Renault, τα πάντα όλα για το νέο Clio [first drive]

new-renault-clio-dci-90-5

Η νέα γενιά Clio αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους μέσα Νοεμβρίου προτάσσοντας την κομψή σχεδίαση και τους μικρούς αποδοτικούς κινητήρες…

Τι λέει το caroto.gr για το νέο Clio…

Το νέο Clio είναι ένα από σημαντικότερα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μιας και το αγοραστικό ενδιαφέρον έχει λόγω κρίσης μετατοπιστεί στις μικρότερες κατηγορίες. Τι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο «μικρό»; Καλούς χώρους, λογική τιμή πώλησης, πλήρη εξοπλισμό και αισθητικά να έχει να σου πει κάτι διαφορετικό (μην σας ξεγελά η κρυμμένη λαβή, διατίθεται σε αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα) όπως το νέο Clio.

SMS=> Renault Clio RS 200 & Clio Estate, παριζιάνικο ντεμπούτο!

new-renault-clio-2013-engines-videoΩστόσο, το σημαντικότερο όλων προφανώς είναι η απόδοση των κινητήρων Energy αφού πρέπει να συνδυάζονται αυξημένη ισχύς με μειωμένη κατανάλωση. Παλαιότερα οι περισσότεροι έδιναν βαρύτητα στην δύναμη ενός μοτέρ αλλά σήμερα πρωτεύων ζήτημα είναι το «πόσο καίει». Εδώ, η γαλλική εταιρία διαθέτει αξιόλογες προτάσεις όπως είναι η πετρελαιοκίνητη 1.5 dCi με 90 PS (δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας) ενώ όποιος δεν διανύει πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση μπορεί να γλυκοκοιτάζει την μικρότερη βενζινοκίνητη ατμοσφαιρική έκδοση 1.2 16v με 72 PS που θα πωλείται περίπου από 11.500€.

SMS=> Βίντεο: Τα πάντα όλα για τον Renault Energy dCi 130!

Φυσικά, η ατραξιόν στο νέο Clio δεν είναι άλλος από τον 0.9 TCe. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που συγκεντρώνει πλήθος τεχνολογιών ώστε να είναι οικονομικός και ισχυρός όσο χρειάζεται για να κινήσει το καλοκουρδισμένο σασί του γαλλικού supermini. Στον δρόμο το νέο Clio σε κερδίζει με τα «μπαλανσαρισμένα» οδικά του χαρακτηριστικά αφού η ανάρτηση προσφέρει την απαιτούμενη άνεση και εξαιρετικό κράτημα.

Και αν έχετε απορίες για τον τρικύλινδρο 0.9 TCe θα πρέπει να σας πούμε πως αποτέλεσε μία μικρή έκπληξη αφού εκτός από σπιρτόζος αν είσαι ανυποψίαστος δεν πρόκειται να αντιληφθείς πως κάτω από το καπό παλινδρομούν μονάχα τρία έμβολα. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε προς το τέλος του έτους στην σχετική δοκιμή μας και μέχρι τότε παρακολουθείστε σε βίντεο τον 0.9 TCe.

SMS=>Η Renault εξελίσσει νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρες με υπερτροφοδότηση σε σειραϊκή διάταξη…

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Clio

Αναλυτικά οι διαστάσεις του νέου Clio

Τι λέει η Renault για το νέο Clio…

Το Clio αποτέλεσε ένα από τα best seller μοντέλα της Renault, αλλά και σημείο αναφοράς σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας να επιδείξει, από το 1990 που παρουσιάστηκε στην αγορά,  μέχρι και σήμερα σχεδόν 12 εκατομμύρια πωλήσεις. Σήμερα η Renault εκμεταλλευόμενη όλα τα δυνατά σημεία που το καταξίωσαν στην αγορά και διατηρώντας την ευχρηστία του μοντέλου στην καθημερινή οδήγηση,  παρουσιάζει το νέο Renault Clio με στόχο να ενθουσιάσει ακόμα περισσότερους πελάτες, χάρη στον εκρηκτικό συνδυασμό της εντυπωσιακής σχεδίασης με αυτή  των δυνατών προϊοντικών χαρακτηριστικών.

Με υιοθέτηση νέων συστημάτων Multimedia, του πρωτοεμφανιζόμενου Renault R-Link*, και του Media Nav n Go, το νέο Renault Clio ανοίγει νέους ορίζοντες στον τομέα της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο. Εξασφαλίζει επίσης ένα πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ενώ παρέχει ιδιαίτερα προσιτά πακέτα εξατομίκευσης για όλες τις απαιτήσεις.

Η φιλικότητα  του νέου Renault Clio εκφράζεται μέσω των επιλογών που μπορεί να προσφέρει στον οδηγό.  Με βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, και αυξημένα επίπεδα άνεσης, διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων οι οποίοι διακρίνονται για την καινοτομία τους και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ξεχωρίζει ο κινητήρας diesel που επιτυγχάνει την κορυφαία τιμή κατανάλωσης των 3,2 λίτρων/100χλμ, και εκπέμπει μόλις 83γρ / χλμ. CO2.

Παράλληλα το νέο Clio διαθέτει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό και έναν εξαιρετικά μεγάλο χώρο αποσκευών (300dm3). Χάρη στο μελετημένο του σχεδιασμό, στοχεύει στην κορυφή σε ότι αφορά την ενεργητική αλλά και την παθητική ασφάλεια (5 αστέρια με βάση τις νέες προδιαγραφές αξιολόγησης του οργανισμού Euro NCAP), και κατασκευάζεται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ποιότητας της Renault.

Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο Renault Clio, σχεδιάστηκε έτσι ώστε να περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που απαντώνται συνήθως σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, αλλά και να ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις της αγοράς. Το νέο Renault Clio θα πωλείται από το Νοέμβριο του 2012 στην Ελλάδα, ενώ οι εκδόσεις Clio Estate και Clio R.S. αναμένεται να παρουσιαστούν το πρώτο τρίμηνο του 2013.

ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2. Οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και η οδηγική απόλαυση είναι δύο μόνο από τα αναρίθμητα πλεονεκτήματα του νέου Renault Clio και οφείλονται κυρίως στην παρουσία των νέων κινητήρων βενζίνης και diesel, στην άφιξη του αυτόματου κιβωτίου EDC διπλού συμπλέκτη (EDC/Efficient Dual Clutch), καθώς και στα διάφορα συστήματα οικονομικής οδήγησης «eco-driving» που αποτελούν τρανή απόδειξη της τεχνογνωσίας που διαθέτουν οι μηχανολόγοι κινητήρων της Renault.

Νέος κινητήρας βενζίνης Energy TCe 90. Πρόκειται για τον πρώτο 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα παραγωγής της Renault ο οποίος συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με την αξιοζήλευτη οικονομία. Βασικά χαρακτηριστικά:

  • 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας μόλις 898cc, με σύστημα Stop&Startο οποίοςκυμαίνεται στα επίπεδα ιπποδύναμης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα χωρητικότητας 1400 κ.εκ.
  • 90 ίπποι στις 5.250 σαλ.
  • Υπερσυμπιεστής πολύ χαμηλής αδράνειας για άμεση ανταπόκριση ακόμα και από πολύ χαμηλές στροφές: ροπή 135 Nm στις 2.500 σαλ. (με το 90% αυτής της τιμής να είναι διαθέσιμο μόλις από τις 1.650 σαλ).
  • Aναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων με μακρύτερες σχέσεις για κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,3 lt/100km, και CO2 99 g/km, εκπομπές μειωμένες κατά 21% σε σχέση με τον κινητήρα TCe 100 που αντικαθιστά.

Νέος κινητήρας dieselEnergydCi 90. Η οικογένεια των κινητήρων Energy επεκτείνεται με την προσθήκη του νέου 1.5 dCi των 90 ίππων με σύστημα Stop&Start.Βασικά χαρακτηριστικά:

  • 4κύλινδρος κινητήρας diesel 1,5 λίτρων, με ροπή 220Nm διαθέσιμη από μόλις 1.750 σαλ. (20Nm παραπάνω από τον σημερινό dCi 90).
  • 90 ίπποι στις 4.000 σαλ.
  • Αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων με μακρύτερες σχέσεις το οποίο συμβάλλει στην πιστοποίηση του αυτοκινήτου με την οικολογική ταυτότητα Renault eco². Η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 3,4 lt/100km και οι εκπομπές CO2 τα 90 g/km.

Νέος κινητήρας βενζίνης TCe 120 με κιβώτιο EDC (dual clutch) διπλού συμπλέκτη. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο Renault της κατηγορίας B: Το νέο Renault Clio θα εξοπλίζεται και με τον νέο και εξαιρετικά δυναμικό κινητήρα TCe 120, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC/Efficient Dual Clutch). Βασικά χαρακτηριστικά:

  • 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων ο οποίοςκυμαίνεται στα επίπεδα ιπποδύναμης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, χωρητικότητας 1.600 κ.κε.
  • Άμεσος ψεκασμός και υπερτροφοδότηση επιτυγχάνουν μέγιστη ισχύ 120 ίππων και ροπή που φτάνει τα 190Nm στις 2.000 σαλ.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος το πρώτο εξάμηνο του 2013 και θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πλέον οικονομικούς και ισχυρούς κινητήρες της κατηγορίας του.

Την ίδια χρονική περίοδο το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC θα είναι διαθέσιμοκαι με τον κινητήραdCi 90, έτσι ώστε να περάσει σε μία ευρύτερη πελατειακή βάση τόσο η οικονομία όσο και η οδηγική απόλαυση που χαρίζουν οι εκδόσεις του νέου Renault Clio με το αυτόματο κιβώτιο.

Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης: Ανάλογα με την αγορά και την έκδοση, το νέο Renault Clio θα φοράει ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Χάρη στην ειδική τους σύνθεση τα συγκεκριμένα ελαστικά παίζουν καθοριστικό ρόλο στον περιορισμό της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών CO2.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ECO-ΟΔΗΓΗΣΗΣ. Το νέο Renault Clio διαθέτει επίσης και μία πληθώρα αποτελεσματικών λύσεων που βοηθούν τον οδηγό να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2:

  • Επιλογή «eco» που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου και τροποποιεί τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα και μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης έως και 10%.
  • Ένδειξη στο ταμπλό για το «στυλ οδήγησης» (πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί), καθώς και οπτική ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (Gear Shift Indicator/GSI), που βοηθά τον οδηγό να διαμορφώσει το οδηγικό του στυλ και να επιτύχει μείωση της κατανάλωσης.
  • Η λειτουργία Drivingeco² που ενσωματώνεται στο σύστημα Renault R-Link παρέχει ένα μεγάλο αριθμό πληροφοριών στον οδηγό που αναλύουν τον τρόπο οδήγησής του ώστε να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις που θα τον βοηθήσουν να μειώσει την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές CΟ2.

