Αυτό είναι το πιο γλυκό όνειρο όλων των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μία «μπαταρία» με αυτονομία όσο εκείνη ενός πετρελαιοκίνητου. Είναι όμως τόσο τέλεια όσο ακούγεται;
Όπως θα δείτε στο πρόσφατο βίντεο του Bloomberg, ο Aviv Tzidon CEO της Phinergy εξηγεί στον δημοσιογράφο πως ο μόνος περιορισμός είναι ο τακτικός ανεφοδιασμός (εκτιμούμε κάθε περίπου 300 km) με πόσιμο νερό το οποίο δρα ως υγρό για τον ηλεκτρολύτη. Μάλιστα, στο βίντεο φαίνεται ο Tzidom να κρατά ένα μικρό tablet όπου μέσω εφαρμογής φαίνεται πόσο αυξάνεται η αυτονομία του αυτοκινήτου κατά τον ανεφοδιασμό με νερό! Η Phinergy δεν έχει ανακοινώσει ακόμη περαιτέρω στοιχεία για την απόδοση της «μπαταρίας» αλλά ο συμπαθής CEO της εταιρίας αναφέρει πως το βάρος φτάνει μόλις τα 25 kg(!) και πως υπάρχει ήδη συμβόλαιο με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για τοποθέτηση σε μοντέλα από το 2017.
Μέχρι εδώ ίσως να απορείτε γιατί χρησιμοποιώ εισαγωγικά όπου η λέξη μπαταρία. Επειδή η Phinergy δεν θα πρέπει να αναφέρεται στην συσκευή της με αυτό τον χαρακτηρισμό μιας και αυτή δεν αποθηκεύει ηλεκτρόνια αλλά τα παράγει όπως οι ενεργειακές κυψέλες (fuel cells). Επίσης, προφανώς θα ισχύουν οι πληροφορίες μας από προηγούμενο άρθρο μας που λένε πως η ενεργειακή πυκνότητα είναι 8 kWh/kg δίχως όμως να υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης (δηλ. τα στοιχεία αλουμινίου οξειδώνονται και αχρηστεύονται). Ακόμη και έτσι το κόστος αντικατάστασης με νέα μπαταρία (σ.σ. κάθε μία ζυγίζει περίπου 25 kg) θα είναι λιγότερο από ένα πλήρες ρεζερβουάρ με αμόλυβδη (σύγκριση με τιμή γαλονιού). Όλα αυτά αν δεν βαριέστε την διαδικασία της αντικατάστασης των ανοδίων αλουμινίου (λέμε, τώρα)…