ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo & 1.5 VTEC Turbo [test drive]

Η νέα γενιά Civic έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των οικογενειακών hatchback με σπορτίφ πρόσημο. Ναι, τόσο πολύ μας άρεσε!

Αν φέρεις στο νου σου τις προηγούμενες γενιές ίσως να διαπιστώσεις πως πάντα υπήρχε κάτι που έλειπε από κάθε Civic. Υπήρξαν φορές που θα ήθελες ένα καλύτερο ντιζάιν ή περιπτώσεις όπου έλειπαν οι καλές επιδόσεις από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Ε, αυτή την φορά οι Ιάπωνες τα κατάφεραν και συνδύασαν την δυναμική σχεδίαση του απερχόμενου μοντέλου με ένα ολοκαίνουργιο σασί (νέα πλατφόρμα, πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους) που έχει ως αιχμή δόρατος τους νέους turbo VTEC κινητήρες.

Ας ξεκινήσουμε όμως από το αμάξωμα το οποίο έχει μακρύνει κατά 14,8 εκατοστά, είναι φαρδύτερο (+2,9 εκ.) αποκτώντας ένα πιο εμβληματικό παρουσιαστικό, μία εικόνα στην οποία συντελεί και το ελαφρώς μειωμένο ύψος (-3,6 εκ.). Αν μάλιστα δεις από μακριά να έρχεται ένα νέο Civic θα το ξεχωρίζεις μονομιάς από την «αιχμηρή» αισθητική και την χαρακτηριστική του μάσκα. Το κάπως πομπώδες πίσω μέρος με τους πλαστικούς «αεραγωγούς» χαμηλά, μπορεί αρχικά να ξενίζει αλλά με τον χρόνο το συνηθίζει το μάτι (έτσι δε γίνεται με κάθε τι τολμηρό και νέο;). Οι διπλές απολήξεις ανήκουν στην έκδοση Sport όπως οι προβολείς LED και το μαύρο πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα.

Από την θέση του οδηγού γίνεται με την «πρώτη» αντιληπτό πως κάθεσαι αρκετά χαμηλότερα (περίπου 3,4 εκ.), ενώ γρήγορα διαμορφώνεις το κάθισμα όπως θα ήθελες (αν και θα προτιμούσα η ράχη να έχει «ροδέλα» για την ρύθμιση της και όχι κλιμάκωση). Γενικότερα νιώθεις όμορφα απέναντι σε ένα πολύ ποιοτικό ταμπλό με μαλακά πλαστικά, το οποίο μπορεί να μην έχει τόσο έντονα φουτουριστικό αέρα (όπως το προηγούμενο Civic), αλλά διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το high-tech στοιχείο, όπως ο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος πολυμέσων Honda Connect.

Η οποία είναι πιο εύχρηστη, αλλά θα ήταν πιο εύχρηστο να υπάρχουν διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες (π.χ. volume, seek), αλλά αυτό είναι κάτι που μπορείς να εκτελέσεις και από το πολύ-λειτουργικό τιμόνι που ρυθμίζει ένα σύνολο από συστήματα υποβοήθησης (Collision Mitigation Braking System, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Information, πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών κ.λπ.) που λειτουργούν αποτελεσματικά και με ακρίβεια. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως το Honda Sensing, όπως ονομάζεται αυτό το «πακέτο» των συστημάτων με ένα σύνολο από κάμερες και ραντάρ, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του νέου Civic (εδώ η λίστα με τις εκδόσεις εξοπλισμού).

Η φαρδιά κεντρική κονσόλα (που φιλοξενεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το διακόπτη του start/stop ή ανάλογα με την έκδοση το πρόγραμμα των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ) μαζί με την θέση του επιλογέα δίνουν μία έμφαση στο σπορ στοιχείο, δίχως να απουσιάζουν οι πολλές θήκες και μία μεγάλη κάτω από το υποβραχιόνιο του οδηγού. Μεγάλοι είναι και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι χάρη και στο σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο (στα 2,69 από 2,59 μέτρα, δηλ. +10 εκ.) έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατα τους αφού δεν θα ακούσετε κανένα παράπονο ακόμη και αν πίσω υπάρχουν αναστήματος του κοντά 1,90. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 478 λίτρων, ενώ υπάρχει και ένας πρόσθετος υποδαπέδιος χώρος.

