ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Phinergy, θέλει αέρα το… μέταλλο!

phinergy-metal-air-battery

H ισραηλινή εταιρία ισχυρίζεται πως έχει εξελίξει ένα τύπο μπαταρίας μετάλλου-αέρα που θα εξαλείψει το βασικό μειονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων: την αυτονομία.

Εκατοντάδες ινστιτούτα και πανεπιστήμια αλλά και κατασκευαστές αυτοκινήτων που συνεργάζονται στενά με ερευνητικά κέντρα αναζητούν το χρυσό δισκοπότηρο που θα επιλύσει μία και καλή την περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτροκίνητων (EV). Η τελευταία εντοπίζεται στην περιορισμένη ενεργειακή χωρητικότητα των μέχρι τώρα τύπων μπαταριών που έχουμε δει με επικρατέστερες τις λιθίου-ιόντων (li-ion).

phinergy-metal-air-battery-1Ωστόσο, οι μπαταρίες μετάλλου-αέρα (metal-air) αποτελούν το μέλλον, σύμφωνα με τους ειδικούς, μιας και με απλά λόγια μπορούν να αποθηκεύσουν πολύ μεγαλύτερα ποσά ηλεκτρικής ενέργειας σε εξαιρετικά μικρότερο μέγεθος. Το μυστικό εντοπίζεται στα νέα τύπου καθόδια (η αρνητική επαφή σε ένα ηλεκτρικό στοιχείο) που αντιδρούν με την περιεκτικότητα Ο2 στον περιβαλλόμενο αέρα. Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως στις μπαταρίες μετάλλου-αέρα η μετακίνηση ηλεκτρονίων (δηλ. ηλεκτρικό ρεύμα) δεν απαιτεί διάλυμα ή ηλεκτρολύτες. Φανταστείτε κάτι σαν τις ενεργειακές κυψέλες όπου ο αέρας περνά από διάφορα στρώματα οξειδώνοντας τον ψευδάργυρο όπου τα ηλεκτρόνια που απελευθερώνονται δημιουργούν το ηλεκτρικό φορτίο.

Άποψη: FCEV, η μεγάλη επιστροφή!

phinergy-metal-air-battery-1Η Phinergy λέει πως έχει επιλύσει διάφορα προβλήματα (π.χ. με το πλεόνασμα CO2 που φθίνει τον βαθμό απόδοσης με τον χρόνο) που έχουν σημειωθεί σε άλλου τύπου μπαταρίες μετάλλου-αέρα με ένα νέο ηλεκτρόδιο με επικάλυψη πλατίνας σε ρόλο καταλύτη που φιλτράρει τον αέρα επιτρέποντας την διέλευση του Ο2 μπλοκάροντας το CO2. Έτσι, ο κύκλος ζωής της νέας  μπαταρίας αυξάνεται κατά χιλιάδες ώρες.

Η μπαταρία μετάλλου-αέρα της Phinergy αποτελείται από 50 αλουμινένιες πλάκες όπου η κάθε μια χονδρικά προσφέρει 32 km κίνησης. Κάντε την πράξη και θα δείτε πως η συνολική αυτονομία εκτοξεύεται στα 1.609 km μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις που απαιτούνται κάθε περίπου 200 km για ανεφοδιασμό με νεράκι (βέβαια, αυτό είναι κάτι υπερβολικά ωραίο για να είναι και… πρακτικό!). Πάντως, στην μπαταρία αλουμινίου-αέρα (aluminum-air) που ανακοινώνει η εταιρία, η ενεργειακή πυκνότητα είναι 8 kWh/kg δίχως όμως να υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης (απαιτούνται νέες). Ακόμη και έτσι το κόστος αντικατάστασης με νέα μπαταρία (σ.σ. κάθε μία ζυγίζει περίπου 25 kg) θα είναι λιγότερο από ένα πλήρες ρεζερβουάρ με αμόλυβδη (σύγκριση με τιμή γαλονιού). Αισιόδοξο…

Σφόνδυλοι, υβριδικά και φόρμουλα…

Από πιο νωρίς η IBM

battery500_ibm-1Παρακάτω θα βρείτε ένα βίντεο που παρουσιάζει την εκδοχή της IBM για τις μπαταρίες μετάλλου-αέρα που δημοσιεύτηκε πριν από περίπου ένα χρόνο. Σύμφωνα με την εταιρία, ι στόχοι είναι πιο ρεαλιστικοί μιας και οι πρώτες εφαρμογές που θα δούμε στο δρόμο έχουν προγραμματισθεί μεταξύ του 2020 και 2030.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close