ΣΤΙΒΑΡΟ, ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ. Σε όλη την επιτυχημένη του πορεία, το Renault Clio έχει να επιδείξει ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντά κανείς μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. «Χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα Β (B platform) του ομίλου Renault-Nissan, το νέο Renault Clio προσφέρει πρωτόγνωρα για την κατηγορία του επίπεδα άνεσης, ευρυχωρίας και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Πέρα από το γεγονός ότι είναι πιο ευέλικτο από τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο παρουσιάζεται και κατά 100 κιλά ελαφρύτερο.

ΜΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΕΣ. Όπως και το Clio III, έτσι και το νέο Renault Clio βασίζεται στην πλατφόρμα B που αποτελεί τη βάση για πάνω από 20 άλλα μοντέλα του ομίλου Renault-Nissan. Τα  αναγνωρισμένα προτερήματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας, έχουν ενισχυθεί ακόμα περισσότερο χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν στην αύξηση του μεταξονίου, το μεγαλύτερο μετατρόχιο, αλλά και το εκτεταμένο πρόγραμμα μείωσης του βάρους.

Βελτιωμένη οδική συμπεριφορ. Η ανάρτηση του νέου Renault Clio συνδυάζει την απόλυτη ακρίβεια, με τη μείωση του επιπέδου, τόσο του θορύβου, όσο και των κραδασμών. Η σταθερότητα και το κράτημα στο δρόμο εμφανίζονται βελτιωμένα χάρη κυρίως στο αυξημένο μεταξόνιο (+14 χλστ, που φτάνει τώρα τα 2,589 χλστ), αλλά και στο φαρδύτερο μετατρόχιο (+34-36 χλστ).

Ο εμπρός άξονας τύπου McPherson με τριγωνικό κάτω ψαλίδι και διπλά σινεμπλόκ. Η συγκεκριμένη διάταξη επιτυγχάνει το ιδανικό «πάντρεμα» του κρατήματος με την μοναδική άνεση, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τις επιπτώσεις μετάδοσης των εγκάρσιων και οριζοντίων (διαμήκη) φορτίων. Οι πολύ υψηλές τιμές στρεπτικής ακαμψίας συμβάλλουν καθοριστικά στο κράτημα του δρόμου, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ικανότητα του αμαξώματος να απορροφά τους διαμήκεις κραδασμούς, γεγονός που αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα στην άνεση των επιβατών. Η άκαμπτου τύπου γέφυρα εγγυάται τον καλύτερο έλεγχο της εμπρός ανάρτησης και βελτιστοποιεί την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.

Η πίσω ανάρτηση διαθέτει αντιστρεπτική ράβδο ελεγχόμενης στρέψης με ελικοειδή ελατήρια. Για μέγιστη σταθερότητα στις στροφές, ενσωματώνει και μια ζανφόρ (η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ανάρτησης) ενώ η αποτελεσματική απορρόφηση των κραδασμών υποβοηθάται από τα ειδικά αντικραδασμικά στοπ που είναι πλέον κατασκευασμένα από πολυουρεθάνη. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται καλύτερη προοδευτικότητα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η άνεση που προσφέρει στο δρόμο, το νέο Renault Clio.

Η βελτιωμένη βαθμονόμηση (setup) του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης του νέου Renault Clio, δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να αισθάνεται αμέσως τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά των τροχών. Το τιμόνι έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αμεσότητα από ότι στο προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην κρεμαγιέρα άμεσης ανταπόκρισης (2,71 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και το αυτοκίνητο είναι πλέον πιο άνετο κι ευχάριστο στην οδήγηση, ειδικά μέσα στην πόλη (κύκλος στροφής 10,6 μέτρα). Βελτιωμένος είναι και ο χειρισμός του μοχλού ταχυτήτων χάρη στη χρήση αντίβαρων και συγχρονιζέ δακτυλιδιών άνθρακα που εξασφαλίζουν ταχύτερες και πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.

Γενναιόδωρες διαστάσεις και ευρύχωρο εσωτερικό. Το νέο Renault Clio έχει μήκος 4,062μ. πλάτος 1,732μ. και το μεταξόνιό του είναι 2,589 χλστ. Το εμπρός και πίσω μετατρόχιο είναι φαρδύτερα από το Clio III (34 και 36 χλστ αντίστοιχα), ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά. Οι εξαιρετικές αναλογίες των διαστάσεων της καμπίνας, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει το ύψος του καθίσματός του μέχρι και 70χλστ, γεγονός που καταδεικνύει και εδώ τη μεγάλη σημασία που έχει δοθεί στην μεγιστοποίηση της άνεσης. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και μήκος. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που φτάνει τώρα τα 300dm3 (VDA) (αυξημένη κατά 12dm3 σε σχέση με το Clio III).

Το πρόγραμμα μείωσης βάρους των 100 κιλών. Το νέο Renault Clio είναι περίπου 100 κιλά ελαφρύτερο από τους προκατόχους του και αυτό χάρη στις προσεκτικές επεμβάσεις σε αρκετούς τομείς, όπως:

  • Τη χρήση χάλυβα υψηλού ορίου ελαστικότητας (VHEL/very high elastic limit) για την κατασκευή του αμαξώματος.
  • Την υιοθέτηση, για ορισμένα μοντέλα, πίσω πόρτας κατασκευασμένης εξ ολοκλήρου από θερμοπλαστικό (πολυπροπυλένιο), που εξοικονομεί περίπου 3 κιλά, και συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης.
  • Το μικρότερο ρεζερβουάρ, που τώρα έχει χωρητικότητα 45 από 55 λίτρα. Η μείωση αυτή των 10 λίτρων στη χωρητικότητα δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στην αυτονομία και αντισταθμίζεται από τη χαμηλότερη κατανάλωση.
  • Άλλα μέρη που έχουν υποστεί μείωση στο βάρος τους (χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή τους), είναι οι ζάντες, το σύστημα της εξάτμισης, οι βάσεις του κινητήρα, το πάτωμα, το σύστημα πέδησης, η αντιστρεπτική δοκός (κούφιες πλέον), ο άξονας μετάδοσης, και η μόνωση του ταμπλό (τώρα με τρεις στρώσεις υλικών).

