Μία σύντομη συμβίωση με το ηλεκτροκίνητο της Mitsubishi μας υπενθυμίζει τα προτερήματα αλλά και τα πρακτικά μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης…
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχει ήδη ξεκινήσει να στήνεται δίκτυο ανεφοδιασμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV). Άλλωστε, οι παροχές ανεφοδιασμού για τα EV δεν είναι δα τόσο πολύπλοκη, αυτό που χρειάζεται είναι προνοητικότητα και αποφασιστικότητα από τον κρατικό φορέα. Βέβαια, στην χώρα μας αυτές οι έννοιες ακούγονται κάπως περίεργα, ειδικά σε μία αγορά που γνωρίζει εδώ και μερικούς μήνες τα οφέλη της πετρελαιοκίνησης, την οικονομική υγραεριοκίνηση και κοντολογίς την αεριοκίνηση (αυτή τη περίοδο μελετάται επέκταση δικτύου CNG στην Ελλάδα με στόχο την προώθηση της κίνησης με φυσικό αέριο).
Πως πάει;
Εξωτερικά το iMiEV θυμίζει ένα κλασικό αυτοκίνητο πόλης αλλά το κάπως στενό μετατρόχιο και η διαφορετικότητα του αμαξώματος (μήκους 3,395 m, πλάτους 1,475 m, απόβαρο 1.080 kg) σε υποψιάζουν πως… κάτι τρέχει. Από την θέση του οδηγού, γυρίζεις το κλειδί και δεν ακούς τίποτα· πολύ απλά γιατί δεν υπάρχει κάτι για να ακούσεις. Το ηλεκτρικό κύκλωμα τίθεται σε λειτουργία, τοποθετείς τον επιλογέα στη θέση D και ίσα που ακούς τις μπαταρίες λιθίου να τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Πατάς περισσότερο το γκάζι και ο μόνος ήχος είναι το πιο έντονο σφύριγμα του ηλεκτροκινητήρα και ο θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών.
To γεγονός πως μπορείς να κινείσαι αθόρυβα και ευέλικτα στην πόλη είναι μια ιδιαίτερη αίσθηση που θα αρέσει σε αρκετούς. Για τους gadget-άκηδες to iMiEV μπορεί να αποτελέσει το αγαπημένο τους παιχνίδι φορτίζοντας το στο γκαράζ του σπιτιού τους, για τους ευαίσθητους σε θέματα οικολογίας το “πράσινο” μέσο μεταφοράς τους και για όσους το βλέπουν οικονομοτεχνικά ένα φτηνό τρόπο κίνησης (αν φυσικά εξαιρέσουμε το κόστος αγοράς). Το iMiEV χρειάζεται περίπου 7 -8 h για να επαναφορτιστεί σε σπιτική πρίζα ( περίπου 30 min σε τριφασικό δίκτυο), με την κατανάλωση να ισούται περίπου με 1,5 €. Η προσφερόμενη αυτονομία πρακτικά κυμαίνεται στα 100-130 km και αν σκεφτεί κανείς πως ένα αυτοκίνητο πόλης καταναλώνει περίπου 6-7 lt/100 km μπορεί να υπολογίσει το όφελος.
Εν τέλει…
Επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγώ ηλεκτροκίνητο, φυσικό ήταν το μεγαλύτερο άγχος μου να αφορά την αυτονομία του iMiEV. Διότι άλλο πράμα να ξεμένεις στο δρόμο από βενζίνη (ή πετρέλαιο) και άλλο από ηλεκτρική ενέργεια. Πολύ πιο εύκολα βρίσκεις βενζινάδικο και πολύ πιο δύσκολα κοινόχρηστη ηλεκτρική πρίζα. Όπως είπαμε, το θέμα της φόρτισης είναι ένα από τα σημαντικότερα, κυρίως όσον αφορά την υποδομή δικτύου. Από την άλλη, το κόστος κτήσης είναι ένα θέμα αφού το i-MiEV αν πωλούνταν στη χώρα μας θα κόστιζε περίπου 40.000 € (ο φόρος πολυτελείας φτάνει τα 9.500 €, αυτή τη περίοδο θα ανακοινωθεί επιτέλους η κατάργηση του φοροεισπρακτικού μέτρου), όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει επιπλέον επιδότηση μέχρι και 7.000 €. Επίσης, κλειδί στην διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι η μείωση της τιμής των μπαταριών. Αρκεί να σκεφτείτε πως περίπου τα 3/5 του κόστους του iMiEV αφορούν στο κόστος των μπαταριών!
mitsubishi-i-miev_2012-1
mitsubishi-i-miev_2012-10
mitsubishi-i-miev_2012-11
mitsubishi-i-miev_2012-12
mitsubishi-i-miev_2012-13
mitsubishi-i-miev_2012-14
mitsubishi-i-miev_2012-15
mitsubishi-i-miev_2012-16
mitsubishi-i-miev_2012-17
mitsubishi-i-miev_2012-18
mitsubishi-i-miev_2012-19
mitsubishi-i-miev_2012-2
mitsubishi-i-miev_2012-20
mitsubishi-i-miev_2012-21
mitsubishi-i-miev_2012-22
mitsubishi-i-miev_2012-23
mitsubishi-i-miev_2012-24
mitsubishi-i-miev_2012-25
mitsubishi-i-miev_2012-26
mitsubishi-i-miev_2012-27
mitsubishi-i-miev_2012-28
mitsubishi-i-miev_2012-29
mitsubishi-i-miev_2012-3
mitsubishi-i-miev_2012-30
mitsubishi-i-miev_2012-31
mitsubishi-i-miev_2012-32
mitsubishi-i-miev_2012-33
mitsubishi-i-miev_2012-4
mitsubishi-i-miev_2012-5
mitsubishi-i-miev_2012-6
mitsubishi-i-miev_2012-7
mitsubishi-i-miev_2012-8
mitsubishi-i-miev_2012-9