Από την στιγμή που ο κύκλος μετρήσεων θα γίνεται σε πραγματικές συνθήκες κίνησης έρευνες έχουν δείξει πως οι κινητήρες θα ανέβουν σε κυβικά!
Φανταστείτε τον κύριο NEDC ως έναν ελεγκτή που ελέγχει τα πασαπόρτι κάθε μοντέλου, τουλάχιστον σε ότι αφορά τους ρύπους. Στα τόσα χρόνια ο κ. NEDC έχει μάθει να δουλεύει με τον τρόπο που του έδειξαν την πρώτη φορά και πριν από πολύ καιρό. Και στα τόσα χρόνια οι κατασκευαστές κατάφεραν να μάθουν τα χούγια και τις αδυναμίες του και να κουμπώσουν πάνω του το downsizing…
Ήδη αρκετοί κατασκευαστές έχουν πατήσει φρένο στην εξέλιξη νέων downsizing κινητήρων (όπως οι Volkswagen, Renault, Opel κ.α.) διότι εξετάζεται το ενδεχόμενο νέων rightsizing μηχανικών συνόλων που θα μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα στους ελέγχους του RDE, όπως αναφέρει και το Reuters. Τα νέα δεδομένα από τις μετρήσεις στους δρόμους έχουν δείξει πως μερικές φορές οι downsizing κινητήρες έχουν χειρότερες μετρήσεις σε CO2 και NOx από μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολά, λόγω της θερμότητας που ανακυκλώνονται από τα turbo τους. Και για να μειωθεί η αύξηση της θερμοκρασίας πρέπει να ψεκαστεί περισσότερο καύσιμο στους κυλίνδρους, το οποίο επιφέρει περισσότερους άκαυστους υδρογονάνθρακες, μικροσωματίδια και μονοξείδια του άνθρακα.
«Οι downsizing κινητήρες μπορεί να τα πηγαίνουν καλά με τον NEDC αλλά σε πραγματικές συνθήκες δεν ισχύει το ίδιο. Έτσι, αναμένεται να υπάρξει ένα upsizing, ειδικά στους πετρελαιοκινητήρες» δήλωσε στο Reuters o αναλυτής της IHS Automotive, ο Pavan Potluri. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ζορίζει για τους μικρούς ντίζελ και για τους πολύ μικρούς σε κυβικά κινητήρες βενζίνης. Ενδεικτικές είναι και οι δηλώσεις του Thomas Weber, επικεφαλής της Έρευνας και Εξέλιξης στη Mercedes, ο οποίος με τη σειρά του είπε «γίνεται εμφανές πως ένας μικρός κινητήρας δεν είναι κατ΄ανάγκη πλεονέκτημα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ακολουθήσαμε την τάση των 3 κυλίνδρων».
Από την άλλη, υπάρχουν και φίρμες που κατέβηκαν αρκετά κάτω σε downsizing, όπως η Porsche με το νέο τετρακύλινδρο δίλιτρο αντί του εξακύλινδρου boxer. Αλλά εδώ μιλάμε κυρίως για τους πολύ μικρούς και βασικούς κινητήρες και όπως φαίνεται το downsizing έφτασε στο όριο του και πλέον θα αρχίσει να ωριμάζει με μερικά περισσότερα κυβικά. Ίσως και με την τεχνολογία της υβριδοποίησης, αφού στα επόμενα χρόνια το downsizing προφανώς δεν θα έχει την ίδια συνταγή αφού ενδεχομένως το ρόλο του turbo να τον αναλάβει ένας ηλεκτροκινητήρας…