BLOGΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Εκπομπές ρύπων: Κάποιος μας δουλεύει… [blog]

5657567

«Μόλις το 2,5% των μοντέλων που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά εκπέμπει τα NOx που λένε τα χαρτιά δείχνει έρευνα του ανεξάρτητου οργανισμού Emissions Analytics», αναφέρει σε άρθρο της η Guardian

Και εμείς στο caroto.gr μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως σχεδόν κανένα αυτοκίνητο που κινείται στο ιδιαίτερο ελληνικό ανάγλυφο (δεν ζούμε όλοι στην… φλαταρισμένη Ολλανδία!) δεν μπορεί να πετύχει, όχι την προβλεπόμενη τιμή NOx, αλλά ούτε καν τις τυποποιημένες καταναλώσεις που δίνουν οι κατασκευαστές. Και εδώ αρχίζουν οι απορίες…

– Μήπως μας δουλεύουν;
– Προφανώς και ναι…
– Τόσο καιρό δεν γνώριζαν πως οι εργοστασιακές μετρήσεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;
– Μα, φυσικά και το γνώριζαν, απλά τους βόλευε όλους και είχαν προσαρμοστεί π.χ. στον κύκλο NEDC.

Top Right v3Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε γράψει πως το ερευνητικό ινστιτούτο Transport & Environment από το Βέλγιο αναφέρεται στις τεράστιες αποκλίσεις που έχουν οι μετρήσεις σε βενζινοκίνητα μοντέλα. Χαρακτηριστικά ισχυρίζεται πως τα Mercedes-Benz A-Class, C-Class και E-Class έχουν τουλάχιστον διπλάσια κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και με την ίδια προσομοίωση κύκλου μέτρησης, με τα BMW 5 και Peugeot 308 να βρίσκονται λίγο κάτω από το 50% και τα VW Golf TSI στο περίπου 40% περισσότερο. Αξιοσημείωτο είναι πως κανένα μοντέλα της Opel από το 2008 δεν έχει βελτιώσει την κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες, αλλά είναι πολύ χειρότερα!

«Το ευρωπαϊκό σύστημα μέτρησης για την κατανάλωση και την εκπομπή CO2 είναι εντελώς αναξιόπιστο. Το σκάνδαλο με την Volkswagen και την παραποίηση ρύπων είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου και ξεσκεπάζει τα ψεύτικα νούμερα που δίνουν εις γνώση τους οι κατασκευαστές για αυτοκίνητα που καταναλώνουν πάνω από 50% καύσιμο σε πραγματικές συνθήκες» λέει ο διευθυντής της T&E, ο Greg Archer. Τώρα, αν αναρωτιέστε γιατί όλοι το ψάχνουν το θέμα, ο βασικός λόγος είναι το σκάνδαλο της παραποίησης ρύπων από την VW που αναδεικνύει το ζήτημα των τυποποιημένων μετρήσεων. Και έτσι ξεκίνησαν διάφοροι ανεξάρτητοι οργανισμοί και ινστιτούτα να κάνουν μετρήσεις (π.χ. Emissions Analytics) και τα media (π.χ. Guardian) να τα αναπαράγουμε…

EA-2Στο caroto.gr είχαμε τονίσει πως τα ντίζελ δεν είναι τόσο καθαρά όσο θέλουν να δείχνουν. Μάλιστα, είχα γράψει πριν από περίπου 6 χρόνια ένα… τολμηρό άρθρο σε μία εποχή που τα περισσότερα ελληνικά περιοδικά πιπίλιζαν την πετρελαιοκίνηση (δυστυχώς, πολλά πικάντικα σχόλια διαγράφηκαν όταν περάσαμε στην πλατφόρμα Disqus) . Προσοχή! Πριν βιαστείτε να βγάλετε συμπέρασμα, δεν είμαι πολέμιος των ντίζελ και φυσικά σε κανένα τύπο καυσίμου που στην παρούσα φάση προσφέρει πάνω από 50% όφελος στον οδηγό (χάρη στην μειωμένη κατανάλωση και τιμή πώλησης). Αλλά όπως είπαμε, δεν μου αρέσει όταν κάποιος μας δουλεύει…

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι πως το σκάνδαλο μπορεί να βγει και σε καλό για τον καταναλωτή. Με την έννοια ενός κινήτρου ώστε η Ε.Ε. να επισπεύσει την αλλαγή μέτρησης του παρωχημένου πλέον κύκλου μέτρησης NEDC που γίνεται σε εργαστήρια και πάγκους. Για αυτό το λόγο π.χ. η κατανάλωση που βλέπετε να δίνει ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνεται ποτέ, επειδή προκύπτει από ένα μοντέλο προσομοίωσης στα εργαστήρια. Θα μπορούσε να ισχύει για flat χώρες, όπως η Ολλανδία. Για την Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο, σε καμία περίπτωση…

Έτσι, ο κύκλος NEDC ((New European Driving Cycle), κάθε άλλος παρά «νέος» είναι και μπάζει από παντού, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες κίνησης και το μόνο που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να βρίσκουν «παραθυράκια» προσαρμογής των νέων τους μοντέλων ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερη δυνατή τιμή κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων (ακόμη και να… κλέβουν!). Μάλιστα, το downsizing και τα ηλεκτροϋβριδικά ταιριάζουν γάντι στον αναξιόπιστο πλέον κύκλο NEDC με την E.E. να έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και να δρομολογεί νέα διαδικασία μέτρησης των νέων μοντέλων. Ε, καιρός είναι να αλλάξει κάτι που ισχύει από το 1996!

EU-vs-USA-v6==> Γιατί μπάζει ο κύκλος NEDC

==> Θα αναβαθμίσει η E.E. τον κύκλο NEDC;

==> Αυστηρότερα όρια για το CO2 από το 2021!

==> Ζορίζει για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

==> Φίλτρα μικροσωματιδίων και για τους βενζινοκινητήρες;

==> Πόσο αξιόπιστες είναι οι εργοστασιακές μετρήσεις;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Οι μετρήσεις ρύπων και ειδικά η κατανάλωση καυσίμου βασίζονται σε ακατανόητες και αντιεπιστημονικές μεθόδους, μη ανακοινώσιμες στο ευρύ κοινό. Θα ήταν σαφείς αν βασίζονταν στις πολύ απλές και κατανοητές έννοιες του στοιχειομετρικού μείγματος σε κάθε περιοχή στροφών του συγκεκριμένου κινητήρα, και της ΕΙΔΙΚΗΣ κατανάλωσης του. Αυτές οι έννοιες σπάνια συνοδεύουν έναν κινητήρα, εκτός αν είναι βιομηχανικού τύπου και ΠΟΤΕ έναν κινητήρα επιβατηγού οχήματος

  2. Οι μετρήσεις ρύπων και ειδικά η κατανάλωση καυσίμου βασίζονται σε ακατανόητες και αντιεπιστημονικές μεθόδους, μη ανακοινώσιμες στο ευρύ κοινό. Θα ήταν σαφείς αν βασίζονταν στις πολύ απλές και κατανοητές έννοιες του στοιχειομετρικού μείγματος σε κάθε περιοχή στροφών του συγκεκριμένου κινητήρα, και της ΕΙΔΙΚΗΣ κατανάλωσης του. Αυτές οι έννοιες σπάνια συνοδεύουν έναν κινητήρα, εκτός αν είναι βιομηχανικού τύπου και ΠΟΤΕ έναν κινητήρα επιβατηγού οχήματος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!