photos: nmitsouras

Και πάμε στα δυναμικά και δυνατά χαρτιά του νέου Civic που δεν ειναι άλλα από τους νέους υπερτροφοδοτούμενους άμεσου ψεκασμού VTEC. Ο μικρότερος είναι 3-κύλινδρος στα 1.000 κ.εκ. και αποδίδει 129 ίππους (με Dual-VTC και χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες, καθώς και i-VTEC για μεταβλητό βύθισμα στις εισαγωγής για καλύτερη αναπνοή και λειτουργία με το turbo). Ο μεγαλύτερος είναι 4-κύλινδρος στα 1.500 κ.εκ. (εδώ υπάρχει μόνο Dual-VTC, αλλά και στα δύο μοτέρ οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν επικάλυψη νατρίου για καλύτερη ψύξη με mono-scroll στροβιλοσυμπιεστή).

Όσον αφορά στον 1.000άρη πρόκειται για τον καλύτερο ίσως τρικύλινδρο τούρμπο της αγοράς και τον δεύτερο ισχυρότερο (μετά τον χιλιάρη Ecoboost της Ford). Ξεχάστε πλέον τις αναιμικές ατμοσφαιρικές επιδόσεις των προηγούμενων γενεών (1.4 και 1.8). Το νέο Civic με τα 129 άλογα προσφέρει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις με το μοτέρ να ανεβάζει απόλυτα στρωτά στροφές, με πολύ καλές ρεπρίζ (που ευνοούνται και από την ελαφρώς πιο πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων) και ταυτόχρονα να παράγει ένα σπορτίβικο ήχο. Μάλιστα, η λειτουργία του είναι αρκετά οικονομική (σε μία διαδρομή 500+ χιλιομέτρων στην κεντρική Πελοπόννησο καταγράψαμε μία κατανάλωση στα περίπου 7,2 λίτρα/100 χλμ. δίχως σαν λυπηθούμε το γκάζι) και τόσο ισορροπημένη που δύσκολα θα καταλάβεις πως έχει έναν λιγότερο κύλινδρο από τον μεγαλύτερο 1.5 VTEC.

Τώρα, ο 4-κύλινδρος με τα 182 άλογα έχει μία πιο γεμάτη σε απόδοση λειτουργία και μπορεί μην έχει εκρηκτική λειτουργία, αφού ανεβάζει σαν ατμοσφαιρικός, αλλά προσφέρει επιταχύνσεις με GTI άρωμα (ειδικά στις μεσαίες και πάνω σ.α.λ.) και όπως θα περίμενες από έναν δυνατό τούρμπο της κλάσης του. Και για να είμαι ξεκάθαρος, αν δεν έχετε εξεζητημένες απαιτήσεις (και φυσικά περισσότερα χρήματα), προσωπικά θα πρότεινα δίχως δισταγμό τον μικρότερο 1.000άρη που κάνει μια χαρά την δουλειά του.

[accordion close=”1″ title=”Τι λέει η Honda για τα μοτέρ της“] Το πρόγραμμα εξέλιξης για τους νέους κινητήρες VTEC TURBO βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρώτο VTEC TURBO της Honda – τη μονάδα  2.0 L 310 PS που έκανε παρουσιάστηκε στο 2015 Civic Type R. Οι νέοι βενζινοκινητήρες 1.0 & 1.5 L VTEC TURBO είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τον δίλιτρο προπομπό τους, καθώς μοιράζονται τεχνολογίες που αυξάνουν την ισχύ και την απόδοση, μερικές από τις οποίες έχουν τις ρίζες τους στα αγωνιστικά προγράμματα της Honda.

Με άμεσο ψεκασμό, συμπαγή υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες Ηλεκτρονικά ελεγχόμενου Μεταβλητού Χρονισμού & Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, τα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα του Civic έχουν σχεδιαστεί για να αποδίδουν την ισχύ και τη ροπή πολύ μεγαλύτερων κινητήρων. Κατά συνέπεια, οι δύο νέοι VTEC TURBO προσφέρουν εξαιρετική ελαστικότητα και κορυφαίες επιδόσεις – με υψηλή μέγιστη ροπή και ισχύ – ενώ παράλληλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και είναι από τους πλέον περιβαλλοντικά συμβατούς στην κατηγορία τους.

Οι μηχανικοί της Honda αξιοποίησαν αρκετές προηγμένες τεχνολογίες σε κάθε μηχανικό σύνολο προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ισχύ και την απόδοση και να βελτιώσουν την απόκριση, βασισμένοι στη φιλοσοφία των μειωμένων εσωτερικών τριβών και της εξοικονόμησης βάρους.

