Ο VC-Turbo, όπως έχουν ονομάσει οι Ιάπωνες τον πρώτο ουσιαστικά κινητήρα VCR ευρείας παραγωγής, θα κινεί και το νέο Altima…
Τον είχαμε πέρυσι δει στο Infiniti QX50 με απόδοση 273 άλογα και 390 Nm ροπής με την Nissan να ανακοινώνει πως ο VC-T θα περάσει και κάτω από το καπό του νέου Altima. Ο VC-T είναι επίσης δίλιτρος τετρακύλινδρος με 248 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 370 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Όπως έχουμε εξηγήσει σε αναλυτικό άρθρο για τον VC-T της Infiniti (που ουσιαστικά είναι ο ίδιος), το μοτέρ με dual-VVT (χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες) μπορεί να επιτύχει χαμηλή σχέση συμπίεσης έως 8:1 για βέλτιστη απόδοση όταν η υψηλότερη τιμή της φτάνει το 14:1 για βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.
Εδώ οι Ιάπωνες λένε πως η κατανάλωση μειώνεται στα επίπεδα ενός πετρελαιοκινητήρα όταν η ισχύς προσεγγίζει την απόδοση ενός V6 βενζίνης. Αξιοσημείωτο είναι πως με χαμηλή σχέση συμπίεσης η χωρητικότητα του μοτέρ είναι στα 1.970 κ.εκ. και με υψηλή (όταν δηλ. το έμβολο πιάνει το υψηλότερο Α.Ν.Σ.) φτάνει τα 1.997 κ.εκ.
Το μυστικό του μοτέρ έχει να κάνει με ένα μοχλικό σύστημα που μεταβάλει το Α.Ν.Σ. των εμβόλων. Όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα, ο μηχανισμός αυτός ονομάζεται Harmonic Drive και όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι απαιτείται χαμηλή συμπίεση και ο μηχανισμός (το Harmonic Drive) μετακινείται (ουσιαστικά περιστρέφεται σε γωνία περίπου 150 μοιρών) με όλο το βραχίονα ελέγχου. Ουσιαστικά, μεταβάλλεται η γωνία του κομβίου (multilink) και κατά συνέπεια το ύψος που φτάνει το έμβολο μεταβάλλοντας την συμπίεση και τον θάλαμο καύσης.
Ο VC-Turbo αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη των μηχανών εσωτερικής καύσης σε μία περίοδο όπου σχεδόν οι πάντες έχουν στρέψει την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση. Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για το αν θα δούμε τον VC-Turbo σε μικρότερης χωρητικότητας μοτέρ ή αν θα τοποθετηθεί σε άλλα μοντέλα του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi. Μέχρι τότε εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τους κινητήρες VCR.