Αν ισχύσουν τα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ. από 1-1-2007 βάσει της εκπομπής του CO2, τότε θα υπάρξουν και παράλογες διακυμάνσεις για έως 3 εκ. ιδιοκτήτες!
Μία ακόμη φοροεισπρακτική επινόηση επεξεργάζονται στην κυβέρνηση -όπως στην περίπτωση του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που σωστός μεν είναι αλλά ανακοινώθηκε την τελευταία στιγμή περιορίζοντας τους εκτελωνισμούς νέων αυτοκινήτων. Μέχρι τώρα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. γίνεται με την εκπομπή CO2 για οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας έως 1-11-2010. Δημοσιεύματα θέλουν την κυβέρνηση να μελετά την μετατόπιση του χρονολογικού ορίου από την 1-1-2003, αλλά ευτυχώς μάλλον θα επικρατήσει η λογική και κάτι τέτοιο τελικά δεν θα ισχύσει. Ωστόσο, το θέμα δεν έχει τελειώσει αφού παίζει ακόμη στο τραπέζι το μέτρο του CO2 να εφαρμοστεί για Ι.Χ. με 1η άδεια από 1-1-2007!
Αν τελική ισχύσει κάτι τέτοιο, θα σημάνει βαριές αυξήσεις για έως 3 εκ. ιδιοκτήτες. Για παράδειγμα ένα Opel Corsa του 2008 με κινητήρα 1.000 κ.εκ. και 60 άλογα έχει εκπομπή 134 γρ. CO2/χλμ. Με τα σημερινά δεδομένα τα τέλη είναι στα 120€, αλλά αν ισχύσουν τα νέα τότε θα υπάρξει αύξηση 34% φτάνοντας τα 161€. Όπως γίνεται αντιληπτό, η πιθανή αλλαγή στα τέλη θα σημάνει νέα αναστάτωση για τους οδηγούς και την αγορά μεταχειρισμένων. Πότε επιτέλους σε αυτή την χώρα θα υπάρξει σταθερό φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο;
Μία σημαντική αλλαγή είναι αυτή που το ΥΠΟΙΚ εξετάζει με ένα ειδικό αυτοκόλλητο (με «τσιπάκι») που θα παρέχεται δωρεάν για τα οχήματα με ελληνικές πινακίδες, ενώ θα χρεώνεται για αυτά με ξένες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα γίνεται αυτό. Στο «τσιπάκι» θα περιέχονται πληροφορίες για την ασφάλιση και τον έλεγχο ΚΤΕΟ, ένα μέτρο που είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
