ADAC: Μακριά από τις σούπερ αμόλυβδες!

Premium Fuel Only

Η ADAC συμβουλεύει στα εκατομμύρια μέλη της να αποφεύγουν τις πανάκριβες σούπερ αμόλυβδες και να προτιμούν τις φτηνότερες οικονομικότερες βενζίνες…

Μεγαλύτερη ισχύς, καλύτερη απόδοση, μειωμένη κατανάλωση, αύξηση της μακροζωίας του κινητήρα. Αυτά είναι μερικά από τα σλόγκαν που χρησιμοποιούνται στην προώθηση των ακριβότερων σούπερ αμόλυβδων, που πρακτικά δεν προσφέρουν κανένα απολύτως όφελος, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ADAC, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο με εκατομμύρια μέλη.

Κάτι αντίστοιχο είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μας για τα οφέλη που θεωρητικά προσφέρουν τα πρόσθετα καυσίμων και λιπαντικών, ενώ η ADAC επισημαίνει πως η χρήση σούπερ αμόλυβδης λειτουργεί σαν placebo καθώς υποσυνείδητα ο οδηγός αλλάζει το στιλ οδήγησής του. Μάλιστα, η ADAC αναφέρει πως υπάρχουν λίγες περιπτώσεις όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα μπορεί να διαγνώσει μια καλύτερη ποιότητα καυσίμου και να παραμετροποιήσει την λειτουργία του μοτέρ αλλάζοντας την χαρτογράφηση του.

gas_pump-premium-oldΚαι ενώ η ADAC είναι απόλυτη πως τα περισσότερα οκτάνια δεν προσφέρουν κανένα ουσιαστικό πλεονέκτημα προτείνοντας στα μέλη της να προτιμούν τις απλές και οικονομικότερες βενζίνες, αντίθετα στις ποιοτικότερες εκδοχές του ντίζελ μπορεί να υπάρξει μία βελτίωση της απόδοσης έως 5% λόγω της καλύτερης σύνθεσης (και όχι των περισσότερων κετανίων, εδώ ένα σχετικό άρθρο για την… μούχλα!). 

Εσείς τι λέτε, έχουν κάποιο πλεονέκτημα οι σούπερ αμόλυβδες βενζίνες ή όχι;

Εννοείται πως μιλάμε πάντα για περιπτώσεις που ο κατασκευαστής συνιστά τη χρήση βενζίνης 95 οκτανίων. Αν τώρα ο κατασκευαστής συνιστά καύσιμο 98 οκτανίων -στην Ελλάδα οι super αμόλυβδες είναι 100 οκτανίων, οπότε ακόμα πιο ποιοτικές από πλευράς αντοχής στη συμπίεση- τότε θα πρέπει να επιλέγεται το κατάλληλο καύσιμο. Αν δεν γίνει αυτό ο υπολογιστής που ελέγχει τη λειτουργία του κινητήρα επιλέγει ένα πρόγραμμα ανάγκης, που συνοδεύεται από μείωση της απόδοσης.

Ίσως να γνωρίζετε οδηγούς οι οποίοι ορκίζονται στις super αμόλυβδες βενζίνες που υπάρχουν στα πρατήρια, καθώς, όπως λένε «βγάζουν» περισσότερα χιλιόμετρα, ενώ επιτρέπουν στον κινητήρα να αποδίδει την πλήρη ισχύ και ροπή του, βελτιώνοντας τις επιδόσεις. Άλλοι πάλι τις απορρίπτουν για τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, λέγοντας πως το επιπλέον κόστος δεν είναι ανάλογο με αυτά που προσφέρουν, αν προσφέρουν.

Εδώ τίθεται το θέμα πως ακόμη και αν οι σούπερ αμόλυβδες βγάζουν κάποιες μερικές δεκάδες χιλιόμετρα παραπάνω, αν αυτά αντισταθμίζονται από το επιπλέον κόστος στην τιμή του λίτρου (σε σχέση με την απλή αμόλυβδη). Για τα επιπλέον χιλιόμετρα μπορείτε να δοκιμάσετε και μόνοι σας να κάνετε κάποιες δοκιμές φουλάροντας με 2-3 γεμίσματα και μηδενίζοντας κάθε φορά τον χιλιομετρητή (αν σημειώστε και τα λίτρα από γέμισμα σε γέμισμα θα έχετε και ακριβέστερη μέτρηση).

Από την άλλη, οι εταιρείες πετρελαιοειδών υποστηρίζουν πως οι μικρότερες αποθέσεις λόγω της καλύτερης καύσης -που εξασφαλίζουν οι super αμόλυβδες εξαιτίας των ειδικών προσθέτων που διαθέτουν- θα φανούν σε κάποια χρόνια αν ανοίξετε τον κινητήρα. Ωστόσο, η άποψή μας είναι πως δεν υπάρχουν τόσο συγκλονιστικές διαφορές σε σχέση με τις αμόλυβδες των 95 οκτανίων (ειδικά σε μια εποχή που τα κράματα και τα μέταλλα των κινητήρων έχουν περάσει σε άλλα επίπεδα, χαρακτηριστική είναι πλέον η αλλαγή λαδιών π.χ. στα 30.000 χλμ.).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

    1. Με τα καρκινογόνα οξείδια του Αζώτου δεν ασχολείται κανείς πια! Σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις γίνεται λόγος ακόμα και για κατάργηση εισόδου των diesel σε αυτές! Εμείς απλώς πανηγυρίζουμε για την οικονομία…

      1. Τα νεα αυτοκινητα diesel εχουν 2 παγιδες αυτων των μικροσωματιδιων και των οξειδιων μεχρι την εξατμιση. Το εαν δεν τις αλλαζει ο ελληναρας ειναι δικο του θεμα. Δεν γνωριζω καμια ευρωπαικη πολη που να θελει να καταργησει την εισοδο τους

  1. Αυτό που δεν μας αναφέρει το άρθρο είναι τι μηχανές χρησιμοποίησαν για τα τεστ. Αλλά αποτελέσματα θα έχεις αν έχεις π.χ. έναν τετρακυλινδρο κινητήρα στα 1.6λτ και εντελώς αλλά αν έχεις έναν Οκτακυλινδρο overhead cam στα 3.2λτ.

    Ο πρώτος και βέβαια δεν θα κερδίσει τίποτα απο «καλύτερη» βενζίνη. Ο δεύτερος όμως, όχι μόνο θα έχει καλύτερη απόδοση, καύση κτλ αλλά και λιγότερες πιθανότητες για ζημιά στον κινητήρα!

    Έν κατακλείδι, αν ο κινητήρας σας δεν είναι φτιαγμένος για Premium βενζίνη, απλώς χάνετε λεφτά αν χρησιμοποιείτε βενζίνη με πιο πολλά οκτανια.

  2. Σημασια δεν εχουν τα περισσοτερα οκτανια στα καθημερινα αυτοκινητα αλλα τα προσθετα (που π.χ. καθαριζουν μπεκ και βαλβιδες) αλλα και η ιδια η ποιοτητα της βενζινης. Υπαρχουν αυτη τη στιγμη πρατηρια που πουλανε πολυ απλες βενζινες χωρις καθολου προσθετα που δημιουργουν προβληματα στους κινητηρες αν χρησιμοποιηθουν για μεγαλο χρονικο διαστημα. Ο εγκεφαλος του αυτοκινητου δεν θα κανει κατι δραστικο που θα αλλαξει αμεσως την συμπεριφορα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close