ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz E 63 AMG S 4MATIC [first drive]

Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung Barcelo

Οδηγούμε το ισχυρότερο σεντάν παραγωγής που κυκλοφορεί στους δρόμους και αναλύουμε την μαεστρία του βελτιωτικού τμήματος AMG…

20130215_125058Για μερικά λεπτά ξεχάστε την μιζέρια που μας ταλανίζει, αγνοείστε την τιμή της αμόλυβδης, βάλτε στον πάγο την αντί-γερμανική διάθεση (ναι, το πρώτο σχόλιο που λάβαμε στο youtube είχε αυτό το ύφος!). Όσο θαυμαστή και αν είναι η προσπάθεια των ειδικών στις τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, πανίσχυρες κατασκευές όπως η E 63 AMG δεν αφήνουν ποτέ και κανένα ασυγκίνητο.

Εμείς την οδηγήσαμε και πρωτίστως σκοπεύουμε να καροτίσουμε το τεχνολογικό της DNA παραλείποντας τετριμμένους εκστασιασμούς. Επί της ουσίας, μπορεί να μην είναι το ταχύτερο αλλά για την ώρα είναι το ισχυρότερο μοντέλο στην κλάση του και κατά τα ειωθότα σε αυτό συνέβαλλε η ομάδα της AMG. Όπως σε κάθε περίπτωση έτσι και σε αυτή οι προκλήσεις ήταν πολλές. Από τις μεγαλύτερες ήταν η ψύξη των μηχανικών μερών και κυρίως της μετάδοσης.

Mercedes-Benz, αποκάλυψη για την ισχυρότερη CLA!

AMG - M 152Πριν αναφερθούμε σε αυτή να πούμε πέντε λόγια για τον αναβαθμισμένο V8 των 5,5 lt που αποδίδει 557 PS και 720 Nm στην απλή AMG εκδοχή του ενώ στην έκδοση S η ισχύς αυξάνεται στους 585 PS και τα 800 Nm. Με διπλή υπερτροφοδότηση ο κάθε στροβιλοσυμπιεστής που βρίσκεται ανά τετρακύλινδρο σκέλος έχει όριο περιστροφής 185.000 rpm και σε πλήρη φορτίο η υπερπλήρωση αέρα  φτάνει τα 1.750kg/h.

AMG - M 152Για την βελτίωση του lag οι εισαγωγές του αέρα είναι όσο το δυνατόν μικρότερες σε μήκος ενώ η waste gate είναι πιο δυνατή και ελεγχόμενη από ηλεκτροπνευματικά για καλύτερο «ξεστραγγάλισμα» υπό μερικό φορτίο (και καλύτερη κατανάλωση). Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα λίπανσης με αντλία μεταβλητής πίεσης (από 2 έως 4 bar) και το σύστημα ψύξης. Ο εναλλάκτης  αέρα/νερού είναι πιο αποτελεσματικός για καλύτερη ψύξη και συμπύκνωση του αέρα που κατά την υπερτροφοδότηση συνεπάγεται καλύτερη καύση.

Με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους, ο 32-βάλβιδος κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό με μεταβολή φάσης 40 μοιρών. Ο στροφαλοθάλαμος   είναι από χυτό αλουμίνιο, το εσωτερικό των κυλίνδρων φέρει ειδική επίστρωση (silitec liners) για μείωση των τριβών και το συνολικό «ξηρό» βάρος του μοτέρ φτάνει τα 204 kg.

E 63 AMG Saloon E 63 AMG 4MATIC E 63 AMG S 4MATIC 
Χωρητικότητα 5461 cc 5461 cc 5461 cc
Ισχύς 410 kW (557 hp) στις 5500 rpm 410 kW (557 hp) στις 5500 rpm 430 kW (585 hp) στις 5500 rpm
Μέγιστη ροπή 720 Nm στις
1750-5250 rpm
720 Nm στις
1750-5250 rpm
800 Nm στις
1750-5000 rpm
Μέση κατανάλωση 9.8 l/100 km 10.3 l/100 km 10.3 l/100 km
Εκπομπή CO2 230 g/km 242 g/km 242 g/km
Ενεργειακή κλάση F F F
Επιτάχυνση 0-100 km/h 4.2 s 3.7 s 3.6 s
Τελική ταχύτητα 250 km/h* 250 km/h* 250 km/h*

Όπως θα είδατε και από το πινακάκι η E 63 AMG διατίθεται σε πισωκίνητη έκδοση αλλά και σε τετρακίνητη 4MATIC. Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας S που συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η λειτουργία της είναι εξαιρετική αφού η νορμάλ κατανομή με 33% στον εμπρός και 67% στον πίσω άξονα (ωστόσο, ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών το πολύδισκο συμπλεκτάκι μπορεί να την μεταβάλλει έως 30/70 ή 70/30) δεν κόβει την διάθεση για πισωκίνητες ατασθαλίες. Μάλιστα, η S και μόνο διαθέτει στον πίσω άξονα μηχανικό διαφορικό που «κλειδώνει» (μπλοκέ) για ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.

Όλα αυτά βέβαια όταν έχεις τα ηλεκτρονικά συστήματα στο κατάλληλο πρόγραμμα (είναι τριών σταδίων: On, Sport Handling, Off). Ξενερώνοντας με το On επιλέξαμε στα γρήγορα το Sport Handling για να αποφύγουμε κάθε δυσάρεστη συνέπεια με το Off που συνίσταται για χρήση σε ασφαλές περιβάλλον όπως είναι η πίστα. Ακόμη και έτσι η E 63 AMG S δείχνει τα δόντια της γλιστρώντας ως ένα ορισμένο σημείο την ουρά της -ακόμη και σε άσφαλτο με εξαιρετικό grip- προτού την συμμαζέψουν τα ηλεκτρονικά.

