ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

1910 – 2010: Η Alfa Romeo γιορτάζει έναν αιώνα γεμάτο νίκες και παγκόσμια ρεκόρ

Alfa Romeo 33 Stradale 1967 (8)

Στις 24 Ιουνίου του 2010 η Alfa Romeo συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Πολύ λίγοι κατασκευαστές στο αυτοκινητικό στερέωμα έχουν φτάσει σε ένα τόσο σημαντικό ορόσημο, και όσοι το πέτυχαν είναι ακόμα λιγότεροι αν αναλογιστεί κανείς τις εμπορικές επιτυχίες και τις νίκες σε αγώνες που έχει πετύχει η Alfa Romeo σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Αlfa Romeo ιδρύθηκε επίσημα στο Μιλάνο την 24η Ιουνίου του 1910. Εκείνη τη χρονιά μια ομάδα επιχειρηματιών εξαγόρασε τη Societa Italiana Automobili Darracq, το ιταλικό παράρτημα της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας μαζί με το εργοστάσιο του Portello και ίδρυσαν την “A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili – Ανώνυμη Βιομηχανία Αυτοκινήτων Λομβαρδίας). Το έμβλημα της νέας εταιρίας υπογράμμιζε τους δεσμούς της με το Μιλάνο: ένας κόκκινος σταυρός από το έμβλημα της πόλης, και το νερόφιδο, έμβλημα της διάσημης οικογένειας Visconti, εμπνευσμένα και τα δύο από την ιστορία της πόλης του Μιλάνο και από το έμβλημα πάνω από την πύλη του κάστρου Sforzesco.

Το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη ήταν το “24 HP” ένα μοντέλο που ξεχώρισε αμέσως για τη μηχανολογία του, τις επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση -στοιχεία που έμελλε να γίνουν συνώνυμα της Alfa Romeo. To ξέσπασμα όμως του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες δημιούργησαν προβλήματα στην εταιρία που εξαγοράστηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1915 από έναν ναπολιτάνο μηχανολόγο και επιχειρηματία, τον Nicola Romeo. Το όνομα της Alfa έγινε “Alfa Romeo” και το εργοστάσιο στο Portello με δυναμικό 2.500 εργατών επεκτάθηκε και μετατράπηκε για πολεμική παραγωγή. Έτσι η Alfa Romeo άρχισε να κατασκευάζει κομπρεσσέρ, οπλισμό, κινητήρες αεροσκαφών και -από το 1917- τραίνα. Τελικά η εταιρία άρχισε να κατασκευάζει ξανά αυτοκίνητα μετά το πέρας του πολέμου.

Το πρώτο και σημαντικό άλμα της Alfa Romeo προς την καθιέρωση ήρθε με την κατάκτηση του διάσημου αγώνα Targa Florio το 1923 (η πρώτη από ένα σύνολο 10 νικών για την εταιρία) με το μοντέλο “RL TF”. Τότε ήταν και η παρθενική εμφάνιση για το τετράφυλλο τριφύλλι (“quadrifoglio” στα ιταλικά) ως αγωνιστικό έμβλημα. Κατόπιν, το 1925 με την “P2 Gran Premio”, η Alfa Romeo κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτου, το πρώτο σε μια σειρά πέντε νικών για την εταιρία.

Στο μεταξύ ο Romeo αντικατέστησε τον Αρχιμηχανικό της Alfa, Giuseppe Merosi, ένα από τα ιδρυτικά στελέχη της εταιρίας -από το 1910- που είχε δημιουργήσει τα πρώτα μοντέλα της Alfa, με τον Vittorio Jano, δημιουργό των σπουδαίων Alfa Romeo της δεκαετίας του ’30. Το πρώτο του μοντέλο ήταν το “P2”, και στη συνέχεια τα “6C 1500” (1928), “6C 1750” (1930), “8C 2300” (1931) και “Gran Premio Tipo B-P3” (1932), όλα τους αυτοκίνητα που συνέβαλαν τα μέγιστα στην επίτευξη σημαντικών ρεκόρ για τα “Quadrifoglio” και εκτόξευσαν στα ύψη το πρεστίζ που είχαν πια τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο του Portello. O Jano ήταν υπεύθυνος και για το θρυλικό “8C” οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με υπερσυμπιεστή.

