Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο με τιμή «εκκίνησης» κάτω από 12.000€ και την έκδοση 1.0 TSI να ξεκινά από τις περίπου 13.500€.
Σχεδιαστικά η 5η γενιά συνδυάζει στοιχεία τόσο από το Leon όσο και από το Ateca, ενώ διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το καλούπι του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με μία πιο… τριγωνική διάθεση όπως καταδεικνύουν οι νέοι μπροστινοί προβολείς και οι πολλές γωνίες του αμαξώματος. Από κοντά το νέο Ibiza είναι όμορφο και δυναμικό στην όψη, ενώ παρόλο που δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να μην το τοποθετήσεις ανάμεσα στα πιο ελκυστικά μοντέλα (σ.σ. δεν θα υπάρξει τρίθυρο ή στέισον αμάξωμα αφού το τελευταίο θα «καλύψει» το Arona). Επίσης, το νέο Ibiza κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, αφού η νέα πλατφόρμα προσφέρει σημαντικά καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων προσφέροντας μία από τις πιο άνετες «καμπίνες» και από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ (είναι 63 λίτρα μεγαλύτερο φτάνοντας συνολικά τα 355).
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (422)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (5)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (6)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (15)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (14)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (20)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (9)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (10)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (11)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (420)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (13)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (16)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (17)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (18)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (1)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (2)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (421)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (12)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (3)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (8)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (4)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (423)
New SEAT Ibiza International Presentation Barcelona 2017 test drive (7)
Συγκεκριμένα, το μήκος του νέου Ibiza ίσα που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (4,059 για την ακρίβεια) και είναι μόλις 2 χλστ. πιο κοντό από το απερχόμενο, ενώ με πλάτος στα 1,78 και ύψος στα 1,44 μέτρα είναι σημαντικά φαρδύτερο (εξού και το πιο άνετο εσωτερικό) και με περίπου ίδιο «ανάστημα». Σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξόνιού κατά 9,5 εκ. (συνολικά στα 2,654 μέτρα) διασφαλίζοντας περίσσεια χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών που θα κάτσουν ιδιαίτερα άνετα. Γενικότερα στο εσωτερικό επικρατεί ο αέρας του ποιοτικού και τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη δεν τίθεται κανένα θέμα περί φινιρίσματος, ενώ ακόμη και όπου υπάρχει σκληρό πλαστικό «κρύβεται» από το ματ σαγρέ ανάγλυφό του.
Στην βάση της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται η ατμοσφαιρική 3-κύλινδρη έκδοση 1.0 MI με 75 ίππους, ενώ ενδιάμεσα οι υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές του 1.0 TSI με 95 και 115 άλογα. Ψηλότερα τοποθετείται για την ώρα ο νέος 1.5 TSI Evo με τους 150 ίππους, ενώ αργότερα στην γκάμα θα προστεθούν οι ντίζελ εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους του αναβαθμισμένου 1.6 TDI (ω, ναι, το ντίζελ ακόμη υπάρχει :-)). Σημαντική είδηση αποτελεί και η εισαγωγή ενός τροποποιημένου 1.0 TSI με 90 άλογα που εναλλακτικά καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG), ενώ πέρα από τα μηχανικά κιβώτια διαθέσιμο είναι και το διπλόδισκο DSG-7.
Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης και με εξίσου καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η τούρμπο έκδοση με τα 115 άλογα που οδηγήσαμε μας κέρδισε τις εντυπώσεις με την γεμάτη και ροπάτη λειτουργία του μοτέρ, δίχως να υπάρχει lag ζήτημα, καθώς και με την ήπια διόλου δυσάρεστη τρικύλινδρη χροιά του. Από την άλλη, η έκδοση 1.5 TSI Evo (με το μοτέρ που είδαμε για πρώτη φορά στο Golf) κερδίζει τις εντυπώσεις με την απόλυτα στρωτή λειτουργία της και την δύναμή της. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σε περίπου ένα μήνα όπου έχει προγραμματισθεί η πανελλαδική παρουσίαση του νέου Seat Ibiza…