Έρχεται το τέλος για τα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ; [blog]

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζορίζονται ελέω των αυστηρών εκπομπών ρύπων και αντί για συμβατικά μικρά αυτοκίνητα θα παράγουν ηλεκτρικά.

Κάτι που σημαίνει πως τα συμβατικά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ θα αρχίσουν να εκλείπουν. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Τα μικρά αυτοκίνητα πόλης (μαζί και με αρκετά μεγαλύτερα supermini) είναι πως έχουν ένα όριο στις εκπομπές CO2 και κυμαίνονται γενικά από τα 90 στα 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα. Εν όψει των αυστηρότερων ορίων οι κατασκευαστές πρέπει να τα εξελίξουν και μία λύση θα ήταν ο εξηλεκτρισμός τους, όπως είχα γράψει και πριν από μερικές εβδομάδες. Συμφέρει όμως κάτι τέτοιο;

Υπάρχει μια άτυπη θεωρία που λέει πως όσο μεγαλύτερο είναι ένα μοντέλο τόσο μεγαλύτερο είναι και το κέρδος ενός κατασκευαστή (βέβαια παίζει ρόλο και ο όγκος πωλήσεων). Υπό αυτό το πρίσμα κανείς κατασκευαστής δεν έχει την διάθεση να αναβαθμίσει τεχνολογικά τα μικρά του αυτοκίνητα με τους συμβατικούς κινητήρες. Βλέπετε ένα 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα προσθέτει 600-1.000 ευρώ στην τελική τιμή ενός μικρού αυτοκινήτου, ένα πιο βαρύ υβριδικό περίπου 2.000 ευρώ και ένα plug-in (PHEV) έως 5.000 ευρώ λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας.

Έτσι, τον συμφέρει τον συμφέρει τον κατασκευαστή να τα κάνει ηλεκτρικά (τα μικρότερα μοντέλα του) αφού θα έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα: το σωστό targeting μιας και τα EV εστιάζουν στην πόλη, το χαμηλότερο κόστος (σε σχέση με μεγαλύτερα EV) και φυσικά με τα οχήματα μηδενικών ρύπων εκπληρώνει την μείωση του μέσου όρου CO2 που θέτει η Ε.Ε. (στα 95 γρ CO2/χλμ. από του χρόνου ενώ ο μέσος όρος όλων είναι στα 120,5, σύμφωνα με την Jato Dynamics).

Πέρα από το 2021, η ΕΕ προβλέπει μείωση του μέσου όρου του CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά 15% έως το 2025 και κατά 37,5% μετά το 2030. Κάτι που σημαίνει μέσες εκπομπές CO2 κάτω από 66 γρ./χλμ. υπό τον κύκλο WLTP. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστούν δημοφιλείς EV σε φθηνότερες, πιο προσιτές κατηγορίες, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν συμβατικά SUV και να αποφύγουν πρόστιμα.

Συνεπώς, οι εταιρίες αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να διαθέτουν μία μεικτή γκάμα μικρών μοντέλων ή να τα διαθέτουν αποκλειστικά ως ηλεκτρικά με τιμή κάτω μεταξύ 17.000-20.000 ευρώ (μαζί με τις επιδοτήσεις). Σήμερα το πιο πρόσφατο δείγμα από τα μικρά ηλεκτρικά είναι το Opel Corsa-e που κοστίζει 29.900€ στην Γερμανία…

Φυσικά αυτά θα γίνουν με τα χρόνια και θα συνεχίσουν να υπάρχουν συμβατικά μικρά αυτοκίνητα, τα οποία όμως θα ακριβύνουν. Σε βάθος δεκαετίας ο ιός της ηλεκτροκίνησης θα μεταδοθεί και στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τα επόμενης γενιάς VW Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Skoda Fabia κ.α. θα έχουν και ηλεκτρική έκδοση με τα μεθεπόμενα να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Η μετάβαση αναμένεται να ξεκινήσει από το 2025, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην Automotive News.

SMS που ηλεκτρίζουν…

Exit mobile version