PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Crossland 1.5 Diesel 120PS AT6 [test drive]

Πάνω που οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις μοιάζουν να μας αποχαιρετούν σταδιακά, η Opel μας θυμίζει, μέσω του ανανεωμένου Crossland, τους λόγους για τους οποίους μέχρι πρόσφατα ήταν ίσως το δημοφιλέστερο καύσιμο για εκείνους που αρέσκονται στο να διανύουν αρκετά χιλιόμετρα κάθε χρόνο.

Κάθε εποχή έχει και τις δικές της τάσεις. Κάποτε ήταν της μόδας οι πολύ-λιτροι κινητήρες με τον αστείρευτο ήχο και την οδηγική απόλαυση σε πρώτο πλάνο. Έπειτα το downsizing χτύπησε την πόρτα του αγοραστικού κοινού, φθάνοντας γρήγορα στο άλλο άκρο, ακόμη και με δικύλινδρα σύνολα να αποτελούν την έξυπνη επιλογή. Παράλληλα, η υβριδική τεχνολογία έκλεινε το μάτι στο αύριο γνωρίζοντας ότι είναι θέμα χρόνου να παίξει κυρίαρχο ρόλο λίγο πριν την τελική ηλεκτρική μετάβαση. Για την τελευταία μπορεί να χρειάζεται ακόμη αρκετή εξοικείωση, όμως αργά ή γρήγορα όλοι οι δρόμοι οδηγούν εκεί…

Αναμφίβολα στο πέρασμα του χρόνου το καύσιμο και η τεχνολογία που μπόρεσε να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες ταυτόχρονα είναι αυτή των diesel κινητήρων. Οικονομία καυσίμου, επιδόσεις, αυτονομία, μακροημέρευση του κινητήρα και πολλά άλλα πλεονεκτήματα έκαναν τα diesel δημοφιλή και αρεστά, κάτι που δεν θα έπαυε να ισχύει μέχρι και σήμερα αν δεν τους καταλόγιζαν (ίσως και σε υπερβολικό και άδικο βαθμό) την περιβαλλοντολογική επιβάρυνση. Εναρμονισμένη πάντως η Opel με όλες τις αυστηρές νόρμες περί εκπομπών CO2, διαθέτει στη γκάμα του ανανεωμένου Crossland μία ολοκληρωμένη πρόταση που ξεπερνά τις προσδοκίες (ειδικά σε σχέση με αυτά που ζητάει).

Πάμε να δούμε όμως πρώτα τι άλλαξε σε σχέση με το compact SUV που γνωρίζαμε, εκτός βέβαια από το προφανές (και λιγότερο ουσιώδες) που είναι η απώλεια του γράμματος X στην ονομασία του Crossland.  Η νέα μάσκα Opel Vizor πρόκειται να αποτελέσει σήμα κατατεθέν για όλα τα νέα μοντέλα των Γερμανών και φιγουράρει φυσικά και στο Crossland, δίνοντας έτσι μία γεύση… Mokka στο μικρό δημοφιλές SUV των 4,217 μέτρων. Για να έχετε μια ιδέα, είναι μακρύτερο μόλις κατά 2 χιλιοστά σε σχέση με το Nissan Juke και 5 χιλιοστά σε σχέση με το Ford Puma, παρόλο που η σχεδίαση του σου δίνει την εντύπωση πως έχει ενδεχομένως μεγαλύτερο όγκο.

Αυτό οφείλεται και χάρη στην ενιαία μάσκα με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και πίσω με τα σκουρόχρωμα κρύσταλλα που δίνουν ένα τόνο αίγλης και σπορ γραμμής ταυτόχρονα. Γενικότερα το Crossland εκπέμπει μία σοβαρότητα με τη σχεδίαση του, κάτι που περνάει και στον εσωτερικό διάκοσμο. Και για να μην παρεξηγηθούμε, το γερμανικό μοντέλο δεν είναι σε καμία περίπτωση συντηρητικό, απλώς δεν θα σε ξενίσει με ακρότητες και φανταχτερά gadgets που απαιτούν επιπλέον εξοικείωση.

