ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus 1.0 Ecoboost [test drive]

ford-focus-ecoboost-125-ps-6

Το μικρομεσαίο της Ford επιστρέφει στο προσκήνιο χάρη σε ένα μικρό αλλά θαυματουργό τρικύλινδρο κινητήρα…

Αναφέροντας την λέξη Ecoboost γίνεται αντιληπτό πως μιλάμε για ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό. Αυτό που μάλλον πρέπει να σου πει κανείς είναι πως η χωρητικότητα δεν ξεπερνά το ένα λίτρο και πως η διάταξή του απαρτίζεται από τρεις κυλίνδρους! Βέβαια, για την τεχνολογία του κινητήρα υπάρχουν πολλές αναφορές στο caroto.gr για αυτό θα σταθούμε με περιεκτικό και σύντομο τρόπο στο οδηγικό κυρίως μέρος.

Γνωρίζοντας πως κάτω από το καπό υπάρχει ένας χιλιάρης τρικύλινδρος κινητήρας (η έκδοση της δοκιμής μας είναι με τους 125 PS) φυσικό είναι να διατηρεί κανείς ορισμένες επιφυλάξεις. Θα έχει ικανοποιητικές επιδόσεις; Τι γίνεται με την κάπως απολίτιστη τρικύλινδρη λειτουργία; Ε, λοιπόν κανένα από τα παραπάνω ζητήματα δεν τίθεται για τον 1.0Τ Ecoboost. Οι κραδασμοί και οι δονήσεις απουσιάζουν παντελώς -θαρρείς και το μοτέρ δουλεύει ακόμη καλύτερα και από τετρακύλινδρο- χάρη στις νέες βάσεις και στην παράκεντρη τοποθέτηση του στροφαλοφόρου σε συνδυασμό με το ανομοιόμορφο βολάν.

Πατώντας το γκάζι το μοτέρ ανεβάζει rpm με τον ίδιο ομαλό τρόπο κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την ελαστικότητα του. Τίποτα δεν μαρτυρά πως κάτω από το καπό υπάρχει ένα τρικύλινδρο μοτέρ των 999 cc. Η υπερτροφοδότηση εμπλέκεται δίχως να το καταλαβαίνεις ενώ η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.500 rpm. Λες και είναι ατμοσφαιρικό τραβά αγόγγυστα, με γραμμικό ρυθμό ενώ ακόμη και με πλήρες φορτίο το χιλιάρη Focus τα καταφέρνει εξαίρετα. Με λίγα λόγια no problem από πλευράς επιδόσεων ενώ όσο ανεβαίνουν οι rpm η χροιά του κινητήρα γίνεται πιο γλυκιά και ζωντανή.

To stop/start λειτουργεί όπως θα ήθελες δίχως να είναι ευαίσθητο ή αργό αλλά η κατανάλωση μην περιμένετε να είναι πολύ μικρότερη από αντίστοιχες τούρμπο επιλογές (π.χ. εκδόσεις 1.4 TSI, 1.4 T-Multiair κοντά στα 8-9 lt/km κ.α.) με μεγαλύτερο κυβισμό ενώ σίγουρα δεν είναι μικρότερη από αρκετές ατμοσφαιρικές (π.χ. Honda Civic, Toyota Auris κοντά στα 6-7 lt/100 km). Προτού βιαστείτε όμως να βγάλετε συμπεράσματα, για σταθείτε και μην τρομάζετε καθώς η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 7,5 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για ένα hatch με 125 PS· απλά στεκόμαστε λιγάκι παραπάνω στο θέμα της κατανάλωσης για να μην περιμένετε και θαύματα λόγω των «λίγων κυβικών».

Στο δρόμο το τρικύλινδρο Focus παραμένει απολαυστικό και διασκεδαστικό με έντονα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Είναι πολύ καλά στημένο (υπάρχει torque vectoring όπου μέσω των φρένων ελέγχεται η τροχιά του αυτοκινήτου) και νιώθεις να στρίβεις μαζί του σε κάθε καμπή χάρη στο ακριβές τιμόνι και «εξάρι» επιλογέα ταχυτήτων. Οι κινήσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές ενώ η ανάρτηση προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητική άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την εξίσου καλή ηχομόνωση.

Από πλευράς ντιζάιν δεν χρειάζεται να πούμε κάτι το ιδιαίτερο μιας και το Focus κυκλοφορεί εδώ και καιρό στους ελληνικούς δρόμους. Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη ενώ η πληθώρα πλήκτρων του στοιχίζει κάποιους εργονομικούς πόντους. Καλοί είναι οι χώροι που κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας χωρίς όμως να ισχύει το ίδιο για το πορτμπαγκάζ με τα 316 lt.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο πλούσιος τεχνολογικά εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας ενώ θα πρέπει κανείς να γνωρίζει πως η τιμή τιμοκαταλόγου των 19.000€ είναι πλασματική αφού υπάρχουν διάφορες προσφορές κατεβάζοντας την στα 15.750€ με απόσυρση. Για όσους δεν δίνουν προτεραιότητα στις επιδόσεις και επιθυμούν ένα Focus τότε μπορούν να αποκτήσουν την μικρότερη έκδοση 1.0 Ecoboost με τους 100 PS (και μηχανικό πεντάρι κιβώτιο)…

Ford Focus 1.0 Ecoboost (125 PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.500 rpm
Σχέση συμπίεσης 10:1
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενη με άμεσο ψεκασμό
Ειδική ισχύς 125,1 PS/lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 193 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 4.2 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου
ανά 1.000 rpm
ανά km/h
ανά km/h στο όριο του κόφτη
1η 3,730:1/ 8,0 / 52
2η 2,050:1/ 14,5 / 94
3η 1,360:1/ 21,9 / 142
4η 1,030:1/ 28,9 / 188
5η 0,820:1/ 36,3 / 236
6η 0,690:1/ 43,1 / 280
Τελική σχέση διαφορικού 4,070
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 16×6,5J
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy HP, 215/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Κύκλος στροφής 11,0 m
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4358 x 1823 x 1484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1544/1534 mm
Μεταξόνιο 2648 mm
Χώρος αποσκευών 316 lt
Απόβαρο 1.279 kg
Αναλογία κιλών/ίππο 10,23 kg/PS
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.000 €

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close