Υπερτροφοδότης μονής εισαγωγής και χαμηλής αδρανείας με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate)

Συγκριτικά με άλλους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού που κυκλοφορούν στην αγορά, ο υπερτροφοδότης των VTEC TURBO είναι πιο συμπαγής, με τουρμπίνα μικρής διαμέτρου. Αυτό είναι επιβεβλημένο για μέγιστη απόκριση. Η σχεδίαση του κελύφους μονής εισαγωγής βοηθά τον υπερτροφοδότη να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης.

Ένας μεγάλος εναλλάκτης αέρα (intercooler) είναι τοποθετημένος χαμηλά, μπροστά από το αυτοκίνητο από όπου μπορεί να διέρχεται ελεύθερα ο αέρας όταν το όχημα κινείται. Το intercooler μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα αυξάνοντας την πυκνότητά του για μεγαλύτερη απόδοση. Για μείωση βάρους, το σύστημα του υπερτροφοδότη χρησιμοποιεί άκαμπτους, ελαφρούς, συνθετικούς σωλήνες από ρητίνη για τη μεταφορά του αέρα εισαγωγής προς και από το intercooler.

Μπλοκ κυλίνδρου και στρόφαλος

Ένα ελαφρύ μπλοκ από χυτό αλουμίνιο με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα ελαχιστοποιεί το βάρος, ενώ χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο διασφαλίζουν την αντοχή. Κάθε κομβίο του ελαφρού στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των εσωτερικών τριβών.

Έμβολα και μπιέλες

Τα έμβολα του κινητήρα βοηθούν στη διατήρηση της σταθερής καύσης και συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση με τις κοιλότητες στις κορώνες τους. Τα ελαφρά έμβολα έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς για ελαχιστοποίηση του βάρους του εμβολοφόρου, που μειώνει τους κραδασμούς και αυξάνει τη λειτουργική απόδοση. Τα έμβολα του 1.5 L VTEC TURBO είναι ελαιόψυκτα με ψεκασμό από διπλά μπεκ που εστιάζουν κάτω από τις ποδιές των εμβόλων, ενώ τα ελατήρια με ιοντική επίστρωση συμβάλλουν στη μείωση των τριβών για μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση. Ελαφριές, υψηλής αντοχής μπιέλες από χάλυβα σφυρηλατούνται ως ένα τμήμα και στη συνέχεια διαχωρίζονται για να δημιουργηθεί ένα ελαφρύ, ισχυρό και βέλτιστα τοποθετημένο κουζινέτο. Ο 1.0L VTEC TURBO εφοδιάζεται με εσωτερικούς θαλάμους ψύξης των εμβόλων, για μείωση της κρουστικής καύσης και βελτίωση της κατανάλωσης.

Κυλινδροκεφαλή και σύστημα βαλβίδων

Η ελαφρού βάρους κυλινδροκεφαλή DOHC κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου με χύτευση υπό πίεση. Με τους αυλούς εξαγωγής να ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή, καταργείται η ανάγκη για μία παραδοσιακή ανεξάρτητη πολλαπλή εξαγωγής. Μία αθόρυβη καδένα χαμηλών τριβών κινεί τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της τετραβάλβιδης κεφαλής. Ο μηχανισμός των εκκεντροφόρων δεν απαιτεί συντήρηση σε όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Για πρόσθετη μείωση βάρους, χρησιμοποιούνται νέοι κοίλοι εκκεντροφόροι με λεπτά τοιχώματα.

Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν πλήρωση νατρίου προς όφελος της απόδοσης, των μειωμένων ρύπων και της ισχύος. Ένας θάλαμος μέσα στη βαλβίδα περιέχει νάτριο που ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής. Καθώς ο εκκεντροφόρος πλησιάζει στην κεφαλή της, το νάτριο βοηθά στην ψύξη ολόκληρης της βαλβίδας. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος καυσίμου – κάτι συνηθισμένο για την ψύξη των βαλβίδων εξαγωγής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το πιο φτωχό μείγμα μειώνει τους ρύπους, βελτιώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ισχύ. Η κυλινδροκεφαλή περιλαμβάνει μικρότερα μπουζί M12, αντίθετα με τα συνήθη M14, για εξοικονόμηση χώρου και βάρους.