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ. Το νέο Renault Clio είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του εμπρός μέρους, με το μεγάλο σήμα της Renault να δεσπόζει σε μαύρο γυαλιστερό φόντο που εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα, όπως ακριβώς πρωτοπαρουσιάστηκε στο πρωτότυπο DeZir. Η συγκεκριμένη σχεδίαση του εμπρός μέρους, γίνεται ακόμα πιο ξεχωριστή χάρη στα φωτιστικά σώματα με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.

Διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα, το νέο Renault Clio ξεχωρίζει επίσης και για την σπορτίβ νότα που του χαρίζουν οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, που ενσωματώνονται στην πίσω κολώνα.

Οι σχεδιαστές της Renault έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στη δημιουργία της απόλυτης ισορροπίας των αναλογιών στις εξωτερικές διαστάσεις του νέου Renault Clio. Με συνολικό μήκος που φτάνει τα 4,062χλστ, πλάτος 1,732χλστ (χωρίς καθρέφτες), και ύψος 1,448χλστ. (το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 45χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του) το αυτοκίνητο δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό. Σημαντική είναι και η αύξηση του πλάτους με το μεγάλωμα των μετατροχίων τόσο εμπρός όσο και πίσω (από 34 έως 36χλστ.).

Το χαμηλωμένο αμάξωμα χαρίζει στο αυτοκίνητο έντονο δυναμισμό, ενώ βελτιωμένες εμφανίζονται επίσης και οι τιμές της αεροδυναμικής αντίστασης. Τα έντονα πλαϊνά φτερά κάνουν το νέο Renault Clio να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Η εξωτερική εμφάνιση σε στυλ κουπέ του νέου Renault Clio, τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις κρυφές πίσω χειρολαβές που προσεγγίζουν την 3η κολώνα.

Για περισσότερο δυναμική εμφάνιση έχει προσεχθεί ιδιαίτερα η αναλογία διαστάσεων τροχών και ύψους του αυτοκινήτου. Οι μεγαλύτερων διαστάσεων ζάντες έχουν μετακινηθεί κατά 15χλστ. προς τα έξω σε σχέση με το Clio III, έτσι ώστε να «γεμίζουν» άνετα τους φουσκωμένους θόλους των φτερών. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ προσθέτει ακόμα μια νότα δυναμισμού, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τις αναλογίες των πλευρικών επιφανειών γυαλιού-μετάλλου (1/3 προς 2/3).

ΜΟΝΤΕΡΝΟ & ΦΙΛΙΚΟΕΣΩΤΕΡΙΚΟ. Η επιθυμία να συνδυαστεί η ομορφιά με τη λειτουργικότητα φαίνεται ξεκάθαρα σε πολλά σημεία του εσωτερικού σχεδιασμού: με το ταμπλό να θυμίζει το αεροδυναμικό σχήμα του φτερού ενός αεροπλάνου, την κεντρική κονσόλα πολυμέσων σε βελτιστοποιημένη και εργονομική θέση, το ψηφιακό κοντέρ ταχύτητας, τα άνετα καθίσματα, τις μοναδικές επιλογές εσωτερικών χρωμάτων αλλά και τις πινελιές από χρώμιο και γυαλιστερό μαύρο χρώμα, έρχεται να συνδυάσει την εργονομία με το μοντέρνο στυλ και την πολυτέλεια, πάντα με στόχο την άνεση και την ικανοποίηση των επιβατών.

Με πολλαπλές προτάσεις πακέτων εξατομίκευσης και εξοπλισμού στη γκάμα του νέου Clio, ο πελάτης αποκτά τη δυνατότητα να επιλέξει με ευκολία το εσωτερικό περιβάλλον που ταιριάζει απόλυταμετην προσωπικότητά του. Κάθε επιλογή επιπέδου εξοπλισμού και εξατομίκευσης στο νέο Renault Clio του προσδίδει ξεχωριστή προσωπικότητα και δημιουργεί έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Η ποιότητα στο σχεδιασμό και στα επιλεγμένα υλικά (π.χ. χρωματικές λεπτομέρειες στην ταπετσαρία των καθισμάτων) είναι εμφανής σε όλες τις εκδόσεις.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ. Οι προτάσεις εξατομίκευσης διακρίνονται σε 3 ξεχωριστά θεματικά επίπεδα («Elegant», «Sport» και «Trendy») και πλαισιώνονται από συμπληρωματικέςδιαμορφώσεις που βασίζονταιστην αρμονία των χρωμάτων του αμαξώματος και την απόχρωση των αυτοκόλλητων και ζαντών.

Οι προτάσεις εξατομίκευσης περιλαμβάνουν τις παρακάτω επιλογές:

  • Πέντε επιλογές εξωτερικής διακόσμησης, που προσδίδουν ιδιαίτερη έμφαση σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος με λεπτομέρειες χρωμίου ή χρωματικές.
  • Τρεις επιλογές μοντέρνων αυτοκόλλητων για την οροφή και τα πλαϊνά τμήματα.
  • Επιλογή διχρωμίας στις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών Passionκαι τεσσάρων χρωμάτων για τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Drenalic.
  • Επτά επιλογές εσωτερικών διακοσμητικών που τονίζουν διαφορετικά μέρη της καμπίνας με χρώμα ή ένθετα διακοσμητικά.
  • Τέσσερις επιλογές εσωτερικής αρμονίας, που συνδυάζουν το χρώμα του ταμπλό με την απόχρωση της επένδυσης των καθισμάτων.