Η δεκαετία του 1930 ήταν η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκε ο θρύλος της Alfa Romeo. H μηχανολογική αξιοπιστία ήταν αδιαφιλονίκητη και τα ονόματα γενναίων οδηγών όπως οι Antonio Ascari, Gastone Brilli Peri, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Achille Varzi βρίσκονταν στα χείλη όλων. Κέρδισαν πολλούς θρυλικούς αγώνες: Mille Miglia (11 νίκες, ένα αξεπέραστο ρεκόρ), Le Mans 24 Hours (τέσσερις συνεχόμενες χρονιές), Targa Florio και πολλά διεθνή Grand Prix. Επιπρόσθετα, η πολύτιμη τεχνογνωσία που αποκόμιζε η Alfa Romeo από τους αγώνες μεταφερόταν στα απλά αυτοκίνητα παραγωγής.

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση που ακολούθησε το μεγάλο Κραχ της Wall Street το 1929, είχε αντίκτυπο στην εξάπλωση της Alfa Romeo: Τα ηνία της εταιρίας ανέλαβε το 1933 το IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale – Ινστιτούτο για την Βιομηχανική Ανασυγκρότηση). Ο Ugo Gobbato διορίστηκε Γενικός Διευθυντής. Εξορθολόγισε και αναδιοργάνωσε την παραγωγή όντας επικεντρωμένος στις κύριες δραστηριότητες της Alfa Romeo που ήταν η παραγωγή κινητήρων αεροσκαφών, βιομηχανικών οχημάτων και επιβατικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Tην ίδια χρονιά η εταιρία αφήνει τον κόσμο των αγώνων και τα θαυμάσια “8C2300B” δίνονται στη Scuderia Ferrari. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά: Τα μοντέλα της Alfa Romeo κέρδισαν περισσότερους αγώνες από οποιονδήποτε κατασκευαστή το 1934 και οι αγώνες επισκίασαν ακόμη και αυτά τα αυτοκίνητα παραγωγής το 1936. Την ίδια στιγμή περισσότερο από το ογδόντα τοις εκατό των εσόδων της εταιρίας προέρχονταν από την αεροναυτική παραγωγή. Νέες παραγγελίες έρχονταν διαρκώς ακόμη και από το εξωτερικό και ένα νέο εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί στο Pomigliano d’ Arco στη Νάπολη, στα τέλη εκείνης της δεκαετίας.

Η έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου άλλαξε άρδην τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρίας. Όπως οι περισσότερες ιταλικές βιομηχανίες, η Alfa Romeo μετατράπηκε σε πολεμική βιομηχανία και οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίστηκαν επανειλημμένα από τις Συμμαχικές Δυνάμεις (το εργοστάσιο στο Portello διέκοψε οριστικά τη λειτουργία του μετά την καταστροφή που υπέστη στις 20 Οκτωβρίου του 1944).

Η Alfa Romeo επαναλειτούργησε τον Απρίλιο του 1945 μετά την υπογραφή της συνθηκολόγησης της Ιταλίας, αλλά όλες οι εγκαταστάσεις της Alfa Romeo είχαν υποστεί σημαντικές ζημιές, και δεν υπήρχαν πρώτες ύλες και εξαρτήματα για την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών, λεωφορείων ή επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, οι οκτώ χιλιάδες εργαζόμενοι του εργοστασίου στο Portello άρχισαν την κατασκευή ηλεκτρικών συσκευών, μεταλλικών επίπλων και κουφωμάτων με άλλα λόγια όσων χρειάζονται για την ανοικοδόμηση μιας χώρας.

