ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona Electric 64 kWh [test drive]

Το ηλεκτρικό Kona αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη αφού πρόκειται για ένα από τα πιο αποδοτικά EV της αγοράς.

Ένα ακόμη ηλεκτρικό; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα αφού τελευταία έχουν περάσει από τα χέρια μας αρκετά EV, από το μικρότερο Peugeot e-208 έως τα μεγαλύτερα Mercedes EQC ή Audi E-Tron. Και τώρα έφτασε η ώρα του Kona Electric το οποίο διατίθεται στην χώρα μας σε δύο εκδόσεις. Την βασική των 136 ίππων με μπαταρία 39 kWh και αυτονομία WLTP στα 305 χιλιόμετρα (30.192€, δίχως την επιδότηση από 37.190€) και την ισχυρότερη των 204 ίππων με μπαταρία 64 kWh και αυτονομία 449 χιλιομέτρων (36.965€, από 42.990€ χωρίς το κρατικό μπόνους).

Η πρώτη θετική έκπληξη ήρθε με την παραλαβή του ηλεκτρικού Kona 64 kWh από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας με την αυτονομία να δείχνει 497 χιλιόμετρα! Είναι η μεγαλύτερη που έχω δει μέχρι τώρα σε ηλεκτρικό που έχω δοκιμάσει και προφανώς το νούμερο προέκυψε από την κίνηση εντός πόλης. Πραγματικά είναι πολύ εντυπωσιακή η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν καταφέρει οι Κορεάτες σε αυτό το Kona με αποτέλεσμα μέσα στις χαμηλές ταχύτητες η κατανάλωση να κυμαίνεται στις 10-14 kWh. Αλλά και στο ταξίδι με νορμάλ ταχύτητες η κατανάλωση που σημείωσα ήταν στις 16-18 kWh.

Πολύ καλή είναι και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση η οποία διαθέτει τέσσερα επίπεδα (μαζί με το Level “0” όπου το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα). Αυτή επιτυγχάνεται είτε εντελώς αυτόματα και ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης που αλλάζει και το θέμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων, είτε χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι.Ομαλή και με πολύ καλό έλεγχο είναι και η λειτουργία one pedal στο μέγιστο επίπεδο ανάκτησης όπου ουσιαστικά επιβραδύνεις και επιταχύνεις με την ισορρόπηηση μόνο του πεντάλ του γκαζιού.

Τώρα, πως είναι να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Kona; Μια χαρά… και χαλαρά. Για να ξεκινήσεις επιλέγεις το “D” από τους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας με την εναλλαγή της όπισθεν “R” να είναι γρήγορη. Πατάς το δεξί πεντάλ και μαζί με ένα γλυκό σφύριγμά του ηλεκτρικού μοτέρ ακούς στις χαμηλές ταχύτητες και τον διακριτικό βόμβο που προειδοποιεί τους πεζούς. Από εκεί και πέρα έχεις κάτω από το δεξί σου πόδι την δύναμη 204 ηλεκτρικών ίππων με άμεση ροπή και επιτάχυνση που αλλάζει σε ένταση και απόκριση ανάλογα με το προφίλ κίνησης.

photos: nmarinopoulos

Το ηλεκτρικό Kona κινείται ταχύτατα και εντελώς αθόρυβα μέχρι τα 167 χλμ./ώρα (την τελική του κατασκευαστή), αν και στο ταξίδι συστήνεται μια ταχύτητα κοντά στα όρια για λόγους εξοικονόμησης της μπαταρίας. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ από τον ποιοτικό διάκοσμο δεν ακούγεται το παραμικρό τρίξιμο. Πολύ θετική είναι η εντύπωση από το setup της ανάρτησης με μεγάλο βάθος και πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών. Επίσης, είναι αρκετά σφιχτή για να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές του απόβαρου των περίπου 1.700 κιλών.

