Με τον υδράργυρο να αρχίσει να ανεβαίνει η χρήση του συστήματος κλιματισμού στο αυτοκίνητο γίνεται όλο και πιο συχνή και αν δεν έχετε μεριμνήσει ήδη καλό είναι να ελέγξετε ή να αντικαταστήσετε το φίλτρο εσωτερικού χώρου που φιλτράρει σκόνη, γύρη και ρύπους από τον εισερχόμενο -στο θάλαμο των επιβατών- αέρα. Γενικότερα, οι κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση του φίλτρου γύρης κάθε χρόνο και έλεγχος του κλιματισμού κάθε δύο χρόνια.
Μονάδα κλιματισμού & ψύξης
Αν και το σύστημα ψύξης του κινητήρα κα το σύστημα κλιματισμού αποτελούν δύο ξεχωριστά, η λειτουργία του ενός επιδρά στου άλλου. Ο βασικός λόγος είναι πως η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού επιβαρύνει αυτή του ψύξης αυξάνοντας την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού. Εδώ να πούμε πως τα πρόσθετα που περιέχονται στο ψυκτικό δεν αποτρέπουν το πάγωμα του υγρού αλλά και από την υπερθέρμανσή του αυξάνοντας το σημείο ζέσεως πάνω από τους 120 C. Κάτι πολύ σημαντικό για χώρες με ζεστό κλίμα, όπως δηλ. της δικής μας.
To κύκλωμα κλιματισμού
Για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και γενικότερα του κλίματος (μιας και υπάρχει και αφυγραντήρας) του εσωτερικού απαιτείται τόσο ψυκτικό όσο και στο κύκλωμα ψύξης του μοτέρ. Η αρχή λειτουργίας του κλιματισμού στο αυτοκίνητο δεν διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο και αποτελείται από τον συμπιεστή, τον συμπυκνωτή (κοντένσερ), τον αποξηραντήρα, τον εξατμιστή (εβαπορέτα), τον ανεμιστήρα εσωτερικού χώρου και του συμπυκνωτή, την εκτονωτική βαλβίδα και φυσικά τις σωληνώσεις του κυκλώματος το οποίο διαιρείται σε δύο τμήματα:
- το τμήμα μεταξύ του συμπιεστή και της βαλβίδας εκτόνωσης που είναι και το υψηλής πίεσης (με κίτρινο/πορτοκαλί στο σχετικό σχήμα).
- το τμήμα μεταξύ της βαλβίδας εκτόνωσης και του συμπιεστή που είναι και το χαμηλής πίεσης (με μπλε)