Η παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε πάλι μόλις το 1946. Το προπολεμικό “6C 2500” άρχισε και πάλι να παράγεται ενώ όσες “158” είχαν διασωθεί από τα χαλάσματα του πολέμου άρχισαν να τρέχουν και πάλι σε αγώνες. Νέες εκδόσεις (Freccia d’ oro και Villa d’ Este) ξεκίνησαν να παράγονται ενσωματώνοντας ένα καινοτόμο επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο στην κολόνα του τιμονιού. Το μοντέλο “1900”, η πρώτη Alfa Romeo με αυτοφερόμενο αμάξωμα, σχεδιάστηκε το 1950 από τον Orazio Satta Puliga (που είχε προσληφθεί από την εταιρία το 1938) και η πρώτη σύγχρονη γραμμή παραγωγής ξεκίνησε να λειτουργεί στο Portello. Οι νίκες στους αγώνες πολλαπλασιάστηκαν.

Η κυριαρχία των Alfa 158 ήταν απόλυτη και ο Nino Farina κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1950. Την επόμενη χρονιά ήταν η σειρά του θρυλικού Juan Manuel Fangio: κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημα πίσω από το τιμόνι μιας Alfa Romeo 159 με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.500 κ.εκ. που είχε ποτέ κατασκευαστεί με απόδοση 425 ίππων και τελική ταχύτητα πάνω από 300 χιλιόμετρα την ώρα.

Αμέσως μετά η Alfa Romeo αποφάσισε να αποχωρήσει από τους αγώνες Grand Prix αλλά συνέχισε να συμμετέχει στη Sport κατηγορία με την “1900 Disco Volante” ένα αυτοκίνητο σε σχήμα ιπτάμενου δίσκου ικανού να φτάνει μέγιστη ταχύτητα 225 χιλιομέτρων την ώρα. Στο μεταξύ η εταιρία επικεντρώθηκε στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, βαρέων οχημάτων, κινητήρων αεροσκαφών και πλοίων καθώς και πετρελαιοκινητήρων για βιομηχανικές εφαρμογές. Σε συνέχεια της αναδιάρθρωσης του IRI το 1948 η Alfa Romeo πέρασε υπό τον έλεγχο της εταιρίας Finmeccanica.

Το 1954 παρουσιάστηκε η “Giulietta Sprint”. Αυτό το μοντέλο, μαζί με τις “Spider” (1955) και “Βerlina” (1955) – έμελλε να αποτελέσουν αυτοκίνητο-σταθμό και όχι μόνο για την ιστορία της Alfa Romeo. Έθεσε νέες παραμέτρους (ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα δύο εκκεντροφόρων κατασκευασμένων από αλουμίνιο) και ενσωμάτωνε τη θέληση μιας ολόκληρης χώρας, της Ιταλίας να αφήσει πίσω της τα πέτρινα χρόνια του πολέμου. Επιπρόσθετα ενίσχυε την εικόνα της Alfa Romeo ως ενός μεγάλου κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Το 1960 ξεκίνησε με την επιτυχία της “Giulia” (1962), που εξέλισσε τη φιλοσοφία της προγενέστερης “Giulietta” σε νέα επίπεδα αναγκάζοντας την Alfa Romeo να επεκτείνει τη γραμμή παραγωγής ξεκινώντας μια νέα μονάδα στο Arese κοντά στο Μιλάνο. Στο τέλος της μακράς και ένδοξης καριέρας της οι “Giulia”, “Giulia Sprint GT” (1964), “1600 Spider Duetto” (1966) και “1750” σε εκδόσεις σεντάν, κουπέ και σπάιντερ άγγιξαν το σημαντικό στόχο του ενός εκατομμυρίου κατασκευασμένων μονάδων. Οι αγωνιστικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας. Ιδρύθηκε η αγωνιστική ομάδα Autodelta και η Alfa Romeo σημείωσε νίκες σε όλο τον κόσμο με τις “Giulia TZ” (1963), “TZ 2” (1965), “Giulia GTA” (1965) και “33” (από το ’69 ως το ’71).