Εξωτερικά:

  • Τα εξωτερικά διακοσμητικά στοιχεία είναι διαθέσιμα σε 5 διαφορετικές επιλογέςφινιρίσματος: Χρώμιο, Μαύρο, Κόκκινο, Μπλε και Ivory. Οι επιλογές αυτές διατίθενται για τη μάσκα, την πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πλευρικά προστατευτικά. Επιπλέον τα καλύμματα των καθρεφτών, η ποδιά του πίσω προφυλακτήρα, και τα πλευρικά προστατευτικά μπορούν να είναι βαμμένα σε γυαλιστερό μαύρο.
  • Τα αυτοκόλλητα της οροφής διατίθενται σε τρία διαφορετικά θέματα: «Elegant», «Sport» ή «Trendy».
  • Οι ζάντες «Passion» των 16 ιντσών διατίθενται σε δύο αποχρώσεις: Μαύρο ή Ivory.
  • Οι ζάντες «Drenalic» των 17 ιντσών θα είναι διαθέσιμες, από τον Δεκέμβριο του 2012, σε τέσσερις αποχρώσεις: Μαύρο, Κόκκινο, Μπλε, ή Ivory.

Στο εσωτερικό :

Τα εσωτερικά διακοσμητικά θα διατίθενται σε 4 αποχρώσεις (Μαύρο, Κόκκινο, Μπλε, ή Ivory) και θα έχουν ως βάση τα τρία θέματα των εξωτερικών γραφικών («Elegant», «Sport» και «Trendy»). Οι συγκεκριμένες επιλογές διακοσμούν συνδυαστικά το τιμόνι, τις χειρολαβές, τη βάση του κιβωτίου ταχυτήτων και το περίγραμμα των αεραγωγών και ενσωματώνονται απόλυτα χάρη στην τεχνολογία «ένθετης χύτευσης».

Στην έκδοση Dynamic, ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 4 προτάσεις χρωματικής αρμονίας (Μαύρο, Κόκκινο, Μπλε, ή Havana). Αυτές οι προτάσεις αφορούν στη διακοσμητική λωρίδα στο ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών και είναι στην ίδια απόχρωση με το χρώμα των επενδύσεων στα καθίσματα.Η αρμονία στο εσωτερικό συμπληρώνεται επιλέγοντας την αντίστοιχη απόχρωση στα προστατευτικά ταπέτα (διαθέσιμα από τη γκάμα αξεσουάρ).

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – HΧΟΣΥΣΤΗΜΑ BLUETOOTH® ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ. Το νέο Renault Clio διαθέτει αρκετές επιλογές ηχοσυστημάτων Bluetooth®με δυνατότητες audio streaming και hands free τηλεφωνίας. Οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν την αγαπημένη τους μουσική από το φορητό τους αποθηκευτικό μέσο (usb stick,I pod), ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους με λειτουργία hands-free. Το ηχοσύστημα έχει πρόσβαση στον τηλεφωνικό κατάλογο του κινητού του οδηγού (ανάλογα με τη συσκευή), ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει δικό του μικρόφωνο. Η ποιότητα του ήχου έχει αναβαθμιστεί και όλα τα ηχοσυστήματα διαθέτουν θύρες AUXκαι USBγια φόρτιση και επικοινωνία με φορητή πηγή ήχου & τηλέφωνα.

MEDIANAV – ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ 2 ΑΠΟ ΤΙΣ 3 ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
. Το νέο RenaultClio προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης σύγχρονων συστημάτων πολυμέσων. Το σύστημα MEDIANAVτο οποίο αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις 2 από τις 3 συνολικά εκδόσεις, κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα και προσφέρει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες πολυμέσων. Χάρη στην οθόνη αφής των 7΄΄ (18εκ.), ο χειρισμός του συστήματος γίνεται «σχεδόν χωρίς σκέψη» και εκτός από το ηχοσύστημα, περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης Nav N Go  με απεικόνιση 2D και 3D (Birdview). Η θύραUSBκαι η σύνδεση στο αποκλειστικό site καθιστούν ιδιαίτερα εύκολη τη διαδικασία αναβάθμισης των χαρτών της NAVTEQ.

Το ηχοσύστημα διαθέτει λειτουργία audio streaming και hands free τηλεφωνίας. Οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν την αγαπημένη τους μουσική από το φορητό τους αποθηκευτικό μέσο (usb stick,I pod), ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους με λειτουργία hands-free. Το ηχοσύστημα έχει πρόσβαση στον τηλεφωνικό κατάλογο του κινητού του οδηγού (ανάλογα με τη συσκευή), ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει δικό του μικρόφωνο. Η ποιότητα του ήχου είναι εξαιρετική και όλες οι φορητές πηγές ήχου μπορούν να συνδεθούν μέσω των υποδοχών AUX & USB που βρίσκονται στην πρόσοψη.

