Στην πίστα με το νέο Honda Civic Type-R [first drive]

Μερικοί γύροι στην πίστα με ένα από τα ταχύτερα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα παραγωγής που έχουν κατασκευαστεί ποτέ αρκούν για να σου φτιάξουν την μέρα. Και πολλές περισσότερες, θα έλεγα…

Συστάσεις για το νέο Civic Type-R προφανώς και δεν χρειάζονται. Για αυτό και θα ξεκινήσω λίγο ανάποδα, με κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Όπως η τιμή πώλησης του ταχύτερου Civic που στην Γερμανία (στην έκδοση Type R GT) κοστίζει 39.400€, στην Ιταλία 38.700€, στην Γαλλία 38.910€… Και στην Ελλάδα με τα υψηλά ειδικά τέλη και τον υψηλότερο ΦΠΑ εκτοξεύεται στα 49.750€! Αυτά για να θυμόμαστε πόσο ακριβότερα αγοράζουμε τα σπορ και πολυτελή μοντέλα από τους αρκετούς άλλους Ευρωπαίους…

Επί της ουσίας… Για το νέο Type R η ελληνική αντιπροσωπεία εκτιμά πως θα κάνει κάποιες πωλήσεις μέσα στην χρονιά (τουλάχιστον πάνω από δέκα, το προηγούμενο δεν ήταν διαθέσιμο). Και γιατί όχι αφού το νέο μοντέλο είναι πραγματικά ολοκληρωμένο από κάθε άποψη. Αν ξεπεράσει κανείς την υπερβολή της τεράστιας πίσω φτερούγας και της τριπλής απόληξης, το νέο Type R είναι πολύ καλύτερο σε κάθε του σημείο. Το προηγούμενο και το πρώτο με τον δίλιτρο Turbo VTEC το είχα οδηγήσει στο Slovakia Ring. Το νέο πολύ λιγότερο στην πίστα των Μεγάρων (καμία σχέση με την κοντά στα 6 χλμ. πίστα στην Σλοβακία) βγάζοντας μερικά γρήγορα συμπεράσματα από μία πρώτη επαφή με μερικούς γύρους (τουλάχιστον μέχρι να ακολουθήσει η σχετική δοκιμή μας στους δρόμους).

Όπως και στην περίπτωση των νορμάλ Civic, έτσι και εδώ η αίσθηση του ποιοτικότερου είναι αισθητή από την πρώτη στιγμή που θα κάθεσαι στα Recaro. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική με τον επιλογέα στο σωστό σημείο και το τιμόνι σε εξαιρετικά βολική θέση. Από πλευράς δύναμης δεν έχει να περιμένεις τίποτα λιγότερο από τα 320 άλογα που πηγάζουν από τον εξαιρετικό turbo δίλιτρο VTEC. Το μηχανικό 6άρι κουμπώνει με την σκέψη και μόνο ενώ το τιμόνι έχει ιδανικό βάρος και ακρίβεια. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και το Type R είναι ένα πραγματικά απολαυστικό hatch. Ακολουθώντας τις γραμμές περνά σαν βέλος και σβέλτα. Αν παίξεις με τιμονιά ή αφήσεις το γκάζι γυρίζει και πλασάρεται πολύ εύκολα. Τα φρένα με τετραπίστονα μπροστά Brembo είναι πραγματικά σα να ρίχνεις άγκυρες και δίχως να παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης στους συνεχείς γύρους.

Στον ανοιχτό δρόμο (δηλ. εκτός πίστας) δεν βγήκαμε αλλά το νέο Civic Type R μας έδειξε πόσο πιο ισορροπημένο είναι. Με άλλα λόγια όταν κινείσαι ήρεμα και στο νορμάλ πρόγραμμα απολαμβάνεις τα προσόντα ενός ήσυχο και άνετου GT μοντέλου (κάτι που έλειπε από το προηγούμενο Type R). Με την αλλαγή στο πρόγραμμα R (εδώ θα ήθελα λίγο πιο race ήχο) και ανάλογα με την λειτουργία των ηλεκτρονικών που έχει επιλέξει πολύ γρήγορα μεταμορφώνεται σε «αγωνιστικό» δρόμου. Γενικότερα το νέο Type R μας άρεσε τόσο πολύ που στα σπορ μοντέλα των περίπου 50 χιλιάδων ευρώ δεν αποτελεί μόνο τον βασιλιά στην Πράσινη Κόλαση αλλά και στους δημόσιους δρόμους. Το νέο Civic Type R 2.0 κοστίζει 49.740€ και το GT Navi 53.650€.

  • GKF_0740

  • type-r 2018 (3)

  • type-r 2018 (1)

  • type-r 2018 (2)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (2)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (3)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (4)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (5)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (6)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (7)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (8)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (9)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (10)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (11)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (12)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (13)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (14)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (15)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (16)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (17)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (18)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (19)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (20)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (21)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (22)

  • Honda Civic Type-R caroto test drive 2018 (1)

Το νέο Civic Type R με μια ματιά

Exit mobile version