BLOGNEAΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται το τέλος για τα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ; [blog]

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζορίζονται ελέω των αυστηρών εκπομπών ρύπων και αντί για συμβατικά μικρά αυτοκίνητα θα παράγουν ηλεκτρικά.

Κάτι που σημαίνει πως τα συμβατικά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ θα αρχίσουν να εκλείπουν. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Τα μικρά αυτοκίνητα πόλης (μαζί και με αρκετά μεγαλύτερα supermini) είναι πως έχουν ένα όριο στις εκπομπές CO2 και κυμαίνονται γενικά από τα 90 στα 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα. Εν όψει των αυστηρότερων ορίων οι κατασκευαστές πρέπει να τα εξελίξουν και μία λύση θα ήταν ο εξηλεκτρισμός τους, όπως είχα γράψει και πριν από μερικές εβδομάδες. Συμφέρει όμως κάτι τέτοιο;

Υπάρχει μια άτυπη θεωρία που λέει πως όσο μεγαλύτερο είναι ένα μοντέλο τόσο μεγαλύτερο είναι και το κέρδος ενός κατασκευαστή (βέβαια παίζει ρόλο και ο όγκος πωλήσεων). Υπό αυτό το πρίσμα κανείς κατασκευαστής δεν έχει την διάθεση να αναβαθμίσει τεχνολογικά τα μικρά του αυτοκίνητα με τους συμβατικούς κινητήρες. Βλέπετε ένα 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα προσθέτει 600-1.000 ευρώ στην τελική τιμή ενός μικρού αυτοκινήτου, ένα πιο βαρύ υβριδικό περίπου 2.000 ευρώ και ένα plug-in (PHEV) έως 5.000 ευρώ λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας.

Έτσι, τον συμφέρει τον συμφέρει τον κατασκευαστή να τα κάνει ηλεκτρικά (τα μικρότερα μοντέλα του) αφού θα έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα: το σωστό targeting μιας και τα EV εστιάζουν στην πόλη, το χαμηλότερο κόστος (σε σχέση με μεγαλύτερα EV) και φυσικά με τα οχήματα μηδενικών ρύπων εκπληρώνει την μείωση του μέσου όρου CO2 που θέτει η Ε.Ε. (στα 95 γρ CO2/χλμ. από του χρόνου ενώ ο μέσος όρος όλων είναι στα 120,5, σύμφωνα με την Jato Dynamics).

Πέρα από το 2021, η ΕΕ προβλέπει μείωση του μέσου όρου του CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά 15% έως το 2025 και κατά 37,5% μετά το 2030. Κάτι που σημαίνει μέσες εκπομπές CO2 κάτω από 66 γρ./χλμ. υπό τον κύκλο WLTP. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστούν δημοφιλείς EV σε φθηνότερες, πιο προσιτές κατηγορίες, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν συμβατικά SUV και να αποφύγουν πρόστιμα.

Συνεπώς, οι εταιρίες αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να διαθέτουν μία μεικτή γκάμα μικρών μοντέλων ή να τα διαθέτουν αποκλειστικά ως ηλεκτρικά με τιμή κάτω μεταξύ 17.000-20.000 ευρώ (μαζί με τις επιδοτήσεις). Σήμερα το πιο πρόσφατο δείγμα από τα μικρά ηλεκτρικά είναι το Opel Corsa-e που κοστίζει 29.900€ στην Γερμανία…

Φυσικά αυτά θα γίνουν με τα χρόνια και θα συνεχίσουν να υπάρχουν συμβατικά μικρά αυτοκίνητα, τα οποία όμως θα ακριβύνουν. Σε βάθος δεκαετίας ο ιός της ηλεκτροκίνησης θα μεταδοθεί και στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τα επόμενης γενιάς VW Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Skoda Fabia κ.α. θα έχουν και ηλεκτρική έκδοση με τα μεθεπόμενα να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Η μετάβαση αναμένεται να ξεκινήσει από το 2025, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην Automotive News.

SMS που ηλεκτρίζουν…

  • H Smart έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό πως η γκάμα της θα είναι πλήρως ηλεκτρική. Ειδικά τώρα που το 50% ανήκει στην κινεζική Geely.
  • Μετά την λύση της συνεργασίας με την Daimler το μέλλον του Twingo είναι άδηλο. To καλοκαίρι παρουσιάζεται το ολοκαίνουργιο Zoe.
  • Το VW Group είναι σχεδόν σίγουρο πως τα επόμενα Seat Mii/ Skoda Citigo/ VW up! δεν θα έχουν συμβατική έκδοση αλλά ηλεκτρική.
  • Το ίδιο ισχύει και για την τριπλέτα Citroen C1/ Peugeot 108/ Toyota Aygo μετά την λύση της συνεργασίας. Οι Γάλλοι έχουν πει πως τα επόμενα C1 και 108 θα είναι ηλεκτρικά. Η Toyota πρέπει να κάνει το ίδιο.
  • Η Ford μελετά την διακοπή της διάθεσης του Ka+ στην Ευρώπη και την αντικατάστασή του από ένα μικρό ηλεκτρικό.
  • Η Opel θα διακόψει τα Karl και Adam και από τα τέλη του χρόνου λανσάρει το ηλεκτρικό e-Corsa. Η Peugeot πρόσθεσε το e-208 στη νέα γενιά.
  • Η Honda θα λανσάρει τέλη του έτους το E και θα υβριδοποιήσει το νέο Jazz.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πρόκειται να αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα μικρού κυβισμού δεν ανταποκρίνονται σε όλους τους ρόλους των μικρών βενζινοκίνητων. Μπορούν να συμπληρώσουν κάποιο μέρος τους αλλά όχι όλα. Π.χ. σε ορεινές μικρές πόλεις, σε ορεινά νησιά κ.λ.π. Ταυτόχρονα η τιμή αγοράς τους θα είναι πολύ υψηλότερη από αυτήν των αντίστοιχων βενζινοκίνητων. Η κίνηση τους σε δρόμους με μεγάλη κλίση θα καθιστά την επαναφόρτιση τους θεαματικά συχνότερη από αυτών σε κίνηση σε σχετικά οριζόντιο επίπεδο. Παρόλα αυτά η απόφαση της αποκλειστικής κατασκευής και διάθεσης τους είναι ειλημμένη. Η κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, έχοντας κάνει πολύ μεγάλα βήματα στον τομέα (Δεν είναι θαυμασμός προς την Κίνα αλλά ενδιαφέρον προς ένα σημείο τεχνολογικής ανάπτυξης του πλανήτη) έχει αναπτύξει έναν πολύ μεγάλο αριθμό μικρών γεννητριών, επί
    των οχημάτων, για την περίπτωση της εξάντλησης της μπαταρίας σε ακατάλληλο σημείο της διαδρομής. Και έπεται συνέχεια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button