκευή παραποίησης ρύπων και πως αυτό συμβαίνει για την προστασία του κινητήρα και του καταλυτικού συστήματος, αλλά η νομοθεσία προβλέπει κάτι τέτοιο μόνο όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε ψυχρή λειτουργία. Όπως και να έχει η Mercedes, Opel, Porsche και VW ανακοίνωσαν μία προαιρετική ανάκληση για 630.000 αυτοκίνητα. Εδώ να πούμε πως η γαλλική κυβέρνηση είχε κάνει ήδη έρευνα και δεν είχε καταλογίσει κάτι στην Renault για τον 1.5 dCi που τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα της Mercedes. Η Hyundai ισχυρίζεται πως ο περιορισμός των Νοξ λειτουργεί ανεξαρτήτως θερμοκρασίας, ενώ η Suzuki νίπτει τας χείρας δείχνοντας την προμηθευτή της στα ντίζελ, δηλ. την Fiat.

Citroen C4 Grand Picasso_Real Fuel Economy Figures (1)Πάντως, όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar, τα επιπλέον μοντέλα που είχαν μεγάλη απόκλιση στην εκπομπή ρύπων και που έχουν ερευνηθεί έως τώρα είναι τα: Alfa Romeo Giulietta 2.0, Audi A6 V6 3.0, Chevrolet Cruze 2.0, Dacia Sandero 1.5, Fiat Ducato 3.0, Ford C-Max 1.5, Ford C-Max 2.0, Hyundai ix35 2.0, Hyundai i20 1.1, Jaguar XE 2.0, Jeep  Cherokee 2.0, Land Rover Range Rover 3.0, Mercedes-Benz V250 Bluetec 2.0, Nissan Navara 2.5, Opel Insignia 2.0, Opel Zafira 1.6, Porsche Macan 3.0 V6, Renault Kadjar 1.5, Renault Kadjar 1.6, Suzuki Vitara 1.6, Volkswagen Amarok 2.0 και Volkswagen Crafter 2.0.

VW SCANDAL (1)Να υπενθυμίσουμε πως η Mitsubishi παραδέχθηκε πως «ρύθμιζε» την εκπομπή ορισμένων μοντέλων της στην Ιαπωνία, οι Peugeot-Citroen και DS ερευνώνται από την γαλλική κυβέρνηση, όπως και η Mercedes από τις αμερικανικές.  Χτες η VW ανακοίνωσε πως έφτασε σε συμφωνία με τις αμερικανικές αρχές αναφέροντας για «πρόστιμο» ενός δισεκατομμυρίου, αλλά μάλλον αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου καθώς εκκρεμούν αγωγές και καταγγελίες για παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού κ.α. Όπως φαίνεται και διαφαίνεται, με πρωτεργάτη το VW Group τα Νοξ μοιάζουν σαν εφιάλτης ο οποίος θα ταλαιπωρήσει για αρκετό καιρό ακόμη τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Και είμαστε σχεδόν σίγουροι πως θα έχουμε και συνέχεια επί του θέματος…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!