Για την φόρτιση της μπαταρίας η υποδοχή του καλωδίου βρίσκεται στην μάσκα του αυτοκινήτου. Ο στάνταρ ενσωματωμένος φορτιστής είναι 7,2 kW, αλλά με επιπλέον χρέωση μπορεί κανείς να παραγγείλει το Kona με τριφασικό 10,5 kW (σε κάθε περίπτωση το καλώδιο AC κοστίζει 300€). Έτσι, με το στάνταρ onboard φορτιστή μία φόρτιση στο 100% διαρκεί περίπου 9,5 ώρες (σε οικιακή πρίζα με καλώδιο ICCB 3,7 kW υπολογίστε 17,5 ώρες). Με τον προαιρετικό 10,5 kW (έναντι 550€) ο χρόνος μειώνεται στις 7,5 ώρες. Η ταχυφόρτιση DC στο 80% υποστηρίζει έως 100 kW ισχύ και διαρκεί λιγότερο από μία ώρα, κάτι που είναι χρήσιμο στα ταξίδια.

photos: nmarinopoulos

Από εκεί και πέρα το ηλεκτρικό Kona καταφέρνει να είναι διαφοροποιείται από τα συμβατικά «αδερφάκια» από την κλειστή μάσκα και τα νέα LED ώστε να δείχνει πιο μπάνικο. Από πλευράς διαστάσεων δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές πέρα από το αυξημένο κατά 1,5 εκατοστό μήκος και τα 2 εκ. σε πλάτος και ύψος.

Στο εσωτερικό το βλέμμα πέφτει στην χρωμιωμένη επένδυση της κεντρικής κονσόλας, στους διακόπτες επιλογής κίνησης (P, N, D και R), στην πολύ καλή touch-screen 10,25’’ (στις 7,0’’ στην βασική έκδοση) με τα πλούσια γραφικά και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0’’. Πολύ καλό σε απόδοση και ποιότητα ήχου είναι το ηχοσύνολο της Krell με οκτώ ηχεία (συμπεριλαμβανομένων δύο tweeters 20 mm, 4 woofer 160 mm, ενός κεντρικού ηχείου 100 mm και ενός subwoofer 200 mm). Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί, όπως και για τους πίσω, αλλά για τις αποσκευές υπάρχουν μόλις 332 λίτρα (λόγω των μπαταριών). Για αυτό το λόγο η Hyundai τονίζει πως η οροφή επιτρέπει μέγιστο βάρος 80 κιλών π.χ. για την τοποθέτηση μιας μπαγκαζιέρας 330 λίτρων.

Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχει ευρεία δυνατότητα συνδεσιμότητας, όπως το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25” που ενσωματώνει δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 40 χωρών και δωρεάν ανανέωση, μέσα συνδεσιμότητας, καθώς και τα Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης. Το πλήρες πακέτο τεχνολογίας με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του Hyundai SmartSense περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Forward Collision Avoidance Assist with Pedestrian Detection (Υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών), Blind Spot Collision Warning including Rear Cross Traffic Collision Warning (Προειδοποίηση τυφλού σημείου και κάθετης κίνησης με όπισθεν) κ.α.

Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το κόστος σέρβις (σε βάθος πενταετίας είναι στα 663€) και τις εκδόσεις εξοπλισμού για το ηλεκτρικό Kona το οποίο ομολογώ πως τηρουμένων των αναλογιών του μου έχει κάνει την καλύτερη εντύπωση από όσα έχω οδηγήσει έως τώρα. Σημειώστε πως η Hyundai παρέχει εγγύηση 5 ετών δίχως όρια στα χιλιόμετρα και 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona Electric 64 kWh – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204 PS), 395 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων πολυμερών (li-on) 64 kWh, 356V, 7,2 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο: 31 ώρες
Σε Wallbox (7,2 kW): 9,5 ώρες
Σε ταχυφορτιστή DC 50 ή 100 kW: 75 ή 54 λεπτά για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6 sec (7,9 στο Normal)
Τελική ταχύτητα 167 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 15,4 kWh/100 km, 15 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 449 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 64,0 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 450-480 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Veroe, 255/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.180 × 1.800× 1.570 mm
158 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.624/1.615 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 332 – 1.114 lt
Απόβαρο 1.685 – 1.743 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.990€ (36.990€ η έκδοση 39 kWh, τιμές δίχως την επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button