RENAULTRLINK. Η Renault έχει να επιδείξει σημαντικές πρωτιές στον τομέα των τεχνολογικών καινοτομιών: ταχειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι (στο R11 Electronic του 1982), το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης σε αυτοκίνητο (στο Safrane του 1994), το σύστημα hands-free σε μοντέλα μαζικής παραγωγής (το 2001), την οθόνη δορυφορικής πλοήγησης υψηλής ευκρίνειας (Carminat TomTom®, σε τιμή κάτω από 500€ στο Clio το 2009) ενώ ήταν επιπλέον και η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με σύνδεση στο διαδίκτυο (Carminat TomTom® LIVE στο Clio). Σήμερα, η Renaultσυνεχίζει την πορεία της στο δρόμο των τεχνολογικών καινοτομιών, με το σύστημα RenaultRLink.

Διαθέσιμο στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Renault Clio, το σύστημα Renault R-Link είναι βέβαιο ότι θα ενθουσιάσει τους λάτρεις της τεχνολογίας, αποτελώντας το συνδετικό κρίκο μεταξύ αυτοκινήτου και ψηφιακού κόσμου, χάρη στα παρακάτω χαρακτηριστικά του:

  • Μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών (18 εκ.), αναγνώριση φωνητικών εντολών, και – για πρώτη φορά στην αγορά – αρχική σελίδα με δυνατότητα εξατομίκευσης από το χρήστη, για ασφαλή και απλή μετάβαση στις βασικές λειτουργίες, χωρίς να χρειάζεται να αποσπάται το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο.
  • Μενού με έξι εικονίδια, που παρέχει πρόσβαση σε 6 βασικές λειτουργίες: Πλοήγηση, Πολυμέσα, Τηλέφωνο, Λειτουργίες αυτοκινήτου, Υπηρεσίες και εφαρμογές, και Ρυθμίσεις Συστήματος.
  • Πλοήγηση TomTom® με σύνδεση, που περιλαμβάνειLIVE υπηρεσίες: το καλύτερο σύστημα πληροφοριών κυκλοφορίας της αγοράς, σε πραγματικό χρόνο, για ελαχιστοποίηση του χρόνου μετακίνησης, μείωση της κατανάλωσης, και ηχητικές προειδοποιήσεις επικείμενων κινδύνων.
  • Σύνδεση με τα ηλεκτρονικά συστήματα του ίδιου του αυτοκινήτου η οποίαδίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε εξελιγμένες λειτουργίες για πραγματική «οικονομική οδήγηση» (Driving eco²), αναλύοντας την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού, και παρέχοντας τις κατάλληλες συμβουλές που τον βοηθούν στον περιορισμό της κατανάλωσης.
  • RenaultRLinkStore, το πρώτο «Application Store» στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο χρήστης μπορεί πολύ εύκολα να περιηγηθεί ή να κατεβάσει χρήσιμες εφαρμογές, είτε από το σύστημα του ίδιου του αυτοκινήτου, είτε από τον υπολογιστή του (μέσω του ‘MyRenault’).

Σημαντικές λειτουργίες και πληροφορίες, όλες σε μια κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αφής 7″ (18εκ.) του συστήματος R-Link, με την μοντέρνα σχεδίαση και την εξαιρετική εργονομία, είναι ιδιαίτερα φιλική στη χρήση και ενσωματώνεται τέλεια στην κεντρική κονσόλα. Περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες πολυμέσων (πλοήγηση, ηχοσύστημα, τηλεφωνία μέσω Bluetooth®, audio-streaming, δυνατότητα σύνδεσης με φορητές συσκευές αποθήκευσης ψηφιακής μουσικής, υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, «eco» driving, κ.α.), όλα από την ίδια συσκευή για μεγαλύτερη ευκολία και απόλαυση.

Το σύστημα Renault R-Link εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα της πληροφορίας, όταν και όποτε αυτό είναι απαραίτητο, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να τραβήξει καν ο οδηγός το βλέμμα του από το δρόμο. Μέσω της οθόνης αφής του Renault R-Link μπορεί να ελεγχθεί ολόκληρο το σύστημα ενώ, επιπλέον, ο χειρισμός του τηλεφώνου και του ηχοσυστήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί και από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Το Renault R-Link μπορεί επίσης να λειτουργήσει και με φωνητικές εντολές, υπαγορεύοντας για παράδειγμα την διεύθυνση ενός προορισμού στο σύστημα πλοήγησης, ή να εναλλάσσεται μεταξύ των διαφόρων λειτουργιών, με τη βοήθεια φωνητικών εντολών όπως «τηλέφωνο», «εφαρμογές», «αποστολή e-mail», κλπ. Η συγκεκριμένη δυνατότητα καθιστά τη χρήση του συστήματος ακόμα πιο πρακτική και ασφαλή. Η λειτουργία «TTS» (Text To Speech) δίνει τη δυνατότητα ακρόασης μηνυμάτων ή μηνυμάτων τύπου RSS.

  • Η επιλογή «RLinkapps» καλύπτει μια ευρεία γκάμα χρήσιμων λειτουργιών:
  • Επικοινωνία: e-mail, πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα, περιήγηση στο διαδίκτυο κ.α.
  • Βελτιστοποίηση διαδρομής: Υπηρεσίες TomTom® LIVE (HD Traffic®, προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας (όπου επιτρέπεται), Σημεία ενδιαφέροντος TomTom (POIs), πρόγνωση καιρού, προειδοποιήσεις για μπλόκα (όπου διατίθεται), τιμές καυσίμων, σταθμοί παρκινγκ κ.α.
  • Πρακτικές πληροφορίες: προσωπικός τηλεφωνικός κατάλογος, Χρυσός Οδηγός, ξενοδοχεία, εστιατόρια, κλπ.
  • Μετακινήσεις: προγραμματισμός πολλαπλών διαδρομών, δημόσια μέσα μεταφοράς.
  • Οδηγός προγραμματισμού: ασφάλιση «ανά χιλιόμετρο», συμβουλές Renault
  • Πληροφορίες αυτοκινήτου: παρακολούθηση διαστημάτων συντήρησης, βιβλίο χρήσης και συντήρησης κ.λπ.
  • Διασκέδαση και ελεύθερος χρόνος: παιχνίδια, πληροφορίες, ταξιδιωτικοί οδηγοί, διαμόρφωση ηχητικού προφίλ του κινητήρα (ήχος στην καμπίνα), εξατομίκευση κ.λπ.
  • Επαγγελματική χρήση: οι υπεύθυνοι εταιρικού στόλου θα εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα ελέγχου του κάθε εταιρικού αυτοκινήτου, χάρη στη δυνατότητα σύνδεσης με το ίδιο το αυτοκίνητο.