Η δεκαετία του 1960 ήταν μια χρονική περίοδος ανθοφορίας για την Alfa Romeo: τα αυτοκίνητά της πωλούνταν πια παντού ανά τον κόσμο και οι δεσμοί με την αγορά των ΗΠΑ -ακόμη πολύ σημαντική ως σήμερα- ενισχύθηκαν. Ως αποτέλεσμα της εμπνευσμένης και προοδευτικής καθοδήγησης του Giuseppe Luraghi, Διευθύνοντος Συμβούλου μέχρι το 1974, και των αξιοσημείωτων ικανοτήτων του αρχιμηχανικού Orazio Satta Puliga, που δημιούργησε όλα τα μοντέλα της εταιρίας μέχρι και την “Alfetta”, η Alfa Romeo έφτασε στο απόγειο της ανάπτυξής της. Το εργοστάσιο του Portello, με την πόλη του Μιλάνο να επεκτείνεται διαρκώς, ήταν πια ανεπαρκές. Έτσι η παραγωγή σταδιακά μεταφέρθηκε στο νέο εργοστάσιο (έκτασης μεγαλύτερης των 2,5 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων), στο Arese και μια πίστα δοκιμών εγκαινιάστηκε στο Balocco (Vercelli).

Ακολουθώντας την αύξηση στη ζήτηση, η Alfa Romeo αποφάσισε την έναρξη λειτουργίας ενός νέου εργοστασίου στο Pomigliano d’ Arco (Νάπολη): Ο θεμέλιος λίθος ετέθη στις 29 Απριλίου το 1968. Ο μηχανικός Rudolf Hruska κλήθηκε να σχεδιάσει ένα νέο αυτοκίνητο: την “Alfasud”, ένα συμπαγές προσιτό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με μια σειρά εξεζητημένων μηχανολογικών λύσεων (τετρακύλινδρος boxer κινητήρας με τοποθέτηση εμπρός) που λανσαρίστηκε το 1971. Η παραγωγή της “Alfetta” ξεκίνησε στο Arese την επόμενη χρονιά.

Αυτό το σπορ σεντάν με τη σύνθετη μηχανολογία του (κινητήρας εμπρός τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, κίνηση πίσω, άξονας “De Dion” πίσω και διαφορικό) έμελλε να γίνει ο ηγέτης στην κατηγορία του για πολλά χρόνια. Η “Alfetta GT” (1974), ακολουθούμενη από τη νέα “Giulietta” (1977) , ήταν η ραχοκοκκαλιά της παραγωγής του εργοστασίου στο Arese. Στο μεταξύ η Alfa Romeo κατέκτησε δύο Παγκόσμιους Τίτλους: το 1975 με την 33 TT 12 (Πρωτάθλημα Κατασκευαστών), και το 1977 με την 33 SC 12 (Πρωτάθλημα Πρωτότυπων).

Τα προβλήματα που ενέσκηψαν τη δεκαετία του ’70 από τις κοινωνικές αναταραχές έγιναν κάτι παραπάνω από αντιληπτά σε ολόκληρη την Ιταλία και την Alfa Romeo. Παρόλα αυτά η εταιρία συνέχισε την πορεία ανάπτυξης προετοιμάζοντας μοντέλα και στρατηγικές για τη δεκαετία που ερχόταν: Η “Alfa 33”, αντικατέστησε την “Alfasud” το 1983, και η τόσο σημαντική “Alfetta” αντικαταστάθηκε από τις “Alfa 90” (1984) και “Alfa 75” (1985), ενώ με την τελευταία “Alfetta” η Alfa Romeo γιόρτασε την 75η επέτειο από την ίδρυσή της.

