NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι είναι το downsizing;

turbocharger_supercharger_intercooler-air

Τρία βίντεο αρκούν για να αποκαλύψουν την τεχνολογία του downsizing που υιοθετούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές, από την BMW στη νέα σειρά 1 με τον τούρμπο 1.600άρη έως το Nissan Micra με το μοτέρ με μηχανικό υπερσυμπιεστή…

  • Αν συρρικνώσω την χωρητικότητα ενός κινητήρα και ταυτόχρονα αυξήσω την απόδοσή του τι προκύπτει σύμφωνα με το μάρκετινγκ; Το downsizing! Ένας αρκετά «πιασάρικος» όρος που περιγράφει σε μία λέξη την τάση των κατασκευαστών προς την υπερτροφοδότηση με μπροστάρη το VW Group και τους κινητήρες TSI. Στα τρία βίντεο που μας προσφέρει η Audi απεικονίζεται αναλυτικά η λειτουργία της υπερτροφοδότησης με την κινητική ενέργεια των καυσαερίων (turbocharger), της υπερτροφοδότησης με μηχανικό υπερσυμπιεστή (supercharger) και του απαραίτητου εναλλάκτη θερμότητας (intercooler, στο βίντεο αέρα-αέρα).

Υπερτροφοδότηση καυσαερίων

Μηχανικός υπερσυμπιεστής

Εναλλάκτης θερμότητας

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Γιατί μόνο “downsizing” στους κινητήρες και όχι και στο βάρος των οχημάτων; Γιατί δημιουργούμε πιο βαριά αυτοκίνητα τα οποία καταναλώνουν περισσότερο εκ κατασκευής; Ακόμα και στα αυτοκίνητα πόλης το βάρος αυξάνεται σε κάθε καινούργια “γενιά”.
    Αν μειωνόταν το βάρος τους ή αν έμενε παραπλήσιο με αυτό της προηγούμενης “γενιάς”, η κατανάλωση καυσίμου θα μειωνόταν (άρα και οι ρύποι). Μάλιστα σε συνδυασμό με το “downsizing” στον κινητήρα, το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο.

  2. Θα συμφωνήσω με τον αρθρογράφο οτι το downsizing είναι πρωτίστως υπόθεση μάρκετινγκ. Σε δεύτερη ανάγνωση είναι ένας εύκολος τρόπος παράκαμψης των υπερβολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός ατμοσφαιρικού αυτοκινήτου με παραπλήσια μέγιστη ιπποδύναμη, με μπόνους οτι είναι και εξυπηρετικό στο ιδιόμορφο καθεστώς φορολόγησης της Ελλάδας.
    Το downsizing είναι σήμερα ότι ήταν ο μεταβλητός χρονισμός πριν 10 χρόνια και οι πολυβάλβιδες κεφαλές πριν 20+ χρόνια. Πανάκεια δεν είναι, έχει και τα υπέρ και τα κατά του όπως άλλωστε τα περισσότερα στη «μηχανική».

    Συνεχίζοντας στο μοτίβο του “Alkinoos”, γιατί downsizing στο βάρος μόνο; Γιατί όχι και στο μέγεθος; Στις γκατζετο-ευκολίες; Στα υπερμεγέθη ελαστικά;

    Και μια και είμαστε και στο πνεύμα των ημερών… γιατί όχι downsizing στις απαιτήσεις και προσδοκίες μας από αυτοκίνητα που θα κινηθούν στο γνωστό Ελληνικό οδικό δίκτυο με κύριο σκοπό τη μεταφορά οικογένειας από το σημείο Α στο σημείο Β;
    Οι 80 – 90 ίπποι ενός απλούστατου 8βάλβιδου κινητήρα 15-20 χρόνια πίσω δεν ήταν αρκετοί μήπως;

  3. Δεν μπορουμε να μεινουμε στους 80-90 ιππους γιατι πρωτο το αυτοκινητο καποια στιγμη θα ερθει σε συνθηκε πληρους φορτιου, σε μακρινα ταξιδια με μεγαλες ταχυτητες και ανηφορες. Ενας κινητηρας 80-90 ιππων ειναι σχετικα μικρος και θα ζοριζεται σε τετοιες καταστασεις (πολυστροφιες και λοιπα). Πιστευω οτι ενας κινητηρας 1300-1400cc (η μικροτερος) με 100-120 αλογα ειναι οτι πρεπει. Τα υπολοιπα ειναι περισσοτερο για φιγουρα και για αλλου ειδους καταστασεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close