NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα πιο οικολογικά

Ακόμη και αν τα EV δεν είναι τόσο πράσινα όσο νομίζει κανείς παραμένουν αυτά με το χαμηλότερο αποτύπωμα σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2.

Τα δημοσιεύματα και οι αναφορές που στοχεύουν στην καλύτερη πληροφόρηση του κοινού αυξάνονται αφού λανθασμένα έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παντελώς οικολογικά. Όχι μόνο επειδή υπάρχει το θέμα της προέλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά κυρίως λόγω του αποτυπώματος του CO2 που αφορά σε τρεις φάσεις: την παραγωγή, την χρήση και την ανακύκλωση.

Carbon footprint: For the analysis, the life of a car is divided into three phases: production, use phase and recycling.

Βάσει του κύκλου διάρκειας ζωής LCA (life cycle assessment) η Volkswagen διαπιστώνει πως σε ένα Golf TDI αναλογεί μέση εκπομπή 140 γρ. CO2/χλμ. όταν σε ένα e-Golf είναι στα 119. Συγκεκριμένα, στην φάση της χρήσης (η οποία ωστόσο εξαρτάται από την ποιότητα της ηλεκτρικής ενέργειας) το ντίζελ Golf έχει 111 γραμμάρια όταν στο ηλεκτρικό αναλογούν 62 (για LCA στα 200.000 χλμ.).

Αντίθετα είναι τα πράγματα στην φάση παραγωγής. Εκεί αναλογούν μόλις 29 γραμμάρια στο Golf TDI και 57 γραμμάρια στο e-Golf ελέω της πολύπλοκης κατασκευής της μπαταρίας (συμπεριλαμβανόμενης της εξόρυξης και κατεργασίας των στοιχείων της). Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν περίπου στο μισό LCA.

Η Volkswagen αναφέρει πως νέες τεχνολογίες παραγωγής αποδοτικότερων μπαταριών λιθίου θα βελτιώσει το αποτύπωμα CO2. Το ID.3 θα έχει 25% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα ανά kWh και σε σχέση με το e-Golf και σε συνδυασμό με την καλύτερη ανάκτηση ενέργειας θα υπάρχει 50% βελτίωση.

Φυσικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλήρως οικολογικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Στην περίπτωση αυτή τα 62 γρ. CO2/χλμ. πέφτουν στα μόλις 2! Ένας άλλος παράγοντας που θα κάνει τα EV πιο οικολογικά είναι οι νέες μέθοδοι ανακύκλωσης των μπαταριών στην διάρκεια της επόμενης δεκαετίας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Η ηλεκτρική ενέργεια θεωρείται και είναι “Ευγενής Μορφή Ενέργειας”. Η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν τα ηλεκτρικά οχήματα, δεν προέρχεται αποκλειστικά από καύση υδρογονανθράκων ή και από λειτουργία διατάξεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Το 2016, πυρηνικοί αντιδραστήρες λειτουργούσαν στα μισά κράτη μέλη της ΕΕ: Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Φινλανδία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν υπήρχαν πυρηνικές εγκαταστάσεις στα υπόλοιπα 14 κράτη μέλη της ΕΕ. Τα Πυρηνικά Εργοστάσια παρήγαγαν περίπου το ένα τέταρτο (25,8%) της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην ΕΕ το 2016. Η Γαλλία ήταν μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός πυρηνικής ενέργειας, με μερίδιο 48% του συνόλου της ΕΕ το 2016. Ακολούθησαν η Γερμανία (10%), το Ηνωμένο Βασίλειο (8,5%), η Σουηδία (7,5%) και η Ισπανία 7%). Συνολικά, αυτά τα πέντε κράτη μέλη αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της συνολικής ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται σε πυρηνικές εγκαταστάσεις στην ΕΕ.
    Το αποτύπωμα CO2 δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να χρησιμοποιείται σαν προτέρημα των ηλεκτρικών οχημάτων, γιατί πολύ απλά είναι ελλιπής ο προσδιορισμός του. Η ύπαρξη πυρηνικής ενέργειας σε ένα κράτος του επιτρέπει την ευρεία εφαρμογή ηλεκτροκίνησης και το αντίθετο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button