PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen ID. 5 Pro Performance [test drive]

Η φυσική συνέχεια της ηλεκτρικής γκάμας για τη VW, δεν είναι άλλη από την έλευση του ID.5. Το τρίτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, αποτελεί ουσιαστικά την κουπέ εκδοχή του ID.4, στο δρόμο που χάραξαν λίγο νωρίτερα η Audi με το Q4 e-tron και η Skoda με το Enyaq iV.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα στην αρχική τους μορφή είχαν ένα και μόνο γρίφο να επιλύσουν. Αυτόν της αυτονομίας και της γρήγορης φόρτισης, ερωτηματικά βέβαια που ακόμη και σήμερα προβληματίζουν ακόμη αρκετό κόσμο που βρίσκεται κοντά στην απόφαση να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, είναι το γεγονός ότι υπάρχει τεράστια πρόοδος σε αυτούς του τομείς, με τις εταιρείες να έχουν πραγματοποιήσει τεχνολογικά άλματα και σημαντικές συνεργασίες μεταξύ τους.

Έχοντας λοιπόν «τακτοποιήσει» τα βασικά ζητήματα, εταιρείες που στοχεύουν ψηλά (κορυφή μέχρι το 2025) όπως η VW, έχουν την άνεση να προχωρούν και ένα βήμα παραπέρα τη γκάμα τους. Το βήμα αυτή τη φορά είχε να κάνει με ένα… ηλεκτρικό κουπέ περιτύλιγμα, με SUV αμφίεση και πολλά κοινά με το ID.4. Τόσα κοινά που είναι ευκολότερο να ασχοληθούμε με τις διαφορές τους στη συνέχεια του κειμένου παρά σε ένα ένα τα γνώριμα σημεία.

Αρχικά μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα MEB, όπως και πολλά άλλα ηλεκτρικά, τόσο με τα λογότυπα της VW, και της CUPRA, της Skoda κλπ., επομένως δεν είναι έκπληξη το ίδιο μεταξόνιο μήκους 2,77 μέτρων και το ελάχιστα αυξημένο μήκος μόλις κατά 1,5 εκατοστό (το ύψος έχει μειωθεί κατά 2,7 εκατοστά για χάρη της κουπέ σχεδίασης). Το εμπρός τμήμα δεν φέρει με τη σειρά του ιδιαίτερες αλλαγές, και δεν είχε λόγο να αλλάξει σχεδιαστικά, καθώς τόσο τα LED φωτιστικά σώματα, όσο και η σύγχρονη μάσκα με το κυψελωτό κάτω μέρος και την οριζόντια λωρίδα στο επάνω, εκπέμπουν φρεσκάδα και τον αέρα του μοντέρνου σε κάθε στοιχείο.

Εξάλλου, αυτή είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία των ηλεκτρικών VW και δεν είναι κακό να περνά στη συνέχεια της γκάμας. Το πίσω μέρος πάντως ξεκινά να αλλάζει από την οροφή και έπειτα, με τις κουπέ πινελιές να αφήνουν το στίγμα τους μέσω της διακριτικής αεροτομής (φέρει και αυτή φώτα για τα φρένα) και της έντονης κλίσης του πίσω τζαμιού. Θα λέγαμε πως είναι επιβλητικό και δεν επιδιώκει να «κρύψει» τον όγκο του ή τα 4,6 μέτρα του μήκους, αλλά να σε κερδίσει με την παρουσία του και να «φωνάξει» πως είναι εδώ για να προσφέρει το κάτι διαφορετικό στην κατηγορία.

Αυτό που αναβαθμίστηκε πάντως και φυσικά ήταν καλοδεχούμενο, ήταν το λογισμικό 3.1, που είναι πλέον πιο άμεσο με καλύτερη αφή και εύκολη συνδεσιμότητα. Το multimedia με οθόνη αφής 12 ιντσών απαιτεί φυσικά εξοικείωση, ωστόσο οι διακόπτες από κάτω σε βάζουν εύκολα στο υπομενού και γλυκαίνουν αρκετά τον οδηγό που μετρά λίγες ώρες μόλις συμβίωσης.

Ο πίνακας οργάνων (5,3 ιντσών) είναι εκεί περισσότερο για τις πολύ βασικές πληροφορίες και λιγότερο για να δώσει χρώμα και λάμψη με το μέγεθος του, σε αντίθεση με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και εκπέμπουν ποιότητα με την αφρώδη υφή τους.

Λιγότερη χρήση αυτό του όμορφου υλικού έχει γίνει στα εσωτερικά των θυρών, αν και αυτό που σε «σκαλώνει» περισσότερο αφορά την απουσία των πλήκτρων για τα πίσω παράθυρα, παρά κάτι άλλο. Εκεί θα πρέπει πρώτα με ένα πάτημα να ανοίξεις τη λειτουργία των πίσω και μετά πάλι να επανέλθεις στο μπροστινά, σε μία κίνηση που δείχνει πως έγινε περισσότερο για εφέ, παρά για οικονομία στα πλήκτρα.

