PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo EX30 RWD Extended Range [test drive]

Το πιο ριζοσπαστικό μοντέλο στην ιστορία της Volvo είναι ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες στην κατηγορία των ηλεκτρικών B SUV. Για ποιους λόγους όμως το EX30 δεν είναι ένα ακόμη ηλεκτρικό σαν τα συνηθισμένα; Οι απαντήσεις στις παρακάτω γραμμές…

Κοιτάζεις προσεκτικά το νέο SUV της Volvo και σκέφτεσαι… Τι το πρωτοποριακό μπορεί να έχει αυτό το SUV; Είναι κομψό. Οκ, αυτό δεν συμβαίνει πρώτη φορά με μοντέλο της σουηδικής φίρμας. Είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Και αυτό ήταν αναμενόμενο στις μέρες που διανύουμε.

Για να το πάρει το… ποτάμι λοιπόν, το EX30 είναι το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Volvo, πιο μικρό και από το C30, γεγονός που από μόνο του λέει πολλά για την προσέγγιση των ανθρώπων της εταιρείας και τις βλέψεις που έχουν στη μάχη των πωλήσεων.

Το μήκος του λοιπόν μετά βίας ξεπερνά τα 4,2 μέτρα (4,233 για την ακρίβεια), με την τελευταία εκδοχή (2013) του best seller C30 (για να έχετε μία αίσθηση) να είναι 3,3 πόντους μακρύτερο. Είναι ένα κομψό SUV με minimal στιλιστική νοοτροπία, λιτά κοψίματα και μεγάλη έμφαση στα φωτιστικά σώματα που «σπάνε» το μασίφ σχεδιασμό.

Πολλά στοιχεία έχουν δανείσει είτε το μεγαλύτερο EX90, είτε τα μοντέλα της Polestar (πίσω μέρος), ενώ η εντελώς κλειστή μάσκα (στο χρώμα του αμαξώματος) προδίδει την ηλεκτρική φύση του EX30.

Στο πίσω μέρος δύο σκούρες μπάρες ενώνουν ουσιαστικά τα φωτιστικά σώματα, ενώ λίγο πιο πάνω στις άκρες του παρμπρίζ, διακρίνονται στην καθεμία πλευρά από επτά οριζόντιες μικρές LED φωτεινές πινελιές. Το όμορφο crossover είναι σχετικά φαρδύ για το μήκος του (1,84 μέτρα) και με σχετικά μακρύ μεταξόνιο 2,65 μέτρων.

Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται (ονομάζεται SEA και είναι γνωστή και από τα Smart) αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Geely. Το συγκεκριμένο πλαίσιο χαρακτηρίζεται από την εκτεταμένη χρήση υψηλής ποιότητας χάλυβα και έχει να κάνει με την αυξημένη αντοχή αλλά και την στρεπτική δυσκαμψία όταν τελέσει υπό πίεση.

Ο μίνιμαλ σχεδιασμός μεταφέρεται και στο εσωτερικό, όπου η ηλεκτρική του ταυτότητα είναι κάτι παραπάνω από αισθητή. Είτε το χαρακτηρίσεις μικρό Tesla, είτε μικρό Polestar (λόγω της σχέσης με τη Volvo), ένα είναι το συμπέρασμα: Ότι για να βρεις φυσικούς διακόπτες θα πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός.

Αυτός των alarm βρίσκεται ψηλά στην πλαφονιέρα, έπειτα δύο διακόπτες όλοι και όλοι ρυθμίζουν τα παράθυρα και βρίσκονται στο υποβραγχιόνιο, ενώ για την είσοδο και το κλείδωμα του αυτοκινήτου απαιτείται μία κάρτα όπως αυτές στα δωμάτια των premium ξενοδοχείων (μπορείς και μέσω εφαρμογής στο smartphone).

Τα πάντα σχεδόν γίνονται μέσα από την οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών. Από τις οδηγικές ρυθμίσεις, την ενημέρωση (κλασικός πίνακας οργάνων πάνω από το τιμόνι δεν υπάρχει), την αυτονομία, μέχρι και το άνοιγμα για το ντουλαπάκι, του χώρου αποσκευών ή και για να ρυθμίσεις τους καθρέπτες.

Όλα γίνονται από την οθόνη υψηλής ποιότητας και ευκρίνειας με σχετική ευκολία βέβαια, καθώς έχει γίνει προσπάθεια για να γίνουν όλα απλούστερα με λίγες κινήσεις και χωρίς πολλά υπομενού.

Το… tablet αυτό υποστηρίζεται μέσω Google Android όπου με τους περισσότερους από τους χρήστες υπάρχει εξοικείωση, ενώ η ενημέρωση και η αμεσότητα του Googe Maps είναι κορυφαία.

Για παράδειγμα, όταν ψάξεις έναν προορισμό, αυτομάτως ενημερώνεσαι για την εκτιμώμενη αυτονομία της μπαταρίας όταν φθάσεις αλλά και όταν επιστρέψεις. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής η εκτίμηση προσαρμόζεται, συνυπολογίζοντας μέχρι και τις κλίσεις του δρόμου.

Κατά το διάστημα της δοκιμής μας και μέσα από ορεινή διαδρομή, η οθόνη του EX30 μας έδειχνε πως θα φθάσουμε με μεγαλύτερο ποσοστό μπαταρίας από το εικονιζόμενο τη δεδομένη στιγμή, συνυπολογίζοντας τα κατηφορικά επόμενα χιλιόμετρα και συνεπώς την ανάκτηση που θα γινόταν (όπως και συνέβη). Ένα ακόμη λιθαράκι στο να μειωθεί το πιθανό άγχος της αυτονομίας, για την οποία θα μιλήσουμε λίγο παρακάτω.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι κατά κύριο λόγο ανακυκλωμένα, χωρίς να δείχνουν υποδεέστερα (μαλακή υφή-σκούρες επιφάνειες), ενώ και η πρακτικότητα είναι σε καλό επίπεδο χάρη κυρίως στο τούνελ κάτω από την κεντρική κονσόλα και τις κρυφές ποτηροθήκες μέσα από το υποβραγχιόνιο.