Η εταιρία “άλλαξε χέρια” ξανά το 1986, για τρίτη φορά στην ιστορία της. Το Fiat Group εξαγόρασε την Alfa Romeo που εκείνη την περίοδο παρουσίαζε την εντελώς νέα “ναυαρχίδα” της, την “164” (1987). Η επιτυχία του μοντέλου θα αναζωογονούσε τόσο την εταιρία όσο και το εργοστάσιο στο Arese. Το 1992 ήταν η χρονιά της “155”, ενός μοντέλου ιδιαίτερα επιτυχημένου στους αγώνες. Η “145” λανσαρίστηκε σε αντικατάσταση της “33” το 1994 και οι σπορ “GTV” και “Spider” έκαναν την εμφάνισή τους την επόμενη χρονιά. Το μοντέλο της αναγέννησης της εταιρίας τη δεκαετία του ’90 ήταν η “156” (1997).

Με νέο στιλ και κορυφαίες μηχανολογικές λύσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και κινητήρας πετρελαίου τεχνολογίας common-rail) η 156 ήταν μεγάλη εμπορική επιτυχία, βραβεύτηκε ως “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” το 1998 αλλά ήταν και εξαιρετικά επιτυχημένη στον αγωνιστικό στίβο κατακτώντας πολλές νίκες στο πρωτάθλημα Τουρισμού. Η “166” αντικατέστησε την “164” το 1998, και το 2000 η “147” (επίσης “Αυτοκίνητο της Χρονιάς”) αντικατέστησε την “145” και ήταν ακόμα πιο επιτυχημένη από τη “μεγάλη αδελφή” της την 156. Το φθινόπωρο του 2003 παρουσιάζεται η “GT”, ένα τετραθέσιο κουπέ με σχεδίαση που θύμιζε τη θρυλική “Giulietta Sprint”. Το 2005 η “159” αντικαθιστά την “156” με εμφανή την εξέλιξη στο στιλ, την εμφάνιση και τις επιλογές κινητήρων και αμαξωμάτων. Την ίδια χρονιά “γεννιέται” η “Brera” κουπέ ακολουθούμενη από τη νέα “Spider” το 2006.

Την ίδια χρονιά αποκαλύπτεται η πολυαναμενόμενη “8C Competizione”, ένα κουπέ υπερυψηλών επιδόσεων με σχεδίαση που την κατέστησε αμέσως ένα διαχρονικά κλασικό μοντέλο. Μόνο 500 μονάδες παρήχθησαν και αυτό το super car αποκτήθηκε από συλλέκτες και μια χούφτα τυχερών ιδιοκτητών. Ο κύκλος όμως δεν έκλεισε εκεί. Το 2008 λανσαρίστηκε η “8C Spider” που διατηρούσε τις ίδιες μηχανολογικές λύσεις και το υψηλό επίπεδο επιδόσεων της κουπέ. H συνέχεια με τις προσθιοκίνητες πλατφόρμες των MiTo και Giulietta είναι λίγο πολύ γνωστή αλλά φήμες θέλουν την Alfa Romeo να επιθυμεί επιστροφή στις ρίζες!

A.L.F.A. 24 HP, 1910
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά 4084 cc
ισχύς 42 hp @ 2200 rpm (41 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 100 kmph (63 mph)
εμπρός ανάρτηση Άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας
αμάξωμα Castagna
μήκος 4250 mm
μεταξόνιο 3200 mm
βάρος 1000 kg
παραγωγή 680 (1920-1920)
RL Super Sport, 1925
κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 2994 cc
ισχύς 83 hp @ 3600 rpm (82 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 130 kmph (82 mph)
εμπρός ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα Castagna
μήκος 4450 mm
μεταξόνιο 3140 mm
βάρος 1500 kg
παραγωγή 304 (1925)
6C 1500 Super Sport, 1928
κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 1487 cc, δύο εκκεντροφόροι, υπερσυμπιεστής
ισχύς 76 hp @ 4800 rpm (75 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 140 kmph (88 mph)
εμπρός ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα Stabilimenti Farina
μήκος 4000 mm
μεταξόνιο 2920 mm
βάρος 860 kg
παραγωγή 31 (1928-1929)

 

6C 1750 Gran Sport, 1930
κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 1752 cc, δύο εκκεντροφόροι, υπερσυμπιεστής
ισχύς 102 hp @ 5000 rpm (101 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 170 kmph (106 mph)
εμπρός ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα Zagato
μήκος 4050 mm
μεταξόνιο 2740 mm
βάρος 840 kg
παραγωγή 257 (1930-1933)
8C 2300 tipo Le Mans, 1931
κινητήρας 8κύλινδρος σε σειρά, 2336 cc, δύο εκκεντροφόροι, υπερσυμπιεστής
ισχύς 155 hp @ 5200 rpm (153 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 200 kmph (125 mph)
εμπρός ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα Zagato
μήκος 4470 mm
μεταξόνιο 3100 mm
βάρος 980 kg
παραγωγή 9 (1931-1933)
Gran Premio Tipo B – “P3”, 1932
κινητήρας 8κύλινδρος σε σειρά, 2654 cc, δύο εκκεντροφόροι, διπλός υπερσυμπιεστής
ισχύς 215 hp @ 5600 rpm (212 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 230 kmph (144 mph)
εμπρός ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, αμορτισέρ τριβής
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, ημιελλειπτικά διαμήκη φύλλα σούστας, διπλά αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα
μήκος 4000 mm
μεταξόνιο 2650 mm
βάρος 700 kg
παραγωγή 6 (1932)
6C 2300 B tipo Mille Miglia, 1938
κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 2309 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 95 hp @ 4500 rpm (94 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 145 kmph (91 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι βραχίονες, ελατήρια
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, διαμήκεις βραχίονες, ράβδος στρέψης, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Touring
μήκος 4640 mm
μεταξόνιο 3000 mm
βάρος 1340 kg
παραγωγή 106 (1938-1939)
Gran Premio Tipo 159 “Alfetta”, 1951
κινητήρας 8κύλινδρος σε σειρά, 1479 cc, δύο εκκεντροφόροι, υπερσυμπιεστής δύο σταδίων
ισχύς 425 hp @ 9300 rpm (419 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 305 kmph (191 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διαμήκεις βραχίονες, εγκάρσιο φύλλο σούστας
πίσω ανάρτηση De Dion, εγκάρσιοι και υστερούντες βραχίονες, εγκάρσιο φύλλο σούστας, υδραυλικά αμορτισέρ και  αμορτισέρ τριβής
αμάξωμα
μήκος 4280 mm
μεταξόνιο 2500 mm
βάρος 710 kg
παραγωγή 4 αυτοκίνητα και 8 κινητήρες (1951)
1900 C52 “Disco Volante” spider, 1952
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1997 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 158 hp @ 6500 rpm (156 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 225 kmph (141 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, ελατήρια
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες με σύνδεσμο Watt, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Touring
μήκος 3920 mm
μεταξόνιο 2220 mm
βάρος 735 kg
παραγωγή 2 (1952)
6C 3000 CM, 1953
κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 3495 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 275 hp @ 6500 rpm (271 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 250 kmph (156 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
πίσω ανάρτηση De Dion, γόνατα, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Colli
μήκος 3900 mm
μεταξόνιο 2500 mm
βάρος 910 kg
παραγωγή 4 κουπέ και 2 σπάιντερ (1953)
1900 Sport Spider, 1954
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1997 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 138 hp @ 6500 rpm (136 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 220 kmph (138 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, ελατήρια
πίσω ανάρτηση De Dion, αντιστρεπτική ράβδος, γόνατα, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Bertone
μήκος 3850 mm
μεταξόνιο 2200 mm
βάρος 900 kg
παραγωγή 2 κουπέ και 2 σπάιντερ (1954)
2000 Sportiva, 1954
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1997 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 138 hp @ 6500 rpm (136 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 220 kmph (138 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, ελατήρια
