Υπήρξε αυτοκίνητο με αεριοστρόβιλο;

turbine_car

Και όμως, υπήρξε αυτοκίνητο «μαζικής παραγωγής με αεριοστρόβιλο! Ας ξαναθυμηθούμε το Plymooth Gas Turbine που έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση πριν από 58 χρόνια…

turbine10Κάποτε η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία είχε να επιδείξει πραγματικά πολλά επιτεύγματα και επινοήσεις δίχως να εμφανίζει την στασιμότητα των τελευταίων δεκαετιών σε σχέση με τους ευρωπαϊους και ασιάτες κατασκευαστές. H Chrysler, για παράδειγμα, ήταν μία από τις πρώτες εταιρίες που πειραματίστηκαν με αυτοκίνητα που είχαν ως κινητήρια πηγή αεριοστρόβιλους. Το πρώτο αυτοκίνητο με αεριοστρόβιλο (gas turbine car) ήταν ένα Plymooth και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στους δρόμους στις 25 Μαρτίου 1954.

Απέδιδε περίπου 100 ίππους και το μυστικό που έκρυβε ο αεριοστρόβιλος αφορούσε στους στρόγγυλους αναθερμαντήρες που είχαν την δυνατότητα να ψύχονται κατά την περιστροφή τους. Συνολικά εξελίχθηκαν επτά γενιές αεριοστρόβιλων που τοποθετήθηκαν σε μοντέλα των Plymooth και Dodge. Οι περισσότερες φωτογραφίες και σχέδια που βλέπετε αφορούν στην 4η γενιά που απέδιδε 130 ίππους και το αμάξωμα είχε σχεδιαστεί από την ιταλική Ghia. Το πρώτο turbine car παραδόθηκε σε πελάτη στις 29 Οκτωβρίου 1963. Αυτό και αν είναι συλλεκτικής αξίας!

Upd==> Πως είναι η οδήγηση με το Chrysler Turbine; [vid]

turbine_page2-3abcΓενικότερα, τα turbine cars ποτέ δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν βασικά προβλήματα όπως ο απίστευτος θόρυβος και οι τεράστιες εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Στο διάστημα 1966-1973 εξελίχθηκε η 6η γενιά αεριοστροβίλου σε ένα Dodge Coronet η οποία δεν παρουσιάσθηκε ποτέ στο κοινό. Η τελευταία γενιά υπήρξε μόνο ως concept εισάγοντας μία πατέντα με ένα ελεύθερο ρότορα που θα είχε κατανάλωση και εκπομπές συγκρίσιμη με τους τότε εμβολοφόρους κινητήρες. Το concept τερματίστηκε το 1978.

Υπενθυμίζεται με απλά λόγια πως στους αεριοστρόβιλους ενός αεροσκάφους ο αέρας εισάγεται στον στροβιλοσυμπιεστή όπου αυξάνεται η πίεση και η θερμοκρασία του. Κατόπιν ο αέρας αναμιγνύεται με το καύσιμο, επέρχεται η ανάφλεξη και τα παραγόμενα καυσαέρια παράγουν την ώθηση που απαιτείται κατά την εξαγωγή τους από ένα στενό ακροφύσιο. Στον αεριοστρόβιλο της Chrysler δεν υπάρχει μόνο ένας στρόβιλος αλλά δύο. Από τον δεύτερο παίρνουν κίνηση οι τροχοί του οχήματος. Στο σχετικό link υπάρχουν πληροφορίες για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την τεχνολογία των Chrysler Turbine Cars.

Pininfarina Cambiano

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close