PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota C-HR Hybrid Electric 1.8 140 PS [test drive]

Υπάρχουν δύο είδη καταναλωτών στην αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας. Αυτοί που έχουν ήδη στην κατοχή τους ένα Toyota C-HR και αυτοί που έχουν σκεφτεί έστω και μία φορά να το αποκτήσουν από το 2016 που έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά.

Όσο υπερβολικό και αν ακούγεται το παραπάνω, η αλήθεια είναι πως το crossover της Toyota έχει μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό κοινό. Δεν είναι και πολλές άλλωστε οι φορές που το σχεδιαστικό τμήμα των Ιαπώνων έχει κέφια, αλλά όταν το κάνει τότε πραγματικά ταράζει τα νερά.

Στη δεύτερη γενιά του C-HR βέβαια δεν θα μπορούσε να συμβεί αυτό σε έντονο βαθμό, καθώς ήδη γνωρίζαμε πάνω κάτω τι να περιμένουμε. Αφήστε δε, που ένα μοντέλο που έχει αγαπηθεί τόσο δεν μπορεί να αλλάξει δραματικά από τη μία γενιά στην άλλη.

Έτσι λοιπόν φθάσαμε στο αποτέλεσμα που βλέπετε στις φωτογραφίες μας (αν δεν το έχετε ήδη δει στους γύρω δρόμους).

Περισσότερες καμπύλες στο εμπρός τμήμα, αγριεμένη μάσκα τύπου… GR Yaris, μεγαλύτερο άνοιγμα στους θόλους και αναδυόμενες χειρολαβές που κάνουν κρότο (όχι μόνο σχεδιαστικά αλλά και κυριολεκτικά με το κλείδωμα του αυτοκινήτου).

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η εντυπωσιακή φωτεινή LED ενιαία λωρίδα που φέρει το λογότυπο του μοντέλου, ενώ πιστό σε σχέση με την πρώτη γενιά, το πίσω τζάμι έχει έντονη κλίση και μικρή επιφάνεια, κάτι που δυσκολεύει λίγο την ορατότητα σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας.

Αντιθέτως, η επιφάνεια των πίσω παραθύρων είναι μεγαλύτερη, γεγονός που κάνει το C-HR περισσότερο ευάερο και ευήλιο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Το ιαπωνικό SUV πέτυχε στην πρώτη του απόπειρα, καθώς αποτελεί τον ορισμό του συμπαγούς crossover, κάτι που όχι μόνο διατήρησαν οι Ιάπωνες, αλλά προς μεγάλη έκπληξη κατάφεραν να περιορίσουν κιόλας τις διαστάσεις του.

Συγκεκριμένα το νέο C-HR φθάνει τα 4,362 μέτρα σε μήκος (-3 εκατοστά), με το μεταξόνιο του να παραμένει ως είχε στα 2,64 μέτρα (πλατφόρμα TNGA- κοινή και για το PHEV), δείγμα κατά κάποιον τρόπο και των χώρων που οφείλει να περιμένει κανείς από τη δεύτερη γενιά του C-HR.

Αυτοί είναι εφάμιλλοι των διαστάσεων, με το χώρο αποσκευών να φθάνει τα 338 λίτρα, τους πίσω επιβάτες να κάνουν μερικές παραχωρήσεις στο άπλωμα των ποδιών εφόσον είναι ενήλικες και τους εμπρός να είναι σε καλύτερη μοίρα.

Πάντως, κανένα παράπονο δεν θα πρέπει να ακουστεί όσον αφορά τους χώρους για μικροαντικείμενα, αφού θα βρει κανείς ποτηροθήκες ακόμα και στις πίσω πόρτες, άλλες δύο δεξιά από τον επιλογέα ταχυτήτων, κενό μέσα από τις εσωτερικές χειρολαβές αλλά και ασύρματη φόρτιση/θέση για το smartphone στο βάθος της κονσόλας.

Η οθόνη αφής του infotainment είναι πλέον ορθογώνια και, αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού, έχει διάσταση από 8 μέχρι 12,3 ίντσες, ενώ και ο πίνακας οργάνων κυμαίνεται από 7 μέχρι 12,3 ίντσες.

Και οι δύο οθόνες είναι ευανάγνωστες, με καλή ποιότητα γραφικών, ενώ έχει δοθεί προτεραιότητα στο πρακτικό κομμάτι και στο να μπορείς να εισχωρήσεις στο υπομενού με το πάτημα φυσικού διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά.

Μία μείξη λοιπόν τεχνολογίας και εργονομίας, σε ένα μοντέλο που δεν αφήνει τις ανάγκες και τα θέλω του οδηγού σε δεύτερη μοίρα.

Ισορροπία υπάρχει και στη χρήση των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς μπορεί να είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία ανακυκλωμένα, ωστόσο δείχνουν μαλακά και ευχάριστα στην αφή.

Δεν υπάρχει η παραμικρή υποψία για έκπτωση στην ποιότητα τους (πόσο μάλλον στο θέμα αντοχής στο χρόνο), με το αποτέλεσμα να είναι σύγχρονο μα καθόλου πολύπλοκο, όπως θα επιθυμούσε και ο μέσος αγοραστής του C-HR.