Από κει και πέρα, χώροι υπάρχουν σε αφθονία, ειδικά από τη στιγμή που απουσιάζει το τούνελ μετάδοσης ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ και πίσω η κεκλιμένη οροφή δεν έχει επηρεάσει τον αέρα των επιβατών. Ίσα ίσα που ο χώρος αποσκευών είναι ακόμη μεγαλύτερος (ελάχιστα βέβαια) σε σχέση με το ID.4 και η σχεδιαστική αναβάθμιση δεν έχει στερήσει τίποτα από το ηλεκτρικό SUV.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το ID.5 εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα άκρως δημοφιλές ηλεκτρικό σύνολο απόδοσης 204 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh (καθαρή 77 KWh), με την έκδοση Pro Performance να έχει να κάνει με τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Τα ηλεκτρικά μας έχουν συνηθίσει σε σπουδαίες επιδόσεις, όμως το ID.5 από την πρώτη στιγμή φωνάζει πως το ατού του είναι η αυτονομία, η οικονομία και η super ανάκτηση και όχι το να βάλει φωτιά. Δεν είναι άσχημα βέβαια τα 8,4 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για τα 0-100 χλμ./ώρα, απλώς κάπου τα 2.117 κιλά του συνολικού βάρους αποτελούν εμπόδιο στις πιθανές γρήγορες επιταχύνσεις.

Στην επιλογή Sport, το προσπέρασμα ή η γρήγορη εκκίνηση θα σου δώσουν την απαιτούμενη δόση αδρεναλίνης, προτιμότερο ωστόσο είναι να βλέπεις το range να πέφτει αργά-αργά, κάτι που συμβαίνει στη λειτουργία Eco και ειδικά μέσα στην πόλη. Σε κύκλο WLTP το ID.5 έχει μετρηθεί στις 17 kWh/100 χλμ. που σημαίνει μία αυτονομία που ξεκινά από 454 και φθάνει μέχρι και τα 523 χλμ. σε τέλειες συνθήκες. Στην περίπτωση μας η κατανάλωση πράγματι δεν ξέφυγε πέρα από τις 20 kWh/100 χλμ. ενώ, σε συνθήκες κυκλοφοριακού χάους, το γερμανικό ηλεκτρικό ανακτά σχεδόν την ενέργεια που χρειάζεται για να κινηθεί.

Επειδή όμως δεν έχει κάθε μέρα… γενική απεργία, θα χρειαστεί το ηλεκτρικό SUV να μπει στην πρίζα, κάτι που προϋποθέτει μόλις 29 λεπτά της ώρας σε DC 135 kW (για το 10-80% της μπαταρίας) ή 7,5 ώρες σε 11άρι On Board φορτιστή. Και αυτό θα συμβεί περίπου κάθε 400 χλμ. που είναι ένας ρεαλιστικός και εφικτός στόχος στην πραγματική αυτονομία του ID.5.

Οδηγικά θα λέγαμε ότι έχει κρατήσει όλα τα θετικά στοιχεία του αδελφού ID.4, με τις ευλογίες φυσικά της πλατφόρμας MEB. Ξεκούραστα περάσματα από τις κακοτεχνίες, βάθος στην ανάρτηση και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, συνθέτουν το σκηνικό πίσω από το τιμόνι, το οποίο εντυπωσιάζει με τον μικρό κύκλο στροφής και τη σωστή διάμετρο του. Τα φρένα είναι λογικό να έχουν μέτρια αίσθηση εξαιτίας της ανάκτησης, όμως είναι αποτελεσματικά και δεν κουράζονται παρά το υπερβολικό βάρος του αμαξώματος.

Συνολικά το γερμανικό SUV αφήνει στο ταξίδι -είτε εκτός είτε εντός πόλης- θετική εντύπωση, έχει οικογενειακό προσανατολισμό ενώ παραμένει στιβαρό και σίγουρο στις στροφές, με τις μοναδικές ενστάσεις να αφορούν την εργονομία και τη θέση των διακοπτών για το D, το Parking ή την όπισθεν, παρά για κάτι άλλο ουσιώδες. Ακόμη και η ορατότητα στο πίσω μέρος δεν είναι πρόβλημα λόγω της σχεδίασης, καθώς ο πλήρης έλεγχος μέσω καμερών και πληθώρας συστημάτων είναι εύκολη υπόθεση. 

Για να συνοψίσουμε, η κουπέ παραλλαγή του ID.4, το νεοφερμένο ID.5, αποτελεί μία καλοδεχούμενη έλευση, με μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, πικάντικη παρουσία και ολοκληρωμένο ηλεκτρικό χαρακτήρα. Για την οικονομία στη χρήση δε χρειάζεται να βγάλουμε πάλι τα κομπιουτεράκια. Είναι χιλιοειπωμένο ότι μπορείς με 2-3 ευρώ να κάνεις 100 χλμ. με ένα ποιοτικό ηλεκτρικό με χώρους όπως το ID.5, να απολαύσεις την ποιότητα κύλισης και το hi-tech εσωτερικό, αλλά και να δοκιμάσεις την ταχύτητα στην εξοικείωση με τις δεκάδες λειτουργίες του infotainment.

Το κομψό SUV ζητά περίπου 4.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το ID.4, κάτι παραπάνω από 51.000 ευρώ συνολικά στην υπερπλούσια (από πλευράς εξοπλισμού) εκδοχή του. Από τη μία η διαφορά σε σχέση με το έτερο ηλεκτρικό SUV δεν είναι μεγάλη και αξίζει αυτή τη μικρή υπέρβαση, από την άλλη η ψαλίδα με τα θερμικά μοντέλα έχει μικρύνει σε τέτοιο βαθμό που να σε κάνει να σκέφτεσαι όλο και πιο πολύ την πιθανότητα να… εγκαταστήσεις ένα Wallbox στο γκαράζ σου…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW ID.4 1st 77kWh 204 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204PS), 310 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 77 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 7,5 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 125 kW σε 30 λεπτά 320 χλμ.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17,4 kWh/100 km, 20,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 518 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 82 kWh (77 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 440-450 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 358mm/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R20-255/45/R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.584 × 1.852 × 1.640 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.771 mm
Χώρος αποσκευών 543 lt (εώς 1.575 lt)
Απόβαρο 2.124 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 46.800€ (41.139€ η βασική έκδοση, με την επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto