ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ντίζελ; Ευχαριστώ δεν θα πάρω (στην Αθήνα)…

jaguar-27-v6-diesel_resize

Πριν βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα από τον τίτλο κάντε το εξής… Διαβάστε ολόκληρη την άποψη μου περί πετρελαιοκίνησης στην πρωτεύουσα και ψάξτε το λίγο παραπάνω από την καραμέλα που πιπιλίζουν αρκετά έντυπα για την καθαρότητα των diesel. Λάβετε υπόψη τις ιδιομορφίες που χαρακτηρίζουν το λεκανοπέδιο της Αττικής, βρείτε μου ένα παρόμοιο περιβάλλον με τόσο έντονο φωτοχημικό φαινόμενο και άπνοια να συμβαίνει αλλού στην Ευρώπης και το συζητάμε. Γιατί πάνω απ’ όλα προέχει η ανθρώπινη υγεία…

Οι πράσινες ρυθμίσεις, η απόσυρση και τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας τρέχουν στην επικαιρότητα της αγοράς, με τους ειδικούς να προβλέπουν τη θετική αποτελεσματικότητα των μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Έπρεπε να φτάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση για να ληφθούν όλα αυτά τα μέτρα; Ακόμη και έτσι να είναι, το θέμα είναι πως πρώτη φορά παρατηρείται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου ανάλογη δραστηριότητα, αναλογιστεί κανείς και τη μείωση του τέλους ταξινόμησης μέχρι 7/8.

Όχι είπε ο Σουφλιάς για διόδια στο κέντρο της πόλης, όχι είπε και για την άρση της πετρελαιοκίνησης στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας μας. Θα συμφωνήσω και στις δύο τοποθετήσεις και ας διαφωνείτε μερικοί. Θαυμάζω την τεχνολογία των diesel και ένα μέρος της εξέλιξης των βενζινοκινητήρων (βλέπε άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότηση κ.ά.) οφείλεται σε αυτούς. Κατά καιρούς θα έχετε διαβάσει, κυρίως σε έντυπα αυτοκινήτου για τον απαγορευμένο καρπό, τα diesel… που χωρίς λόγο δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα (πλην των ΤΑΧΙ)… που αυτό το παράλογο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα… που είναι πιο καθαρά από τα βενζινοκίνητα… που το εμπάργκο της πετρελαιοκίνησης οφείλεται στο πλεόνασμα αμόλυβδης… και ένα σκασμό ποιητικές σαχλαμάρες… Στάκα μαν γιατί πολλή φόρα πήραμε με λόγια του αέρα και χωρίς να ξέρουμε τι μας γίνεται…

Ευθύς εξαρχής να έχετε στο νου σας πως μιλάμε για απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών πετρελαιοκίνητων στο λεκανοπέδιο Αττικής, με τον κλειστό από όρη περιβάλλοντα χώρο, τη συχνή νηνεμία, το φωτοχημικό νέφος, τις ζεστές περιόδους κ.ά. Γι’ αυτό παίδες ξεχάστε το γεγονός πως στην υπόλοιπη Ευρώπη τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι diesel.

bosch_particulate_pm_filterΤα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα είναι πολύ πιο καθαρά από τα προηγούμενης τεχνολογίας, όχι όμως και από τα βενζινοκίνητα. Εδώ να πω πως μελέτες έχουν δείξει πως όταν οι στροφές σε ένα diesel ξεπεράσουν π.χ. τις 3.000 σ.α.λ., οι εκπομπές είναι πολύ πιο μεγάλες από έναν βενζινοκινητήρα (ίσως και να έχετε δει ακόμη και σε ένα ολοκαίνουργιο diesel να βγαίνει μαύρος καπνός κοντά στον «κόφτη»). Από την άλλη, αν δείτε αναλυτικά τις νόρμες περί ρύπων θα δείτε πως τα όρια (π.χ. για NOx, CO) είναι πολύ πιο ανεκτικά στους diesel, οι οποίοι εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα οξείδια του θείου και μικροσωματίδια (PM). Τα PM, που παράγονται από την ατελή καύση και αποτελούν την αιθάλη, είναι ο κύριος λόγος που τα diesel, ορθά, δεν κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης. Και εξηγούμαι. Στα σύγχρονα diesel τεχνολογίας common rail η καύση είναι τελειότερη και τα PM σημαντικά μικρότερα σε διάμετρο. Αιωρούνται στο περίπου ενάμιση μέτρο από το έδαφος διεισδύουν πολύ πιο εύκολα στο αναπνευστικό σύστημα και δεν θέλετε να ξέρετε μακροχρόνια τις επιπτώσεις που έχουν στον ανθρώπινο οργανισμό.

Μη μου πείτε για τις Ντίζελ; Ευχαριστώ δεν θα πάρω (στην Αθήνα)… που είναι σημαντικά μικρότερες σε σχέση με τα βενζινοκίνητα. Κατ’ αρχάς, το Ντίζελ; Ευχαριστώ δεν θα πάρω (στην Αθήνα)… είναι φυσικό αέριο (που συντελεί στο φαινόμενο του θερμοκηπίου) και όχι ρύπος, όπως λανθασμένα αναφέρουν μερικοί. Οι μειωμένες εκπομπές του στα diesel, σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, είναι δεδομένες, λόγω της μικρότερης κατανάλωσης των diesel (αυτό συμβαίνει διότι έχουν καλύτερη απόδοση, δηλαδή με την ίδια ποσότητα καυσίμου παράγουν μεγαλύτερο έργο). Σημειώστε δε πως τα diesel έχουν σημαντικά μεγαλύτερο κυβισμό σε σχέση με έναν αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκινητήρα. Ποιος διατίθεται να δώσει 3-4 χιλιάρικα παραπάνω από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο για να αποκτήσει ένα diesel αν δεν γράφει τουλάχιστον τα διπλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο ώστε κάνει κάποια στιγμή απόσβεση; Μη μου πείτε ξανά για την υπόλοιπη Ευρώπη, εκεί η διαφορά ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και στα diesel είναι πολύ μικρή (θυμηθείτε, διαφορετικό φορολογικό καθεστώς).