Το σύστημα Dual-VTC μεταβάλλει το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής ανεξάρτητα και συνεχώς για βελτιστοποιημένη καύση σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Υπό ελαφρά φορτία, η επικάλυψη των βαλβίδων μπορεί να αυξηθεί για μείωση των απωλειών της ροής και βελτίωση της απόδοσης καύσης. Όταν οι στροφές είναι χαμηλές και το φορτίο του κινητήρα υψηλό, όπως στην αρχική φάση της επιτάχυνσης, η επικάλυψη αυξάνεται για να ενταθεί το φαινόμενο της σάρωσης, κάτι που βελτιώνει τη ροπή και την απόκριση. Όταν οι στροφές αλλά και το φορτίο είναι υψηλά, όπως κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης με τέρμα γκάζι, η επικάλυψη των βαλβίδων μειώνεται για αύξηση της ισχύος με τη βελτίωση της  εισαγωγής και της σάρωσης.

Άμεσος Ψεκασμός

Ο άμεσος ψεκασμός επιτρέπει την αύξηση της ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατανάλωση. Το σύστημα περιέχει μία συμπαγή, υψηλής πίεσης αντλία άμεσου ψεκασμού που επιτρέπει υψηλή παροχή καυσίμου, ενώ ο μεταβλητός έλεγχος της πίεσης βελτιστοποιεί τη λειτουργία ψεκασμού. Ένα μπεκ πολλαπλών οπών διανέμει το καύσιμο απευθείας σε κάθε κύλινδρο αντί στον αυλό εισαγωγής, όπως συμβαίνει στα συμβατικά συστήματα ψεκασμού στον αυλό, με αποτέλεσμα πιο αποδοτική καύση.

Τα μπεκ πολλαπλών οπών παράγουν το ιδανικό μίγμα καυσίμου / αέρα στους κυλίνδρους για βελτιωμένο έλεγχο καυσαερίων. Με βάση τις λειτουργικές συνθήκες, το σύστημα άμεσου ψεκασμού μεταβάλλει τη λειτουργία του ώστε να επιτυγχάνονται άριστες επιδόσεις. Σε κρύες εκκινήσεις, το καύσιμο ψεκάζεται στους κυλίνδρους κατά τη φάση της συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει μερικώς τη δημιουργία φαινομένου διαστρωματικής καύσης  που βελτιώνει την εκκίνηση του κινητήρα και μειώνει τις εκπομπές ρύπων πριν φτάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.

Μόλις ο κινητήρας φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ψεκάζεται καύσιμο κατά τη διάρκεια της εισαγωγής με αποτέλεσμα μέγιστη ισχύ και απόδοση καυσίμου. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός πιο ομοιογενούς μίγματος καυσίμου / αέρα μέσα στον κύλινδρο κάτι στο οποίο συμβάλλει και η σχεδίαση των αυλών εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού. Αυτό βελτιώνει την ογκομετρική απόδοση, ενώ η πρόσθετη ψύξη λόγω του εισερχόμενου καυσίμου αποτρέπει την κρουστική καύση.

Τεχνολογία μείωσης τριβών

Και οι δύο νέοι βενζινοκινητήρες του νέου Civic χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες μείωσης τριβών, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα. Οι εξωτερικές ποδιές των αλουμινένιων εμβόλων φέρουν επικάλυψη χαμηλής τριβής με χρήση ειδικής πατέντας. Σαν αποτέλεσμα, μειώνεται η συνολική τριβή καθώς τα έμβολα κινούνται μέσα στους κυλίνδρους.

Η μηχανουργική κατεργασία (plateau honing) μειώνει ακόμα περισσότερο τις τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους δημιουργώντας μία πολύ ομαλή επιφάνεια. Πρόκειται για μία διαδικασία δύο σταδίων που χρησιμοποιεί δύο διαδικασίες λείανσης αντί για τη μια συμβατική. Η διαδικασία αυτή βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη αντοχή του κινητήρα απέναντι στη φθορά.

Λιπαντικό χαμηλού ιξώδους (0W-20), μία ειδική βαλβίδα εκτόνωσης αντλίας λαδιού δύο σταδίων, τσιμούχες λαδιού χαμηλών τριβών, ειδική σχεδίαση ελατηρίου λαδιού χαμηλής αντίστασης, ιμάντας χρονισμού χαμηλών τριβών και ένας στρόφαλος ελαφρού βάρους συμβάλλουν επίσης στην άριστη συνολική λειτουργική απόδοση.