Οι διάφορες εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για το Renault R-Link είναι απόλυτα προσαρμοσμένες για χρήση από τον οδηγό, είτε με το να είναι πολύ απλές στη χρήση ή με το να μην επιτρέπεται η πρόσβαση σε αυτές όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση. Για παράδειγμα, λειτουργίες που απαιτούν την ιδιαίτερα ενεργή συμμετοχή του οδηγού ή χρειάζεται χρόνος για να εκτελεστούν, ενεργοποιούνται μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο.

Ο κατάλογος των εφαρμογών θα καλύπτει ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα χρήσεων, που εκτείνεται από την βελτιστοποίηση του επιλεγμένου δρομολογίου(υπηρεσίες TomTom LIVE, τιμές καυσίμων, αναζήτηση σταθμών παρκινγκ), πληροφορίες για το ίδιο το αυτοκίνητο (παρακολούθηση του προγράμματος συντήρησης), πρακτική βοήθεια (τηλεφωνικός κατάλογος, χρυσός οδηγός, κλπ), επικοινωνία (e-mails, κοινωνική δικτύωση, R-Tweet app), μέχρι και πληροφόρηση για τον ελεύθερο χρόνο (ταξιδιωτικοί οδηγοί, κλπ), κλήσεις επείγουσας  ανάγκης.

Στόχος της Renault είναι να κάνει το RLinkStore ένα πρότυπο αυτοκινητιστικό «app store». Για την επίτευξη αυτού του στόχου, επέλεξε να εφαρμόσει μια στρατηγική ανοιχτών καινοτομιών που στηρίζεται σε δεδομένα από καταξιωμένους συνεργάτες και εταιρείες έρευνας και εξέλιξης τεχνολογίας, καθώς και από νεοσύστατες επιχειρήσεις που διαθέτουν συναρπαστικές ιδέες στον τομέα των υπηρεσιών και εφαρμογών για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεταξύ των συνεργατών στη Γαλλία περιλαμβάνονται: Ο Γαλλικός Χρυσός Οδηγός, Τα Ταχυδρομεία, η I-Dispo, το Elle, η Balumpa, η Michelin, τα Falk, το Métro, το Euronews, η La Fourchette, η Apila και η NavX.

Ασφαλές. Για αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και οδηγική απόλαυση, όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες του νέου Renault Clio διαθέτουν και το σύστημαυποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση (hillstartassist). Μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει σε δρόμο με κλίση και ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το φρένο, το συγκεκριμένο σύστημα – που συνδέεται με το ESC – ακινητοποιεί το αυτοκίνητο για περίπου 2 δευτερόλεπτα, επιτρέποντας την εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς να κυλήσει καθόλου προς τα πίσω.

Όλες οι εκδόσεις του νέου Renault Clio εφοδιάζονται με το σύνολο των συστημάτων ESC (Ηλεκτρονικό σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας), ASR (Σύστημα Antispin), ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) και AFU(Σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης), καθώς και με το σύστημα μεταβλητής ηλεκτρικής υποβοήθησης που εξασφαλίζει μοναδικό επίπεδο ευελιξίας, ιδανικό για μετακίνηση εντός πόλης.

Ο κατάλογος του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης cruisecontrolμε περιοριστή ταχύτητας αλλά και ειδική λειτουργία των φλας για αυτοκινητόδρομο (modeautoroute), όπου σε περίπτωση προσπεράσματος ενεργοποιείται 3 φορές το φλας, με ένα απλό άγγιγμα του αντίστοιχου μοχλού.

Πρακτικό. Το νέο Renault Clio δεν χρειάζεται κλειδιά. Το κλασικό κλειδί έχει αντικατασταθεί από μία ηλεκτρονική κάρτα (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Dynamic), με την οποία ξεκλειδώνουμε/κλειδώνουμε το αυτοκίνητο, και βάζουμε σε λειτουργία τον κινητήρα χωρίς καν να χρειάζεται να βγάλουμε την κάρτα από την τσέπη ή την τσάντα μας.

Σε όλες τις εκδόσεις του νέου Renault Clio το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και μήκος.

Ο μακρύς κατάλογος του στάνταρ εξοπλισμού συμπληρώνεται από τους ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες και τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα.

Πλήθος αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό, θα ενθουσιάσουν όλους τους επιβάτες του νέου Renault Clio:

  • Ειδική θήκη μπροστά από το μοχλό των ταχυτήτων, για φύλαξη φορητού MP3, κινητού τηλεφώνου, ή φορητού CD player.
  • Τεράστιο ντουλαπάκι συνοδηγού χωρητικότητας 7 λίτρων, όπου μπορεί να φυλαχθεί μπουκάλι νερού 1,5 λίτρου.
  • Χώρος 1,2 λίτρων πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
  • Δυο εύκολα προσβάσιμες ποτηροθήκες και πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
  • Χώρος αποθήκευσης στο προαιρετικό κεντρικό υποβραχιόνιο (σχεδόν 1 λίτρο).
  • Θήκες στις πόρτες σχεδιασμένες για μπουκάλι 1,5 λίτρου.

Με το πάτημα ενός διακόπτη ξεθαμπώνουν ταυτόχρονα όλα τα παράθυρα του νέου Renault Clio, ενώ το σύστημα κλιματισμού έχει βελτιωθεί ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο θόρυβος λειτουργίας του και να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητά του συγκριτικά με τον προκάτοχό του Clio III.

Ένα αυτοκίνητο που φροντίζει τους επιβάτες του. Ορισμένες εκδόσεις του νέου Renault Clio διαθέτουν αυτόματο σύστημα κλιματισμού που περιλαμβάνει φίλτρο ενεργού άνθρακα/αντιγύρης και αισθητήρα Airquality, ώστε να αποτρέπεται η είσοδος βλαβερών μικροσωματιδίων και ρύπων (σκόνη, καυσαέρια, οσμές) στην καμπίνα. Μόλις ανιχνευθούν υψηλά επίπεδα μόλυνσης στον αέρα, το σύστημα – το οποίο ελέγχεται εξολοκλήρου από τον αυτόματο κλιματισμό –  ενεργοποιείται και κλείνει το σύστημα εξαερισμού.

Η παρουσίαση του συστήματος R-Link έδωσε τη δυνατότητα στο νέο Renault Clio να μπορεί να εφοδιαστεί και με κάμερα οπισθοπορείας, η οποία είναι τοποθετημένη στο κέντρο του πίσω λογοτύπου της Renault. Η κάμερα στέλνει εικόνα στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων και εμφανίζει μια δυναμική απεικόνιση που διαφοροποιείται ανάλογα με τη θέση του τιμονιού. Η συγκεκριμένη επιλογή συνδυάζεται και με αισθητήρες στάθμευσης που μέσω ηχητικού σήματος προειδοποιούν για τυχόν εμπόδια πίσω από το αυτοκίνητο. Στην περίπτωση που το νέο Renault Clio διαθέτει το σύστημα Renault R-Link, στην οθόνη εμφανίζονται χρωματικές ζώνες (πράσινη, κίτρινη, κόκκινη) που δείχνουν την ακριβή θέση των εμποδίων. Η κάμερα οπισθοπορείας, θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον και με το σύστημα MediaNav(οδηγός σταθερών γραφικών).

…και φιλικό προς το περιβάλλον. Μία ακόμα τεχνολογική καινοτομία είναι και τα «ενεργά πτερύγια» τοποθετημένα μπροστά από το ψυγείο (σε ορισμένες εκδόσεις μόνο) η οποία συμβάλλει ενεργά στη μείωση της κατανάλωσης. Το νέο Renault Clio είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β που υιοθετεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Πρακτικά, η ροή του αέρα διαμέσου του ψυγείου δημιουργεί αεροδυναμικές αντιστάσεις. Με τον έλεγχο της ροής του αέρα προς το ψυγείο, ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης κάθε στιγμής, τα ενεργά πτερύγια (κλαπέτα) βελτιστοποιούν σε συνεχή βάση την αεροδυναμική του αυτοκινήτου προς όφελος της κατανάλωσης. Σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης, ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας (σε αυτοκινητόδρομο), τα πτερύγια παραμένουν κλειστά, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης περίπου κατά 0,1 λίτρο/100χλμ. με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

ΣΥΣΤΗΜΑ RENAULTBASSREFLEΧ. Όλες οι εκδόσεις του νέου Renault Clio διαθέτουν ένα ευφυές ηχητικό σύστημα που ενσωματώνεται στα ηχεία των εμπρός θυρών. Το σύστημα ονομάζεται RenaultBassReflex, και αποδίδει ένταση και ακουστική ποιότητα παρόμοια με ένα οικιακό ηχείο καμπίνας 30 λίτρων. Οι επιβάτες είναι σίγουρο ότι θα εκτιμήσουν αυτή την τεχνολογία που προσφέρει πιο δυνατά μπάσα, ενώ ταυτόχρονα αποτρέπει τις παραμορφώσεις. Το σύστημα βασίζεται στη χρήση των αεραγωγών – ή οπών – στο περίβλημα και η εφαρμογή του αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για την αυτοκινητοβιομηχανία.

RSOUNDEFFECT. Η εφαρμογή RSoundEffect μέσω του R-Link, αποτελεί μια «παιχνιδιάρικη» εφεύρεση της Renault, και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαμορφώσει τον ήχο του κινητήρα που εκείνος επιθυμεί. Η χροιά του ήχου του κινητήρα διαφοροποιείται ανάλογα με την ταχύτητα και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και αναπαράγεται από τα ηχεία στο εσωτερικό της καμπίνας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη σπορτίβ χροιά ενός μοντέλου Renault Sport, ενός κινητήρα V6, ή μεταξύ 4 άλλων ρεαλιστικών ήχων για τον κινητήρα, πατώντας απλά ένα πλήκτρο στην οθόνη του συστήματος Renault R-Link. Ο αλγόριθμος που ελέγχει αυτή τη λειτουργία λαμβάνει υπόψη τις στροφές του κινητήρα, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη θέση του γκαζιού, αποδίδοντας έτσι ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό ηχητικό αποτέλεσμα. Παράμετροι όπως για παράδειγμα η ένταση του ήχου, μπορούν πολύ εύκολα να ρυθμιστούν από την οθόνη αφής του συστήματος.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close