ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο SEAT Ibiza στην Βαρκελώνη [first drive]

Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο με τιμή «εκκίνησης» κάτω από 12.000€ και την έκδοση 1.0 TSI να ξεκινά από τις περίπου 13.500€.

Δεν χρειάζεται καν να ακούσεις τους ανθρώπους της Seat να μιλούν για το νέο τους μοντέλο και να αντιληφθείς πόσο σημαντικό είναι για αυτούς(και όχι μόνο). Άλλωστε, κάθε γενιά Ibiza αποτελεί βαρόμετρο για την πορεία της ισπανικής μάρκας (από το 1984 έχουν πωληθεί περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια μονάδες), η οποία σήμερα ενισχύεται σημαντικά τόσο από το πρώτο της SUV (το Ateca), όσο και από το επερχόμενο στα τέλη του χρόνου Arona (ένα κόμπακτ SUV, αργότερα αναμένεται και ένα νέο 7-θέσιο). Μάλιστα, το νέο Ibiza αποτελεί το πρώτο «πεδίο εφαρμογής» για την πλατφόρμα MQB-A0 και τον όμιλο VW, μία «μαζεμένη» εκδοχή της γνωστής MQB πάνω στην οποία θα βασιστεί το νέο Polo και άλλα μελλοντικά μοντέλα.

Σχεδιαστικά η 5η γενιά συνδυάζει στοιχεία τόσο από το Leon όσο και από το Ateca, ενώ διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το καλούπι του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με μία πιο… τριγωνική διάθεση όπως καταδεικνύουν οι νέοι μπροστινοί προβολείς και οι πολλές γωνίες του αμαξώματος. Από κοντά το νέο Ibiza είναι όμορφο και δυναμικό στην όψη, ενώ παρόλο που δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να μην το τοποθετήσεις ανάμεσα στα πιο ελκυστικά μοντέλα (σ.σ. δεν θα υπάρξει τρίθυρο ή στέισον αμάξωμα αφού το τελευταίο θα «καλύψει» το Arona). Επίσης, το νέο Ibiza κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, αφού η νέα πλατφόρμα προσφέρει σημαντικά καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων προσφέροντας μία από τις πιο άνετες «καμπίνες» και από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ (είναι 63 λίτρα μεγαλύτερο φτάνοντας συνολικά τα 355).

Συγκεκριμένα, το μήκος του νέου Ibiza ίσα που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (4,059 για την ακρίβεια) και είναι μόλις 2 χλστ. πιο κοντό από το απερχόμενο, ενώ με πλάτος στα 1,78 και ύψος στα 1,44 μέτρα είναι σημαντικά φαρδύτερο (εξού και το πιο άνετο εσωτερικό) και με περίπου ίδιο «ανάστημα». Σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξόνιού κατά 9,5 εκ. (συνολικά στα 2,654 μέτρα) διασφαλίζοντας περίσσεια χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών που θα κάτσουν ιδιαίτερα άνετα. Γενικότερα στο εσωτερικό επικρατεί ο αέρας του ποιοτικού και τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη δεν τίθεται κανένα θέμα περί φινιρίσματος, ενώ ακόμη και όπου υπάρχει σκληρό πλαστικό «κρύβεται» από το ματ σαγρέ ανάγλυφό του.

Ειδικά στην έκδοση XCellence την προσοχή αποσπά η όμορφη κεντρική οθόνη αφής 8’’ (τύπου black panel, προσφέρεται και στην έκδοση Style, υπάρχει και η βασική Reference) με πολλά άλλα lounge στοιχεία (εσωτερικός φωτισμός, επαγωγική φόρτιση κινητού, χρωμιωμενες λεπτομέρειες, ηχοσύστημα Beats κ.α.). Eπιπρόσθετα η FR είναι προσανατολισμένη στο σπορ στοιχείο (με πίσω διαχύτη, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 1,5 εκ., πιο σφιχτή ανάρτηση κατά 20%), ενώ διαθέτει το σύστημα παραμετροποίησης Drive Profile με επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα (Eco, Normal, Sport και Individual). Εννοείται πως από τη λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρης και προέρχονται από τα μεγαλύτερα Leon και Ateca, ενώ φυσικά υπάρχει πλήρη διασύνδεση smartphone (Apple, Android, Mirror Link). Από τον Ιανουάριο του 2018 θα είναι διαθέσιμος και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Στην βάση της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται η ατμοσφαιρική 3-κύλινδρη έκδοση 1.0 MI με 75 ίππους, ενώ ενδιάμεσα οι υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές του 1.0 TSI με 95 και 115 άλογα. Ψηλότερα τοποθετείται για την ώρα ο νέος 1.5 TSI Evo με τους 150 ίππους, ενώ αργότερα στην γκάμα θα προστεθούν οι ντίζελ εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους του αναβαθμισμένου 1.6 TDI (ω, ναι, το ντίζελ ακόμη υπάρχει :-)). Σημαντική είδηση αποτελεί και η εισαγωγή ενός τροποποιημένου 1.0 TSI με 90 άλογα που εναλλακτικά καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG), ενώ πέρα από τα μηχανικά κιβώτια διαθέσιμο είναι και το διπλόδισκο DSG-7.

Με το ολοκαίνουργιο πλαίσιο να είναι περίπου 33% πιο δύσκαμπτο από το απερχόμενο Ibiza, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι αναμενόμενα καλύτερα και τα φαρδύτερα μετατρόχια να διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα στις στροφές και μία πιο αρχοντική ποιότητα κύλισης. Ακόμη και στην έκδοση FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση έχει βρεθεί η χρυσή τομή στο θέμα της απόσβεσης και της άνεσης, με το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων να έχουν σωστό «βάρος» και ακρίβεια, αντίστοιχα. Μάλιστα, στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σφίγγουν λίγο πιο πολύ και γενικότερα το Ibiza γίνεται ακόμη πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.

Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης και με εξίσου καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η τούρμπο έκδοση με τα 115 άλογα που οδηγήσαμε μας κέρδισε τις εντυπώσεις με την γεμάτη και ροπάτη λειτουργία του μοτέρ, δίχως να υπάρχει lag ζήτημα, καθώς και με την ήπια διόλου δυσάρεστη τρικύλινδρη χροιά του. Από την άλλη, η έκδοση 1.5 TSI Evo (με το μοτέρ που είδαμε για πρώτη φορά στο Golf) κερδίζει τις εντυπώσεις με την απόλυτα στρωτή λειτουργία της και την δύναμή της. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σε περίπου ένα μήνα όπου έχει προγραμματισθεί η πανελλαδική παρουσίαση του νέου Seat Ibiza…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως, με 4,06μ. μήκος, οι της Seat εξασφάλισαν ένα μεταξόνιο στα 2,65μ. και 355 λίτρα χώρου αποσκευών, όταν ο άμεσος ανταγωνιστής Micra, με μήκος στα 4 παρά τρίχα μέτρα, έχει μεταξόνιο στα 2,52μ. και 300 λίτρα χώρου αποσκευών…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!