Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο και ταχύτερο SUV με πετρελαιοκινητήρα που κυκλοφορεί στους δρόμους του πλανήτη…
Δεν είναι και λίγο να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός high-tech αυτοκινήτου όπως είναι το κορυφαίο Audi SQ7 με τους ανθρώπους της Audi να το χαρακτηρίζουν ως ένα «over engineered» τετράτροχο. Γιατί όχι, αφού πρόκειται για μία απόλυτα δικαιολογημένη τοποθέτηση, για ένα SUV που μηχανολογικά έχει έναν υπεραποδοτικό ντίζελ V8 με ηλεκτρικό «κομπρεσοράκι», ηλεκτρικό δίκτυο στα 48V, σοφιστικέ τετρακίνηση, αερανάρτηση με ενεργητική τετραδιεύθυνση, ενεργητικές αντιστρεπτικές και πολλά άλλα όπως θα δείτε παρακάτω.
Ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων, το αεροπορικού τύπου λεβιέ, η πτυσσόμενη οθόνη στο κέντρο, το pad για γραφή με το δάχτυλο, ο ανεξάρτητος κλιματισμός για τους πίσω, το σύστημα infotainment με δυνατότητα WiFi hotspot, τα δύο ηλεκτρικά αναδιπλούμενα πίσω καθισματάκια (ως 7-θέσιο) και ένα σωρό άλλα στοιχεία συνθέτουν το σύνολο ενός από τα πιο high-end SUV στον κόσμο. Μάλιστα, από την τεράστια οθόνη των 12,3 ιντσών – αντί για κλασικό πίνακα οργάνων- ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο βασικών διαμορφώσεων (και αρκετών επιμέρους), ενώ για την «ευθεία» πληροφόρησή του υπάρχει και ένα ιδιαίτερα ευκρινές HUD.
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (6)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (10)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (23)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (1)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (11)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (13)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (26)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (22)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (25)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (3)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (4)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (2)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (7)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (12)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (14)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (15)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (16)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (17)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (18)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (19)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (20)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (21)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (27)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (28)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (30)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (29)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (31)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (32)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (33)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (34)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (35)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (36)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (24)
Audi SQ7 caroto test drive 2017 (9)
photos: panagiotis tritaris
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το SQ7 υπάρχει πίσω από το αλουμινένιο αμάξωμα και ειδικά κάτω από το καπό όπου υπάρχει ένας σούπερ V8 TDI (πίεση κυκλώματος common rail στα 2.500 bar), χωρητικότητας 3.956 κ.εκ. που αποδίδει 435 άλογα και 900 Nm ροπής ανάμεσα στις 1.000 με 3.250 σ.α.λ. (μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 7,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπή CO2 194 γραμμ./χλμ.).
Το ηλεκτρικό κομπρεσοράκι (EPC ή Εlectric Powered Compressor) έχει άμεση εμπλοκή σχεδόν από το ρελαντί (ενδεικτικό της αμεσότητας της απόκρισης του είναι ότι έχει φτάσει στις στροφές λειτουργίας του μέσα σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου με όριο τις 70.000 σ.α.λ.) και αποδεσμεύεται στις περίπου 1.500 σ.α.λ. Λίγο νωρίτερα έχει ξεκινήσει να παίρνει τα πάνω του το πρώτο turbo και από τις 2.200 σ.α.λ. ξεκινά να εμπλέκεται και το δεύτερο με τον κινητήρα να λειτουργεί ως biturbo. Εδώ μεγάλη σημασία παίζει και το σύστημα Audi Valvelift (για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε ντίζελ) που πέρα από το μεταβλητό βύθισμα, ρυθμίζει και την σειραϊκή εμπλοκή των δύο turbo (δείτε το παρακάτω βίντεο).
Τώρα, πως μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Σε ένα μοτέρ με αστείρευτη… ροπάκλα και με μηδενικό lag που ανεβάζει από χαμηλές στροφές σαν σερβοκινητήρας. Και προσέξτε, μιλάμε για έναν όγκο 2,3+ τόνων που επιταχύνει σε 4,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 και που πολύ εύκολα μπορείς να βρεθείς με το κοντέρ να παίζει πολύ ψηλότερα από ότι νομίζεις. Εδώ παίζει ρόλο και το προηγμένο set-up του σασί -με ένα σωρό ηλεκτρονικά να επιβλέπουν κάθε του κίνηση- που «κρύβει» την ταχύτητα ακόμη και όταν αυτή ανεβαίνει με καταιγιστικό ρυθμό.
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (1)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (14)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (3)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (2)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (16)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (5)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (4)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (7)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (10)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (8)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (9)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (12)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (13)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (11)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (6)
Audi SQ7 Technology caroto test drive 2017 (15)
Την μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο Tiptronic με 8 σχέσεις με την εξελιγμένη τετρακίνηση να κατανέμει την ροπή σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω). Ανάλογα με τις συνθήκες και προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση, στον εμπρός άξονα μπορεί να περάσει το 70% της ροπής ή το 85% στους πίσω τροχούς (εδώ θα δείτε το νέο Quattro Ultra, εδώ τους τύπους Audi Quattro με το Sport differential). Όπως ισχύει για τα νέας γενιάς quattro, έτσι και εδώ υπάρχει λειτουργία με απεμπλοκή της μετάδοσης (σε cruising συνθήκες και ταχύτητες από 50 έως 160 χλμ./ώρα), έτσι ώστε το SQ7 να καταναλώνει τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου (ή και καθόλου).
Όταν ανέβουν και πάλι οι ρυθμοί, τότε ενεργοποιούνται ξανά για βέλτιστα οδηγικά χαρακτηριστικά με το SQ7 να κινείται σαν τρένο στις ανοιχτές καμπές και στο ταξίδι πραγματικά να καταπίνει τα χιλιόμετρα με την άνεση ενός Learjet. Τώρα, στις πιο κλειστές στροφές, ο όγκος του μεγάλου SUV γίνεται πιο αντιληπτός (άλλωστε τίποτε δεν μπορεί να υπερνικήσει τους νόμους της φύσης), αλλά για το μέγεθός του το SQ7 στρίβει εντυπωσιακά και με την ευχέρεια ενός μικρότερου GT μοντέλου. Σημειώστε πως υπάρχει και ενεργητική τετραδιεύθυνση που είναι προαιρετική όπως το σπορ διαφορικό και οι ενεργητικές αντιστρεπτικές, στάνταρ είναι η αερανάρτηση.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων Audi
Audi SQ7 (7-θέσιο) – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 3.956 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 83,0 x 91,4 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκως / V8 | |||
Ισχύς | 320 kW (435 PS) / 3.750-5.000 rpm | |||
Ροπή | 900 Nm (91,8 kgm) / 1.000-3.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με bi0-turbo + ηλεκτρικό κομπρεσοράκι | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 4,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h (περιορισμένη) | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 13,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 8,4 / 7,2 / 6,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 85 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 629 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 190 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αερανάρτηση με στήριξη 5 συνδέσμων / Αερανάρτηση με στήριξη 5 συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSportContact, 285/40 R21 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 5.069 x 1.968 x 1.741 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.679/1.679 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.996 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 235(7-θ), 705 (5-θ), 1.890 lt | |||
Απόβαρο (μαζί με οδηγό 75kg) | 2.405 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 140.800€ |