Ας υποθέσουμε πως μαζί με τα νέα μέτρα επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση στο λεκανοπέδιο και μέσα στην επόμενη διετία κυκλοφορούν ελεύθερα π.χ. 50.000 πετρελαιοκίνητα επιβατικά. Ε, ρε τι έχει να γίνει μέχρι το 2015 από χιλιάδες κακοσυντηρημένα diesel που θα καπνίζουν μικροσωματίδια. Και μη μου πείτε για ειδικά φίλτρα, καπνοπαγίδες και διάφορα άλλα τέτοια. Είπαμε για κακοσυντηρημένα, που θα δουλεύουν με το εδώ ποιότητας πετρέλαιο. Αλήθεια, πότε ακούσατε κάποιον να σας λέει πως άλλαξε τον μονάκριβο καταλύτη στο βενζινοκίνητό του; Φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα διάφορα που έχουν τα diesel. Sorry diesel, μια χαρά είστε, αλλά μακριά από το λεκανοπέδιο, εκτός και αν είστε από Euro5 και άνω

Δημοσιευμένο στο περιοδικό CAM (τεύχος Αυγούστου-Σεπτεμβρίου)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Οι μειωμενες εκπομπες του CO2 για τα diesel δεν οφειλονται στην μικροτερη καταναλωση αλλα στις διαφορετικες συνθηκες καυσης.

    1. Σε ιδανικές συνθήκες νομίζω ότι ισχύει αυτό που λες. Για παράδειγμα η καύση 1 λίτρου βενζίνης εκπέμπει 2,3 kg CO2 ενώ η καύση 1 λίτρου ντίζελ 2,65 kg. Ωστόσο, οι διαφορετικές συνθήκες καύσης δεν καθορίζουν το CO2 αλλά ο διαφορετικός θερμοδυναμικός κύκλος.
      Το ντίζελ έχει θερμογόνο απόδοση 45,5 MJ/kg, λίγο χαμηλότερα από τα 45,8 MJ/kg της βενζίνης. Από τη άλλη, το ντίζελ έχει υψηλότερη πυκνότητα σαν καύσιμο (36,9 MJ/lt έναντι 33,7 MJ/lt της βενζίνης) με αποτέλεσμα να δίνει περίπου 15% περισσότερο ενέργεια ανά μονάδα όγκου. Σ
      ε συνδυασμό με την ενεργειακή πυκνότητα και τον βαθμό απόδοσης του κύκλου, ο ντίζελ καταφέρνει με μικρότερη ποσότητα καυσίμου να παράγει το ίδιο έργο.
      Πάνω κάτω το ίδιο λέμε όταν αναφερόμαστε σε συνθήκες καύσης, αλλά από την στιγμή που η εκπομπή CO2 υπολογίζεται στο χιλιόμετρο παίζει μεγάλο ρόλο η κατανάλωση του οχήματος. Για παράδειγμα, και οι ντίζελ με προθάλαμο και πολύ χειρότερη καύση είχαν χαμηλότεροCO2 από τους αντίστοιχης εποχής βενζινοκινητήρες.
      Τα ΝΟx είναι που επηρεάζονται σημαντικά από την ποιότητα της καύσης και την περίσσεια οξυγόνου κατά την διάρκεια αυτής.

  2. αναφερει ο κομητης
    Επίσης δεν έχεις αναφερθεί καθόλου σε ρύπους (ελπίζω να συμφωνήσεις με τον χαρακτηρισμό) όπως το CO και τους HC οπου στους diesel είναι μηδενικοί ενώ στους βενζινοκινητήρες υπαρκτοί. Το CO είναι δηλητήριο και οι κυκλικοί υδρογονάνθρακες της αμόλυβδης που διαφεύγουν ακόμα και στους ανεφοδιασμούς αποδεδειγμένα καρκινογόνοι.
    ερωτω εγω, ειναι απο αγνοια, μεροληψια, χρηματισμο?
    επισης δεν αναφερεται πουθενα ο πλεον επικυνδυνος ρυπος,φουλ καρκινογονο και εξωοιστρογονο, που παραγεται απο τα βενζινοκινητα, ακομα και οταν ειναι ακινητα, το βενζολιο.
    παντως και εγω εχω καταληξει στο συμπερασμα οτι στην ελλαδα κυνηγανε το ντηζελ, απλουστατα γιατι μπορει ο καθενας με λιγες γνωσεις αγαπη και λιγα χρηματα να κινηθει δωρεαν με παραγομενο οικιακα πετρελαιο, η/και βιοντηζελ, που ειρησθω εν παροδω δεν ρυπαινουν καθολου σε κο2

    στην πλουσια σοβαρη τεχνολογικη χωρα ελλαδα τα μεγαλα μαυρα αμερικανικα σουβ ειναι βενζινοκηνητα, στην μικρη πτωχη τεχνολογικα υπαναπτυκτη γερμανια ακομα και τα σμαρτακια ειναι ντηζελ, ποιος ξερει καλυτερα και ειναι πιο σωστος και για τους ρυπους και για την υγεια ακομα?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button