20130215_130302Το αυτόματο κιβώτιο με 7 σχέσεις και paddles στο τιμόνι έχει δεχθεί μεγάλου μεγέθους βελτιώσεις με κυριότερη την αντικατάσταση του μετατροπέα ροπής από ένα ενισχυμένο υγρό συμπλέκτη. Η ενέργεια αυτή έγινε κυρίως για την αμεσότερη εμπλοκή των σχέσεων. Σαν μονοσύμπλεκτο το κιβώτιο MCT (Multi-Clutch Technology) μπορεί να μην είναι το ταχύτερο που υπάρχει αλλά το ζητούμενο για τους ειδικούς ήταν πρωτίστως η αξιοπιστία μιας και το όλο σύστημα λειτουργεί υδραυλικά και το μόνο που απαιτεί είναι η αλλαγή υγρού στο προβλεπόμενο σέρβις.

Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung BarceloΤο κιβώτιο προσφέρει τέσσερα προγράμματα: το άνετο C (Comfort), το S (Sport) για 25% ταχύτερες αλλαγές και σε πιο υψηλές rpm, το S+ που ενεργοποιείται από τον διακόπτη AMG DRIVE UNIT για ακόμη 25% ταχύτερες αλλαγές (δηλ. στο μισό χρόνο από το C) και στο M (Manual) για χειροκίνητες αλλαγές σε μόλις 100 msec με σανιδωμένο το γκάζι. Όπως μας εξήγησαν οι ειδικοί της AMG ο καλύτερος τρόπος για να κατεβάζεις ταχύτητα στο M είναι να κρατάς παρατεταμένα πατημένο το διακόπτη και όχι μία φορά.  Κάτι που το διαπιστώσαμε και στον δρόμο όπως και το ότι στο M το κιβώτιο κρατά την σχέση που έχει ακόμη και στον κόφτη (6.700 rpm) ενώ χάρη στην υψηλή ροπή του μένει στην σχέση που έχει (παρά μόνο όταν πέσουν σε κρίσιμο σημείο οι rpm).

Υπάρχει και μια εξεζητημένη λειτουργία όπου μπορείς να καταλάβεις πως η Ε63 AMG S επιταχύνει από στάση σε μόλις 3,6 sec για τα 100 km/h. Είναι η Race Start που επιλέγεται από το περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Από στάση εκκίνησης ο οδηγός πατά το φρένο με το αριστερό, περιμένει να δει το μήνυμα ότι όλα είναι έτοιμα για launch εκκίνηση, ανεβάζει ταχύτητα με τον διακόπτη, σανιδώνει το γκάζι και ελάχιστα μετά απελευθερώνει το φρένο για βέλτιστη εκκίνηση μιας και το κιβώτιο σε αυτό το mode πραγματοποιεί τις αλλαγές εντελώς αυτόματα και σε ελάχιστο χρόνο…

20130215_161410Ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη ιπποδύναμη απαιτεί και ένα «δυνατό» σασί με ανθεκτικά φρένα όπως φαίνεται και στο παρακάτω πίνακα με τα προαιρετικά κεραμικά δισκόφρενα που επιβραδύνουν τους 19άρηδες τροχούς με ελαστικά Pirelli P Zero Nero νούμερο 255/35 εμπρός και 285/30 πίσω.

Σε σχέση με τις συμβατικές E-Class το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης μετά την περιποίηση της AMG είναι 20% αμεσότερο με τρείς μεταβλητές υποβοηθήσεις που αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα της ανάρτησης.  Για παράδειγμα στην επιλογή της ανάρτησης Comfort το τιμόνι είναι ελαφρύτερο από ότι στα Sport (η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή κατά 40%) και Sport+ (ενδείκνυται για πίστα). Την απόσβεση των στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ επιβλέπουν επτά αισθητήρες.

Mercedes-Benz C 63 AMG, νέα έκδοση με 507 PS!

Mercedes Benz, E-Klasse, E-Klasse-AMG, Fahrveranstaltung BarceloΓια να αναλύσουμε ακόμη περισσότερο το γερμανικό μοντέλο θα θέλαμε τόσο και άλλο τόσο χρόνο –τον οποίο σκοπεύουμε να διοχετεύσουμε σε άλλα πιο προσγειωμένα άρθρα όπως σε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα στον Αλεζί ή σε ένα χρηστικό οδηγό για τα καλύτερα ντίζελ της αγοράς κάτω από 15 χιλιάρικα. Τώρα, στην περίπτωση που αναρωτιέστε προς τι όλη αυτή η αναφορά, αφενός πρόκειται για ένα από τα ισχυρότερα μοντέλα παραγωγής και αφετέρου δεν μας δίνεται συχνά μία τέτοια ευκαιρία από πρακτικής άποψης. Ολοκληρώνοντας, για να επιστρέψουμε στην ελληνική πραγματικότητα να πούμε πως η σεντάν E 63 AMG S που οδηγήσαμε στην γερμανική αγορά κοστίζει 118.405€. Κάπως απότομη η επαναφορά, δε νομίζετε;

  Composite braking system Composite ceramic braking system
Front axle:    
Brake calliper Brake disc Diameter thickness Weight* 6-piston aluminium fixed calliper Composite technology, ventilated, perforated, 360 mm 36 mm
13.7 kg
6-piston aluminium fixed calliper Ceramic composite technology, ventilated, perforated, 402 mm 39 mm
7.7 kg
Rear axle:
Brake calliper Brake disc Diameter thickness Weight*
* weight of the brake disc
4-piston fixed calliper Solid, ventilated, perforated
360 mm 26 mm
10.9 kg
4-piston fixed calliper Ceramic composite technology, ventilated, perforated
360 mm 32 mm
6.2 kg

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button