Ηλεκτρονικό γκάζι

Το σύστημα γκαζιού της Honda αξιολογεί τις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες παρακολουθώντας τη θέση του πεντάλ, τη θέση της πεταλούδας, τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν την ευαισθησία ελέγχου του γκαζιού, πράγμα που δίνει στο πεντάλ γκαζιού του νέου Civic προβλέψιμη και άμεση απόκριση για μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο

Το αναβαθμισμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί την απόδοση της μετάδοσης ισχύος στους τροχούς και από τους δύο δυναμικούς, σπορ βενζινοκινητήρες. Το κιβώτιο φέρει πιο ανθεκτικό κέλυφος για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη ιπποδύναμη των κινητήρων VTEC TURBO. Μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή προέρχεται από τα αναβαθμισμένα συγχρονιζέ, ενώ η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία.

Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας ωφελεί περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου αυξάνει την περιβαλλοντική απόδοση στο ταξίδι χωρίς να επηρεάζεται η απόκριση κατά την επιτάχυνση και η εμπλοκή του οδηγού σε περιπτώσεις πιο ενθουσιώδους οδήγησης.[/accordion]

Το επόμενο δυνατό σημείο του νέου Civic είναι το καλορυθμισμένο πλαίσιο που στην κυριολεξία βρίσκεται την χρυσή τομή για τους φίλους της σπορ οδήγησης και δίχως να επισκιάζεται η άνεση. Πραγματικά, πίσω από το πλήρως «επικοινωνιακό» τιμόνι (με ηλεκτρομηχανική προοδευτική κρεμαγέρα με διπλό πινιόν) του νέου Civic νιώθεις πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει και εδώ οι άνθρωποι της Honda, με την σπορ αίσθηση να συμπληρώνει ο κοντός και ακριβέστατος 6άρης επιλογέας (σ.σ. υπάρχουν και αυτόματες CVT εκδόσεις).

Στις στροφές το νέο πλαίσιο (πιο δύσκαμπτο κατά 52%) και σε συνδυασμό με ένα πιο άμεσο μπροστινό άξονα σε κερδίζουν μονομιάς, ενώ η καλοστημένη ανάρτηση όχι μόνο ελέγχει εξαιρετικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε καμία περίπτωση δεν θα αντιδράσει ξερά. Με λίγα λόγια το νέο Civic είναι τόσο σφιχτό όσο χρειάζεται για να σου φτιάχνει την διάθεση και τόσο μαλακό για μην στην χαλάει… Στις υψηλές ταχύτητες η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι αισθητά βελτιωμένες και πλέον υψηλότερων προδιαγραφών, ενώ κάποιοι μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι κοντά στις μπροστινές κολόνες δεν τις λες και ενοχλητικές.

Ολοκληρώνοντας το νέο Civic είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που πλέον τα έχει όλα. Είναι δυναμικό στο μάτι, έχει εξαιρετικά σπορτίφ και συνάμα άνετα οδηγικά χαρακτηριστικά, προσφέρει μεγάλους χώρους για μία οικογένεια και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας χάρη στους αποδοτικούς τούρμπο VTEC και ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης. Κάπως έτσι τα από 20.650€ (εδώ όλες οι τιμές πώλησης) που κοστίζει η έκδοση με τον 1.0 κινητήρα δεν ακούγεται ακριβή, ενώ για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω μπορούν να κινηθούν στην μεγαλύτερη 1.5 (αν και μάλλον δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος για να φτάσει κανείς στα από 25.650€). Αξιοσημείωτο είναι πως στις τιμές πώλησης περιλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα καθώς και το δωρεάν 5ετές πακέτο σέρβις, εγγύησης και οδικής βοήθειας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Τεχνικα χαρακτηριστικα – ΗONDA CIVIC 1.0 & 1.5 VTEC TURBO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Κυβισμός 988 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 78,7 mm 73,0 x 79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm 134 kW (182 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.250 rpm 240 Nm (24,5 kgm) / 1.900-5.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 4,8 / 4,1 lt/100 km 7,4 / 5,8 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 46 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 638 km 597 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km 133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 215/55 R16 Bridgestone Turanza, 235/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.518 x 1.799 x 1.434 mm 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.547/1.575 mm 1.547/1.575 mm
Μεταξόνιο 2.697 mm 2.697 mm
Χώρος αποσκευών 478 lt 478 lt
Απόβαρο 1.275-1.348 kg 1.307-1.357 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 20.650€

από 25.650€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button