H γερμανική εταιρία ανακοίνωσε πως εξελίσσει ένα σύστημα υπερτροφοδότησης με ηλεκτρική υποβοήθηση για χρήση σε πετρελαιοκινητήρες…
- Ανάμεσα στα μελλοντικά πλάνα της Audi που θα… καροτίσουμε προσεχώς περιλαμβάνεται ένα σύστημα bi-turbo όπου θα υπάρχει ένας μεγαλύτερος και ένας μικρότερος στροβιλοσυμπιεστής. Ο μεγαλύτερος είναι ο βασικός και ως γνωστόν στις χαμηλές rpm τα παραγόμενα καυσαέρια είναι λιγότερα με αποτέλεσμα να αργοπορεί να περιστραφεί για να συμπιέσει περισσότερο φρέσκο αέρα στους κυλίνδρους.
- Το ζήτημα αυτό αναλαμβάνει ο μικρότερος στροβιλοσυμπιεστής ο οποίος σε ρόλο… σεσουάρ λαμβάνει κίνηση από εξίσου μικρό ηλεκτροκινητήρα δίχως να χρειάζεται να περιμένει -έστω και ελάχιστα- καυσαέρια για να τον περιστρέψουν. Με άλλα λόγια ο μικρός ηλεκτροκίνητος στροβιλοσυμπιεστής -φανταστείτε κάτι σαν ηλεκτρικό… ανεμιστηράκι- χρησιμεύει στο να στείλει με μεγαλύτερη ταχύτητα και περισσότερο όγκο φρέσκου αέρα στους κυλίνδρους μέχρι να πάρει τα πάνω του το μεγάλο τούρμπο.
SMS=> Valeo, ηλεκτρικό turbo εναντίον ρύπων!
- Το ηλεκτρικό τούρμπο είναι τοποθετημένο σε σειρά, μετά το μεγάλο υπερτροφοδότη και τον εναλλάκτη θερμότητας (intercooler). Όπως φαίνεται και στο βίντεο, στον αυλό κυκλοφορίας μετά το intercooler υπάρχει μία διακλάδωση και ένα κλαπέτο σε ρόλο “bypass” μεταβάλλει όποτε χρειαστεί την ροή του αέρα προς το ηλεκτρικό τούρμπο βελτιώνοντας την απόδοση του μοτέρ με θεαματική αύξηση της ροπής από ακόμη χαμηλότερες rpm.
- Όσο για την κατανάλωση ρεύματος από το ηλεκτρικό τούρμπο υπάρχει επιπλέον μπαταρία που επαναφορτίζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση δίχως να επιβαρύνεται η κατανάλωση καυσίμου. Προς το παρόν, οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε ένα bi-turbo 3.0 TDI κινητήρα που με το απλό σύστημα bi-turbo αποδίδει 230 kW και 650 Nm ροπής. Πόσο μεγάλη λέτε να είναι η διαφορά με το ηλεκτρικό τούρμπο;
SMS=> BMW M Performance, με τριπλό τούρμπο [upd+vid]