Πόσο small είναι ο νέος V8 της Corvette για τον οποίο οι αμερικανοί περηφανεύονται λες και επινόησαν ξανά τον τροχό;
Την ώρα που η BMW ετοιμάζει ένα τρικύλινδρο με ειδική ισχύ 75 PS/lt, όταν η Ford διαθέτει τον 1.0 Ecoboost, όταν η Renault λανσάρει το επίσης τρικύλινδρο νέο Clio, όταν η Fiat παίζει με δύο κυλίνδρους, όταν η Mercedes Α45 AMG θα αποδίδει περισσότερους από 330 PS από τετρακύλινδρο, όταν η Audi μελετά μέχρι και ηλεκτρικό τούρμπο, η General Motors ανακοινώνει με περηφάνια ένα κόμπακτ V8 χωρητικότητας 6,2 lt για την επόμενη Corvette. Παρά το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα όπου οι ωστικές ράβδοι (push rods) των βαλβίδων μας πάνε αρκετά πίσω (πλέον οι εκκεντροφόροι τοποθετούνται επικεφαλής -και όχι στα πλάγια- ώστε να περιορίζεται ο αριθμός των μηχανικών μερών) οι αμερικάνοι δεν πτοούνται και τολμούν να συγκρίνουν το μοτέρ τους με τον 4.4 V8 Twin Power της BMW ως πιο κόμπακτ. Είναι και αυτό μία άποψη αν κρίνει κανείς πως αυτό το μοτέρ αποτελεί την ατραξιόν του αμερικανικού engineering…
- Πριν σκεφτείτε οτιδήποτε θα πρέπει να συμφωνήσετε πως ορισμένα πράγματα δεν αλλάζουν στην χώρα του Big Mac… Όταν για τους «εδώ αδαείς» οι V6 μπορεί να θυμίζουν την εποχή του downsizing περισσότερο ένα… πακέτο τσίχλες παρά ένα μοτέρ, για τους «εκεί ειδήμων» οι V8 αποτελούν μέρος μιας νόσταλγης κουλτούρας που δεν λέει να σβήσει. Σύμφωνοι, ίσως να ακούγεται ολίγον οξύμωρο να διαβάζεις το δελτίο Τύπου της GM με πομπώδεις αναφορές «στο νέο αλουμινένιο small block των 6,2 lt και τους αμερικανούς να τονίζουν τον άμεσο ψεκασμό, τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων» και διάφορα άλλα λες και επινόησαν ξανά τον τροχό (σ.σ. αξιοσημείωτο είναι πως οι μηχανικοί ξόδεψαν περισσότερες από 10 εκατομμύρια ώρες στην εξέλιξη του νέου V8!).
Και όμως, ο κινητήρας LT1 της Corvette C7 που θα μπει στην παραγωγή το 2014 είναι ότι πιο επαναστατικό έχει κυκλοφορήσει στην 60-χρονη ιστορία των κινητήρων small block. Να ξεκαθαρίσουμε πως οι -τρόπος του λέγειν- small block είναι μία σειρά κινητήρων V8 διάταξης της Chevrolet που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 1954 με ένα μοτέρ χωρητικότητας 4,3 lt. Χαρακτηριστικό των κινητήρων ήταν η απλοϊκή τους κατασκευή που μπορούσε να βάλει χέρι όποιος γνώριζε τα βασικά, το εύκολο πείραγμά τους και η αξιόπιστη λειτουργία τους. Από τότε υπάρχουν παραλλαγές στο ίδιο θέμα με μόλις δύο γενιές κινητήρων να έχουν δεχτεί τόσο ριζικές αλλαγές (ήταν η Gen 1 που λανσαρίστηκε το 1970 και η Gen 2 το 1997, αυτή είναι η Gen 5).
- Με ειδική ισχύ 72,6 άλογα στο λίτρο ο V8 δεν μπορεί στα χαρτιά να ανταγωνιστεί ούτε τον μικρότερο 1.400άρη TSI. Παρόλα αυτά και τι δεν θα έδινε κάποιος για να κουμαντάρει με το δεξί του πόδι τα 610 Nm ροπής ακούγοντας το μπάσο των 450 PS… και ας ακούγονται κάπως τραβηγμένα από τα μαλλιά τα 4 sec για τα 0-100 km/h που δίνει η αμερικανική εταιρία. Ευπρόσδεκτο το downsizing, ποιος δεν γλυκαίνεται από τα τουρμπάκια… αλλά τα πολλά απελευθερωμένα ατμοσφαιρικά κυβικά είναι άλλο πράμα… και αναρωτιέμαι/νοσταλγώ… no replacement for displacement… εσείς τι λέτε;
corvette-c7-small-block-lti1-7
corvette-c7-small-block-lti1-8
corvette-c7-small-block-lti1-9
lt1-direct-injection-system
lt1-piston-features
lt1-valvetrain-and-afm
1992-5_7l-v-8-lt1-gen2-for-chevrolet-corvette
corvette-c7-small-block-lti1-1
corvette-c7-small-block-lti1-10
corvette-c7-small-block-lti1-11
corvette-c7-small-block-lti1-2
corvette-c7-small-block-lti1-3
corvette-c7-small-block-lti1-4
corvette-c7-small-block-lti1-5
corvette-c7-small-block-lti1-6