Οδηγούμε το ισχυρότερο σεντάν παραγωγής που κυκλοφορεί στους δρόμους και αναλύουμε την μαεστρία του βελτιωτικού τμήματος AMG…
Εμείς την οδηγήσαμε και πρωτίστως σκοπεύουμε να καροτίσουμε το τεχνολογικό της DNA παραλείποντας τετριμμένους εκστασιασμούς. Επί της ουσίας, μπορεί να μην είναι το ταχύτερο αλλά για την ώρα είναι το ισχυρότερο μοντέλο στην κλάση του και κατά τα ειωθότα σε αυτό συνέβαλλε η ομάδα της AMG. Όπως σε κάθε περίπτωση έτσι και σε αυτή οι προκλήσεις ήταν πολλές. Από τις μεγαλύτερες ήταν η ψύξη των μηχανικών μερών και κυρίως της μετάδοσης.
Με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους, ο 32-βάλβιδος κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό με μεταβολή φάσης 40 μοιρών. Ο στροφαλοθάλαμος είναι από χυτό αλουμίνιο, το εσωτερικό των κυλίνδρων φέρει ειδική επίστρωση (silitec liners) για μείωση των τριβών και το συνολικό «ξηρό» βάρος του μοτέρ φτάνει τα 204 kg.
E 63 AMG Saloon | E 63 AMG 4MATIC | E 63 AMG S 4MATIC | |
Χωρητικότητα | 5461 cc | 5461 cc | 5461 cc |
Ισχύς | 410 kW (557 hp) στις 5500 rpm | 410 kW (557 hp) στις 5500 rpm | 430 kW (585 hp) στις 5500 rpm |
Μέγιστη ροπή | 720 Nm στις 1750-5250 rpm |
720 Nm στις 1750-5250 rpm |
800 Nm στις 1750-5000 rpm |
Μέση κατανάλωση | 9.8 l/100 km | 10.3 l/100 km | 10.3 l/100 km |
Εκπομπή CO2 | 230 g/km | 242 g/km | 242 g/km |
Ενεργειακή κλάση | F | F | F |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 4.2 s | 3.7 s | 3.6 s |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h* | 250 km/h* | 250 km/h* |
Όπως θα είδατε και από το πινακάκι η E 63 AMG διατίθεται σε πισωκίνητη έκδοση αλλά και σε τετρακίνητη 4MATIC. Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας S που συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η λειτουργία της είναι εξαιρετική αφού η νορμάλ κατανομή με 33% στον εμπρός και 67% στον πίσω άξονα (ωστόσο, ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών το πολύδισκο συμπλεκτάκι μπορεί να την μεταβάλλει έως 30/70 ή 70/30) δεν κόβει την διάθεση για πισωκίνητες ατασθαλίες. Μάλιστα, η S και μόνο διαθέτει στον πίσω άξονα μηχανικό διαφορικό που «κλειδώνει» (μπλοκέ) για ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.
Όλα αυτά βέβαια όταν έχεις τα ηλεκτρονικά συστήματα στο κατάλληλο πρόγραμμα (είναι τριών σταδίων: On, Sport Handling, Off). Ξενερώνοντας με το On επιλέξαμε στα γρήγορα το Sport Handling για να αποφύγουμε κάθε δυσάρεστη συνέπεια με το Off που συνίσταται για χρήση σε ασφαλές περιβάλλον όπως είναι η πίστα. Ακόμη και έτσι η E 63 AMG S δείχνει τα δόντια της γλιστρώντας ως ένα ορισμένο σημείο την ουρά της -ακόμη και σε άσφαλτο με εξαιρετικό grip- προτού την συμμαζέψουν τα ηλεκτρονικά.
AMG - M 152
AMG - M 152
AMG - M 152
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelona 2013
Υπάρχει και μια εξεζητημένη λειτουργία όπου μπορείς να καταλάβεις πως η Ε63 AMG S επιταχύνει από στάση σε μόλις 3,6 sec για τα 100 km/h. Είναι η Race Start που επιλέγεται από το περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Από στάση εκκίνησης ο οδηγός πατά το φρένο με το αριστερό, περιμένει να δει το μήνυμα ότι όλα είναι έτοιμα για launch εκκίνηση, ανεβάζει ταχύτητα με τον διακόπτη, σανιδώνει το γκάζι και ελάχιστα μετά απελευθερώνει το φρένο για βέλτιστη εκκίνηση μιας και το κιβώτιο σε αυτό το mode πραγματοποιεί τις αλλαγές εντελώς αυτόματα και σε ελάχιστο χρόνο…
Σε σχέση με τις συμβατικές E-Class το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης μετά την περιποίηση της AMG είναι 20% αμεσότερο με τρείς μεταβλητές υποβοηθήσεις που αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα της ανάρτησης. Για παράδειγμα στην επιλογή της ανάρτησης Comfort το τιμόνι είναι ελαφρύτερο από ότι στα Sport (η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή κατά 40%) και Sport+ (ενδείκνυται για πίστα). Την απόσβεση των στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ επιβλέπουν επτά αισθητήρες.
Composite braking system | Composite ceramic braking system | |
Front axle: | ||
Brake calliper Brake disc Diameter thickness Weight* | 6-piston aluminium fixed calliper Composite technology, ventilated, perforated, 360 mm 36 mm 13.7 kg |
6-piston aluminium fixed calliper Ceramic composite technology, ventilated, perforated, 402 mm 39 mm 7.7 kg |
Rear axle: | ||
Brake calliper Brake disc Diameter thickness Weight* * weight of the brake disc |
4-piston fixed calliper Solid, ventilated, perforated 360 mm 26 mm 10.9 kg |
4-piston fixed calliper Ceramic composite technology, ventilated, perforated 360 mm 32 mm 6.2 kg |