Το ιαπωνικό SUV της δοκιμής μας εφοδιάζεται με ένα από τα πιο εξελιγμένα υβριδικά συστήματα της αγοράς. Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.800 κ.εκ. με απόδοση 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ. (κύκλος Atkinson).

Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα (95 ίππους και 185 Nm ροπή), η συνολική απόδοση φθάνει τους 140 ίππους, για ένα «πακέτο» σχετικά σβέλτο με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να σταματά στα 170 χλμ./ώρα (το βάρος του C-HR δεν ξεπερνά τα 1.355 κιλά).

Η συστοιχία μπαταριών τεχνολογίας ιόντων λιθίου είναι και αυτή εξελιγμένη σε σχέση με το παρελθόν. Έχει μικρότερο όγκο, χαμηλότερο βάρος (κατά 1,5 κιλό) και αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα κατά 14%, ενώ η χωρητικότητα της είναι 1,1 kWh (0,85 net).

Όταν το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της, το C-HR μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (EV mode), ενώ σε αντίθετη περίπτωση η επιλογή αυτή δεν είναι καν διαθέσιμη.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα Eco, Normal, Sport και Custom, με το πρώτο πάντως να δίνει τη δυνατότητα για εντυπωσιακά χαμηλό… σκορ στην κατανάλωση καυσίμου (οριακά πάνω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. ακόμη και στο Normal).

Σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να πιέσει παραπάνω το ιαπωνικό SUV, τότε αφενός θα δει τη μέση κατανάλωση να φλερτάρει με τα 6 λίτρα/100 χλμ. και αφετέρου η «γκρίνια» του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT θα γίνει αισθητή, όπως και η συχνότερη εμπλοκή του βενζινοκινητήρα.  

Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης και το γενικότερο set-up (καθίσματα τύπου μπάκετ, σπορ αμφίεση) να παραπέμπουν σε ένα πιο δυναμικό μοντέλο, όμως η φιλοσοφία του νέου C-HR δεν ξεφεύγει από αυτή του μοντέλου που μας συστήθηκε.

Είναι ένα υβριδικό μικρό SUV που είναι από τα πιο ευκολοδήγητα που μπορεί να συναντήσει κάποιος. Αγαπάει την οικονομία καυσίμου και την αστική χρήση, ενώ δεν θα πει όχι στο μεγάλο ταξίδι, αρκεί να μην έχεις κατά νου τίποτα μεγάλες αποσκευές (δεν είναι τυχαίο που θα δείτε στο δρόμο πολλά C-HR με μπαγκαζιέρα στην οροφή).

Μπορείς με λίγα λόγια να κάνεις αυτό που χρειάζεσαι στο δρόμο χωρίς υπερβολές και οδηγικές ακρότητες, είτε αυτές αφορούν την εκτός δρόμου περιπέτεια, είτε βόλτες με τέρμα το γκάζι.

Το C-HR θα περάσει από λακκούβες με αξιοπρέπεια, θα στρίψει αναλόγως και δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση αν δεν πιεστεί. Σαφώς και σε επίπεδα άνεσης ανάρτησης έχει περιθώρια βελτίωσης, ωστόσο αυτό είναι μάλλον επιλογή των Ιαπώνων και λιγότερο παράλειψη. 

Το δημοφιλές Toyota δεν πιάνει απλά τον παλμό της αγοράς, αλλά θα λέγαμε πως ορίζει το ίδιο το πως θα πρέπει να είναι ένα crossover για να μετατραπεί στο επόμενο αυτοκίνητο του καθενός από εμάς.

Είναι μικρό σε διαστάσεις (πράγμα σημαντικό για την ευκολία μέσα στην πόλη και πλέον σπάνιο στα νέα μοντέλα), καταναλώνει ελάχιστα, είναι μοντέρνο και όμορφο χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, ενώ η τιμή πώλησης ξεκινά κάτω από το φράγμα των 30.000 ευρώ (συγκεκριμένα 29.300 ευρώ).

Εξάλλου είναι τόσο μεγάλη η δυναμική που έχει αναπτύξει η εταιρεία στη χώρα μας και τέτοια η φήμη του C-HR, που κάνει το πακέτο της δεύτερης γενιάς του ακαταμάχητο πριν καλά-καλά μπει στο ρινγκ της αγοράς. Ένα σύνολο που δεν πτοείται από ψεγάδια περί χώρων, ορατότητας ή φασαρίας του e-CVT, αλλά φεύγει προς την κορυφή των πωλήσεων και δεν κοιτάζει καν προς τα πίσω.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Toyota C-HR Hybrid Electric 1.8 140 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.798 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 72 kW (98 PS) / 5.200 rpm
Ροπή 142 Nm (14,5 kgm) / 3.600 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ηλ/κινητήρας εμπρός

Ισχύς: 70 kW (95 PS) Ροπή: 185 Nm, Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 1,1 kWh (0,85 net)
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 140 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 843 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 6, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.362 x 1.832 x 1.558 mm
15,4 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.580/1.595 mm
Μεταξόνιο 2.640 mm
Χώρος αποσκευών 338 lt
Απόβαρο 1.505 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.300€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!