Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα πιο οικολογικά

Ακόμη και αν τα EV δεν είναι τόσο πράσινα όσο νομίζει κανείς παραμένουν αυτά με το χαμηλότερο αποτύπωμα σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2.

Τα δημοσιεύματα και οι αναφορές που στοχεύουν στην καλύτερη πληροφόρηση του κοινού αυξάνονται αφού λανθασμένα έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παντελώς οικολογικά. Όχι μόνο επειδή υπάρχει το θέμα της προέλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά κυρίως λόγω του αποτυπώματος του CO2 που αφορά σε τρεις φάσεις: την παραγωγή, την χρήση και την ανακύκλωση.

Carbon footprint: For the analysis, the life of a car is divided into three phases: production, use phase and recycling.

Βάσει του κύκλου διάρκειας ζωής LCA (life cycle assessment) η Volkswagen διαπιστώνει πως σε ένα Golf TDI αναλογεί μέση εκπομπή 140 γρ. CO2/χλμ. όταν σε ένα e-Golf είναι στα 119. Συγκεκριμένα, στην φάση της χρήσης (η οποία ωστόσο εξαρτάται από την ποιότητα της ηλεκτρικής ενέργειας) το ντίζελ Golf έχει 111 γραμμάρια όταν στο ηλεκτρικό αναλογούν 62 (για LCA στα 200.000 χλμ.).

Αντίθετα είναι τα πράγματα στην φάση παραγωγής. Εκεί αναλογούν μόλις 29 γραμμάρια στο Golf TDI και 57 γραμμάρια στο e-Golf ελέω της πολύπλοκης κατασκευής της μπαταρίας (συμπεριλαμβανόμενης της εξόρυξης και κατεργασίας των στοιχείων της). Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν περίπου στο μισό LCA.

Η Volkswagen αναφέρει πως νέες τεχνολογίες παραγωγής αποδοτικότερων μπαταριών λιθίου θα βελτιώσει το αποτύπωμα CO2. Το ID.3 θα έχει 25% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα ανά kWh και σε σχέση με το e-Golf και σε συνδυασμό με την καλύτερη ανάκτηση ενέργειας θα υπάρχει 50% βελτίωση.

Φυσικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλήρως οικολογικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Στην περίπτωση αυτή τα 62 γρ. CO2/χλμ. πέφτουν στα μόλις 2! Ένας άλλος παράγοντας που θα κάνει τα EV πιο οικολογικά είναι οι νέες μέθοδοι ανακύκλωσης των μπαταριών στην διάρκεια της επόμενης δεκαετίας.

Exit mobile version