Από την θέση του οδηγού αισθάνεσαι πολύ οικεία, αφού όλα βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις, και το σύστημα Multimedia με οθόνη αφής 8 ιντσών είναι απλή και πρακτική με άμεση συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth με το smartphone σου μέσα σε ένα λεπτό. Θήκες και χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, καλύπτοντας τις κλασσικές ανάγκες που προκύπτουν (π.χ. κινητό, γυαλιά, καφές, κλειδιά), ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα αποτελώντας την ευχάριστη MPV πινελιά, με το χώρο αποσκευών να ανεβαίνει από τα 410 στα 520 λίτρα όταν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Από την άλλη, η θέση οδήγησης στο Crossland είναι σχετικά ψηλή, κάτι που προσφέρει ιδανική ορατότητα και οδηγικό έλεγχο, ενώ και στο πολύωρο ταξίδι δεν δείχνει να κουράζει είτε τον οδηγό, είτε τους συνεπιβάτες. Θα λέγαμε πως τέσσερις ενήλικες δεν θα χρειαστεί να κάνουν την παραμικρή παραχώρηση σε γόνατα/ ύψος, ενώ και πέμπτος συνταξιδιώτης θα βολευτεί με σχετική αξιοπρέπεια.

Όπως είπαμε και στη μακρά εισαγωγή μας, στην κατοχή μας είχαμε το πετρελαιοκίνητο Crossland 1.5 με απόδοση 120 ίππους (υπάρχει και diesel 110 ίππων), το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά και με σβελτάδα (δεν είναι και σαν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αλλά δεν ξενίζει σε καμία περίπτωση), ενώ μέσω του επιλογέα δίνεται η δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές.

Το τετρακύλινδρο μοτέρ, γνωστό και δοκιμασμένο από τη γαλλική συμμαχία με το γκρουπ της Peugeot, είναι λιγάκι τραχύ και θορυβώδες, όμως κινεί με σβελτάδα το αμάξωμα του ανανεωμένου Crossland. Για την ακρίβεια χρειάζεται 11,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Και αν το αυτί του οδηγού μπορεί να παραπονεθεί για τον ήχο, η τσέπη σίγουρα θα ρεφάρει την κατάσταση, καθώς το γερμανικό SUV δεν χρειάζεται περισσότερα από 7,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. μεικτά εντός και εκτός πόλης.

Η εταιρεία βέβαια αναφέρει κατανάλωση κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., εμείς ωστόσο οδηγήσαμε σε ρεαλιστικές συνθήκες βάρους, κλιματισμού και πίεσης στο πεντάλ του γκαζιού χωρίς να σκεφτούμε την οικονομία, κάτι που σημαίνει πως μπορεί με λίγη προσπάθεια να πετύχει κάποιος και ακόμη καλύτερους αριθμούς.

Τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δείχνουν το δρόμο πέρα από την πόλη, και η αλήθεια είναι πως το Crossland μπορεί να ανταπεξέλθει σε επαρχιακές διαδρομές με άνεση. Άλλωστε οι μηχανικοί της Opel εξέλιξαν την ανάρτηση (Mc Pherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) για χάριν της άνεσης, κάτι που φαίνεται με το που πατήσεις έναν ταλαιπωρημένο δρόμο μέσα στην πόλη ή βγεις εκτός αυτής.

Πάντως το μικρό SUV παραμένει αστικό κατά κύριο λόγο συνεχίζοντας την τάση που θέλει τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας να έχουν εκτοπίσει τα μικρομεσαία hatchback τύπου Astra, προσφέροντας αυξημένους χώρους, ύψος, άνεση και… ολίγον από prestige.

Το τίμημα για το Crossland της δοκιμής μας θα λέγαμε πως δεν είναι υψηλό, καθώς τα 21.000€ που ζητάει δικαιολογούνται από τον πλούσιο εξοπλισμό και τις τεχνολογίες του (Lane Warning, Sideblind Alert, ευρυγώνια κάμερα παρκαρίσματος και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος), από τον οικονομικό και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα, αλλά και φυσικά από το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Παρόλα αυτά, σε περίπτωση που σας αρέσει το Crossland αλλά θέλετε να διαθέσετε λιγότερα χρήματα, η απάντηση ίσως βρίσκεται στην έκδοση με μηχανικό 6άρι κιβώτιο (110 ίππων) που κοστίζει 19.000€ ή στις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 83 ίππων, που ξεκινούν από 16.700€. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Crossland 1.5 Diesel 120 PS AT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt (AdBlue: 15 lt)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 642 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 134 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza 001, 195/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.217 x 1.765 x 1.605 mm
17 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.518 / 1.491 mm
Μεταξόνιο 2.604 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt (ανάλογα με το συρόμενο κάθισμα)
Απόβαρο 1.361 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 21.000€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!