ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Δημόσια διαβούλευση για την ηλεκτροκίνηση!

Electric car

Δημόσια διαβούλευση επί της τεχνικής εκθέσεως που αφορά στη Διερεύνηση των Τρόπων Ανάπτυξης και Διείσδυσης των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων στην Ελλάδα…

  • Το υπουργείο Περιββάλλοντος προτείνει την επιδότηση της αγοράς υβριδικών και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με κονδύλια που θα εξοικονομηθούν από την επιβολή “ρυπαντικού τέλους” στα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα. Αυτό σημαίνει πως η επιδότηση θα… αυτοχρηματοδοτηθεί δίνοντας κίνητρο στην αγορά ηλεκτροκίνητων και υβριδικών επιβαρύνοντας αυτόν που δεν έχει την οικονομική άνεση να αγοράσει ένα νεότερης τεχνολογίας όχημα. Εκεί στο υπουργείο τι θα έλεγαν να ξεκινήσουν καταργώντας τον ανόητο φόρο πολυτελείας που περιλαμβάνει και τα ηλεκτροκίνητα; Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι τιμές του Opel Ampera. Γενικά η πρόταση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής:

“…τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί για τα υβριδικά οχήματα (HEV) τα οποία διαθέτουν θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται να αφορούν μόνο τα Πλήρως Υβριδικά Οχήματα (HEV) όπως καθορίζονται στο τμήμα 2.3 της παρούσας Τεχνικής Έκθεσης.

Γα τα Επαναφορτιζόμενα Υβριδικά Οχήματα με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Ηλεκτροπαραγωγική Μονάδα (E-REV) τα οποία διαθέτουν επιπρόσθετη θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:

  • Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.
  • Επιδοτείται η αγορά τους με χρηματικό ποσό ίσο με το 10% της τιμής πώλησης (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) και με ανώτατο όριο ίσο με € 3.000 μόνο εάν οι πιστοποιημένες εκπομπές αερίων ρύπων CO2 είναι κατά μέγιστο ίσες με 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μετρούμενες στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Δοκιμών (NEDC).

Για τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές (BEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Ηλεκτροχημική Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου (FCEV), προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:

  • Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.
  • Επιδοτείται η αγορά τους με ποσό ίσο με το 10% της τιμής πώλησης τους (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) και με ανώτατο όριο ίσο με € 5.000.

Σημειώνεται ότι η υπαγωγή των παραπάνω τύπων οχημάτων στο φόρο πολυτελείας έχει προκαλέσει στρέβλωση στις τιμές πώλησης τους τις οποίες έχει καταστήσει απλησίαστες και, ουσιαστικά, έχει ακυρώσει την οποιαδήποτε δυνατότητα πώλησης τους. Επίσης, έχει δημιουργήσει τεράστιες διαφορές τιμής αυτών των οχημάτων σε σχέση με τις ισχύουσες σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου.

Η Επιτροπή προτείνει όπως οι παραπάνω αναφερόμενες χρηματικές επιδοτήσεις για την Ελληνική αγορά των Η/Ο πιστώνονται στις εταιρείες που διενεργούν τις σχετικές πωλήσεις με βάση το σχετικό τιμολόγιο που θα εκδίδεται. Η ετήσια δημοσιονομική επιβάρυνση της χώρας θα είναι εκ των προτέρων καθορισμένη διότι θα περιορίζεται ποσοτικά για ένα συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων και θα ισχύει μόνο για τα τρία πρώτα έτη εφαρμογής των μέτρων (2013 – 2015). Αυτή η επιβάρυνση θα μπορούσε να καλυφθεί από τα έσοδα που θα συλλεχθούν από ένα τέλος ρύπανσης στα υπερήλικα και ρυπογόνα αυτοκίνητα ή να αντληθεί από τα έσοδα κάποιου περιβαλλοντικού κονδυλίου που προορίζεται για τη στήριξη τέτοιων δράσεων (π.χ. Πράσινο Ταμείο).

Εναλλακτικά, η άμεση επιδότηση αγοράς των Η/Ο θα μπορούσε να υποκατασταθεί από μία ετήσια μείωση του οφειλομένου φόρου εισοδήματος του αγοραστή κατά το ένα τρίτο της αναλογούσας επιδότησης έτσι ώστε σε τρία έτη να έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή της.Τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί για τα υβριδικά οχήματα (HEV) τα οποία διαθέτουν θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται να αφορούν μόνο τα Πλήρως Υβριδικά Οχήματα (HEV) όπως καθορίζονται στο τμήμα 2.3 της παρούσας Τεχνικής Έκθεσης…”.

  • Περισσότερα για την διαβούλευση που τέθηκε σε δημόσιο διάλογο μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στο σχετικό δικτυακό τόπο .
  • caroto

    Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

    ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

    Ένα σχόλιο

    1. Η μελέτη για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα δεν αναφέρει καν την δυνατότητα μετατροπής των υπαρχόντων “καυσαεράτων” αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά παρά τα οφέλη.
      Στην Ευρώπη και στις Ηπα είναι μια συχνή πρακτική η οποία πρέπει να νομιμοποιηθεί κι εδώ.
      Ήδη υπάρχουν τουλάχιστον 2 Ελληνικότατες επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν την μετατροπή αν ήταν νόμιμη.

      http://www.korakasgroup.gr/eco/?page_id=323

      http://www.iliofos.gr/ILIOFOS%20C.O.%20Gr/defaultgr.html

      Μικρότερο το κόστος σε σχέση με την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού.
      Δημιουργία νέων Ελληνικών επιχειρήσεων που θα αναλαμβάνουν την μετατροπή ή την κατασκευή μπαταριών, καλωδιώσεων κτλ.
      Ευκολότερη διείσδηση στην ηλεκτροκίνηση είναι μερικά μόνο απο τα οφέλη.

      Επίσης δεν αναφέρεται καν το σχέδιο δημιουργίας Ελληνικού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου “made in Πτολεμαϊδα”.
      Αυτή η μελέτη μοιάζει να αγνοεί παντελώς ότιδήποτε μπορεί να ωφελήσει την Ελληνική επιχειρηματικότητα, προωθώντας μόνο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

      Την μελέτη και τα σχόλια της διαβούλευσης μπορείτε να τα δείτε εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=3531

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Back to top button
    Close

    Σας αρέσει το caroto;

    Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

    Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

    Το caroto team σας ευχαριστεί!