Ίσως να μας έλειψε λίγο ένα κλασσικό ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό και ένα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (318 λίτρα), που αφενός δικαιολογείται από τις μαζεμένες διαστάσεις.

Αφετέρου υπάρχουν επιπλέον 61 λίτρα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και άλλα 7 λίτρα κάτω από το καπό (frunk). Σε κάθε περίπτωση τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν και δεν θα παραπονεθούν για θέματα άνεσης.

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας (Extended Range) προϊδεάζει για σπουδαία πράγματα σχετικά με την προσφερόμενη αυτονομία του EX30. Πράγματι, οι μετρήσεις WLTP ανακοινώνουν 476 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση, με τη συμβίωση μας σε μεικτές συνθήκες -και χρήση της αντλίας θερμότητας- να κάνει λόγο για 415-425 χιλιόμετρα.

Εξαιρετικός αριθμός για ένα αστικό SUV με χωρητικότητα μπαταρίας 69 kWh (65 kWh ωφέλιμη), η οποία φέρει τεχνολογία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγνήσιο κοβάλτιο). Η παραπάνω συστοιχία συνεργάζεται με τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μονίμου μαγνήτη ο οποίος -τοποθετημένος στον πίσω άξονα- αποδίδει 270 ίππους και 343 Nm ροπής.

Το πιο ταπεινό EX30 (η έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 428 ίππους) φθάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,3 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η παραπάνω ιπποδύναμη είναι υπεραρκετή για την περίπτωση του μικρού SUV, αφού μπορείς και με το παραπάνω να απολαύσεις το ξεπέταγμα στην εκκίνηση, μία προσπέραση ή και το κάτι παραπάνω αν έχεις τη διάθεση, χωρίς τις δόσεις υπερβολής της ισχυρότερης έκδοσης (0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα).

Το EX30 διατίθεται προαιρετικά με On board 22 kW φορτιστή (4 ώρες για πλήρη φόρτιση), με τη διαδικασία σε ταχυφορτιστή να απαιτεί μόλις 28 λεπτά της ώρας για 153 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σε απλή οικιακή πρίζα τα ίδια χιλιόμετρα ανακτώνται μέσα σε μία νύχτα, με το χαμηλό κόστος πάντως να κάνει τη διαδικασία να αξίζει και με το παραπάνω.

Τόσο το ενισχυμένο πλαίσιο, όσο και η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά, έχουν βοηθήσει σημαντικά ώστε ο οδηγός να νιώθει μεγάλη σταθερότητα και σιγουριά στο δρόμο. Όπως είναι φυσικό, οι κλίσεις στις στροφές είναι αναπόφευκτες χωρίς ωστόσο να σου χαλάνε το κέφι, ενώ το πακέτο ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πέντε σύνδεσμοι πίσω) κάνει τα περάσματα στην πόλη εξαιρετικά άνετα χωρίς να δυσανασχετούν οι επιβάτες.

Μαζί με την εξαιρετική δουλεία σε ηχομόνωση και κύλιση, το αποτέλεσμα θυμίζει Volvo μεγαλύτερης κατηγορίας και με μοναδικό αστερίσκο την τεχνητή αίσθηση του τιμονιού (διαλέγεις ανάμεσα σε τρία στάδια σκληρότητας), απολαμβάνεις τις διαδρομές σου είτε είναι μέσα στην πόλη είτε εκτός αυτής.

Να τονίσουμε δε, ότι το EX30 χωρίζουν 18 εκατοστά από το έδαφος, αριθμός ικανός και για λίγο πιο περιπετειώδεις διαδρομές ή και κάποιες ήπιες αναβάσεις σε πεζοδρόμια.

Σαν συμπέρασμα, θα λέγαμε ότι το EX30 είναι μία πολύ σπουδαία προσθήκη στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Είναι compact, κάτι που λείπει αρκετά στις μέρες μας, εύκολο και απλό στις λειτουργίες, γρήγορο και εξαιρετικό στο δρόμο, ενώ η τιμή αγοράς του δεν ξεφεύγει στον βαθμό που μας έχουν συνηθίσει τα περισσότερα ηλεκτρικά SUV.

Στην περίπτωση του Extended Range το ζητούμενο είναι 43.000 ευρώ χωρίς κάποια κρατική επιδότηση, με την έκδοση μικρότερης μπαταρίας να ξεκινά από 37.570 ευρώ. Όσο δηλαδή και ένα θερμικό αντίστοιχο μοντέλο, κάνοντας σιγά-σιγά πράξη την αίσθηση της αγοράς περί εξισορρόπησης κόστους μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών μοντέλων.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo ΕΧ30 RWD Extended Range – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 200 kW (272 PS), 343 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία NMC 69 kWh (net: 65), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη, προαιρετικά 22 kW
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 8 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 22 kW 4 ώρες
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 150 kW σε 28 λεπτά 153 χλμ.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,3 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17 kWh/100 km, 20 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 476 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 69 kWh (net: 64 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 415-425 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/50 R19-255/45/R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.233 × 1.837 × 1.555 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.590 / 1.595 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 318 (+61 υποδαπέδια, + 7 το frunk εμπρός) – 904 lt
Απόβαρο 1.850 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.966 ευρώ
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!