ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η χρυσή εποχή των muscle cars

1968 Chevrolet Camaro

Με τον ήχο του κινητήρα τους μπορούσαν να προκαλέσουν σεισμική δόνηση και με την δύναμη τους ήταν ικανά να ξεφτίσουν την άσφαλτο.

Τα περιβόητα muscle cars ήταν ένα γνήσιο αμερικανικό προϊόν στον υπερθετικό βαθμό που μπορεί να γνωρίσει κανείς και έγιναν διάσημα από τις χολιγουντιανές παραγωγές και το ντοπαρισμένο ταπεραμέντο τους. Ας θυμηθούμε μερικά από αυτά…

1970-pontiac-gto-judge-ram-air-iv

Ένα γνήσιο muscle car είναι δίπορτο και κάτω από το καπό του κρύβει πολύλιτρο V8 κινητήρα. Μερικά από τα πιο αυθεντικά muscle cars ήταν το Chevrolet Chevelle, το Dodge Charger, το Ford Torino και το Pontiac GTO. Η Pontiac GTO εμφανίσθηκε το 1964 με κινητήρα 6.374 κ.εκ. και από πολλούς θεωρείται το πρώτο κλασικό muscle car.

1968 Chevrolet Camaro Rally SS

Την ίδια σχεδόν περίοδο εμφανίστηκαν τα ελαφρώς μικρότερα σε μέγεθος, φτηνότερα αλλά εξίσου πανίσχυρα pony cars. Η Chevrolet Camaro, το Ford Mustang, το Pontiac Firebird και το Dodge Challenger είναι από τα διασημότερα.

To Oldsmobile Rocket 88 του 1949 θεωρείται ο πρόγονος των muscle cars, κυριάρχησε στο NASCAR και στα 2.100 μίλια του Carrera Panamericana. Ο πεντάλιτρος V8 κινητήρας του διέθετε διπλά καρμπυρατέρ και απέδιδε 135 ίππους (κορυφαία για την εποχή απόδοση).

Την δεκαετία του 1950 βρισκόταν σε εξέλιξη η ασφαλτόστρωση 41.000 μιλίων οδών ταχείας κυκλοφορίας. Το σχέδιο είχε κατατεθεί από τον Αϊζενχάουερ. Την εποχή του rock ‘n roll και της προεδρίας του Κένεντι η παρέα των Big Three (Chrysler, GM, Ford) διένυε ίσως την πιο ανθηρή περίοδο.

Οι εκατομμυριούχοι στις ΗΠΑ ξεπερνούσαν τις 100.000 στις αρχές της δεκαετίας του 1960, σχεδόν τα μισά νοικοκυριά έβγαζαν 7.000 δολάρια ετησίως, ο πληθυσμός της χώρας έφτανε τα 190 εκατομμύρια και ο μέσος όρος ηλικίας ήταν κάτω από τα 30 χρόνια.

1968-ford-mustang-gt-428-cobra-jet-highland-green-3

Οι συνθήκες ήταν ιδανικές την δεκαετία του 1960 για να ευδοκιμήσουν τα muscle cars που πρωταγωνιστούσαν σε αγώνες ταχύτητας. Πανίσχυρα αυτοκίνητα που περνούσαν με ωμό τρόπο τις επιδόσεις τους λιώνοντας τα ελαστικά τους πάνω στην άσφαλτο. Παρόλο που δεν πληρούσαν καν τις στοιχειώδης προδιαγραφές ασφαλείας για τις ταχύτητες που μπορούσαν να πετύχουν.

Το 1966 υπεγράφη νόμος σχετικά με τους κανονισμούς περί ασφάλειας. Η παραγωγή των muscle cars έγινε ασύμφορη οικονομικά συνυπολογίζοντας την θεαματική αύξηση των ασφάλιστρων. Τέσσερα χρόνια αργότερα ο Νίξον προχώρησε σε ένα ακόμη εξοντωτικό μέτρο για τα muscle cars, τις νόρμες για τις εκπομπές ρύπων. 

Το τελειωτικό χτύπημα ξεκίνησε το 1973 με το εμπάργκο του OPEC και την πετρελαϊκή κρίση. Παρόλο που η παραγωγή των Mustang και Camaro συνεχίστηκε η χρυσή εποχή των muscle cars πέρασε ανεπιστρεπτί. Game over…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button