Θεωρητικά, αν είχατε ένα ηλεκτροκίνητο (EV) στο γκαράζ σας, ίσως και να κάνατε λάθος αν είχατε την εντύπωση πως είστε πιο «πράσινος» από το να οδηγείτε π.χ. ένα πετρελαιοκίνητο…
Αλλά αυτό είναι λίγο πολύ γνωστό, κατανοητό αν θέλετε για ένα σκεπτόμενο νου. Βλέπετε, το ενδιαφέρον σε αυτή την έρευνα είναι η ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί σε ένα EV μιας και η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει προέρχεται από κάποια πηγή. Στην περίπτωση των ανανεώσιμων πηγών (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρικά κ.α.), φυσικά η έμμεση εκπομπή CO2 ενός EV είναι επίσης μηδενική. Εδώ σημειώστε πως δεν λαμβάνεται υπόψη το ενεργειακό αποτύπωμα (footprint) της κατασκευής.
Όπως γίνεται κατανοητό η έμμεση εκπομπή CO2 ενός EV εξαρτάται από τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, την ποιότητα αν θέλετε του ηλεκτρικού ρεύματος. Στο παραπάνω ιστόγραμμα φαίνεται πως ένα EV που γεμίζει τις μπαταρίες του με ελληνικό ή κινέζικο ρεύμα είναι από τα πιο «βρώμικα» στον κόσμο (ναι, άλλη μία πρωτιά). Στην Γαλλία η εκπομπή CO2 του ίδιου EV αντιστοιχεί σε 12 g/km μιας και το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από την πυρηνική. Οι πληροφορίες βασίζονται σε στοιχεία προ πενταετίας αλλά ακόμη και με την έξαρση των φωτοβολταϊκών, ο λιγνίτης παραμένει το βασικό καύσιμο ορυκτό για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας. Όπως και στην Κίνα…
Άσχετο-σχετικό: για να δούμε στην ΔΕΗ αν θα κάνουν τον… Κινέζο μετά την πρόσφατη κατάρρευση του χρηματιστηρίου ρύπων. Υπενθυμίζεται πως «η ΔΕΗ είχε προϋπολογίσει το κόστος των ρύπων με τιμές στα 7 ευρώ ο τόνος, ποσό που είχε εγκριθεί από την κυβέρνηση και είχε περάσει στους λογαριασμούς του ρεύματος κατά τις αυξήσεις των τιμολογίων του Ιανουαρίου. Στην πράξη, με τις τιμές κάτω από τα 3 ευρώ, προκύπτει ένα περίσσευμα 4 ευρώ για κάθε δικαίωμα, ως πλεόνασμα που θα πρέπει να επιστραφεί στους καταναλωτές ή να συνυπολογιστεί στις επικείμενες αναπροσαρμογές των τιμολογίων το Μάιο και τον Ιούλιο. Επίσης με τα νέα δεδομένα οι προϋπολογισμένες αυξήσεις (για το Μάιο και τον Ιούλιο όπως έχει ήδη συμφωνηθεί με την τρόικα και έχει ανακοινωθεί από τον περασμένο Ιανουάριο) θα πρέπει να επανυπολογιστούν και πιθανόν οι επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές να είναι μηδενικές» όπως αναφέρει το ΑΠΕ.