πίσω ανάρτηση De Dion, αντιστρεπτική ράβδος, γόνατα, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Bertone
μήκος 4160 mm
μεταξόνιο 2200 mm
βάρος 915 kg
παραγωγή 2 (1954)
1900 Super Sprint, 1956
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1975 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 115 hp @ 5500 rpm (113 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 180 kmph (113 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες με σύνδεσμο Watt, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Touring
μήκος 4400 mm
μεταξόνιο 2500 mm
βάρος 1000 kg
παραγωγή 854 (1955-1958)
Giulietta SZ, 1960
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1290 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 100 hp @ 6500 rpm (99 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 200 kmph (125 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, βραχίονες με σύνδεσμο Watt, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Zagato
μήκος 3920 mm
μεταξόνιο 2250 mm
βάρος 770 kg
παραγωγή 210 (1959-1962)
Giulia TI Super, 1963
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1570 cc, δύο εκκεντροφόροι
ισχύς 112 hp @ 6500 rpm (110 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 190 kmph (119 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, βραχίονες με σύνδεσμο Watt, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Centro Stile Alfa Romeo
μήκος 4160 mm
μεταξόνιο 2510 mm
βάρος 960 kg
παραγωγή 500 (1963)
TZ 2, 1965
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1570 cc, δύο εκκεντροφόροι, twin spark
ισχύς 170 hp @ 7500 rpm (168 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 250 kmph (156 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Zagato
μήκος 3680 mm
μεταξόνιο 2200 mm
βάρος 630 kg
παραγωγή 12 (1965)
33 Stradale prototipo, 1967
κινητήρας V8-90°, 1995 cc, twin spark
ισχύς 230 hp @ 8800 rpm (227 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 260 kmph (163 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Scaglione
μήκος 3970 mm
μεταξόνιο 2350 mm
βάρος 700 kg
παραγωγή 18 (1967-1969)
GTA 1300 Junior, 1971
κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, 1290 cc, δύο εκκεντροφόροι, twin spark
ισχύς 165 hp @ 8200 rpm (163 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 218 kmph (136 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια
πίσω ανάρτηση άκαμπτος άξονας, βραχίονες με σύνδεσμο Watt, αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Bertone
μήκος 4080 mm
μεταξόνιο 2350 mm
βάρος 780 kg
παραγωγή 494 (1968-1971)
155 V6 Ti “DTM”, 1993
κινητήρας V6-60°, 2498 cc, 24 valves
ισχύς 450 hp @ 12000 rpm (444 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 250-300 kmph (156-188 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι βραχίονες, γόνατα MacPherson, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια, αμορτισέρ
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι βραχίονες, γόνατα MacPherson, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική ράβδος, ελατήρια, αμορτισέρ
αμάξωμα
μήκος 4576 mm
μεταξόνιο 2540 mm
βάρος 1100 kg
παραγωγή 10 (1993)
Carabo, 1968
κινητήρας V8-90°, 1995 cc, twin spark
ισχύς 230 hp @ 8800 rpm (227 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 260 kmph (163 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Bertone
μήκος 4170 mm
μεταξόνιο 2350 mm
βάρος 990 mm
παραγωγή 1 (1968)
33 Coupé, 1969
κινητήρας V8-90°, 1995 cc, twin spark
ισχύς 230 hp @ 8800 rpm (227 bhp)
μέγιστη ταχύτητα 260 kmph (163 mph)
εμπρός ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
πίσω ανάρτηση ανεξάρτητη, εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
αμάξωμα Pininfarina
μήκος 4060 mm
μεταξόνιο 2350 mm
βάρος 980 mm
παραγωγή 1 (1969)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!