Audi SQ7 [test drive]

Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο και ταχύτερο SUV με πετρελαιοκινητήρα που κυκλοφορεί στους δρόμους του πλανήτη…

Δεν είναι και λίγο να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός high-tech αυτοκινήτου όπως είναι το κορυφαίο Audi SQ7 με τους ανθρώπους της Audi να το χαρακτηρίζουν ως ένα «over engineered» τετράτροχο. Γιατί όχι, αφού πρόκειται για μία απόλυτα δικαιολογημένη τοποθέτηση, για ένα SUV που μηχανολογικά έχει έναν υπεραποδοτικό ντίζελ V8 με ηλεκτρικό «κομπρεσοράκι», ηλεκτρικό δίκτυο στα 48V, σοφιστικέ τετρακίνηση, αερανάρτηση με ενεργητική τετραδιεύθυνση, ενεργητικές αντιστρεπτικές και πολλά άλλα όπως θα δείτε παρακάτω.

Μέχρι να φτάσουμε όμως στo tech-DNA του αυτοκινήτου, ας σταθούμε στην ψαρωτική εμφάνιση με την τεράστια μάσκα που χαρακτηρίζει κάθε έκδοση του νέου Q7, με μήκος αμαξώματος κάτι παραπάνω από πέντε μέτρα. Τώρα, στην περίπτωση του SQ7 σχεδόν τα πάντα υπερθεματίζουν με αρκετό χρώμιο στην γρίλια, τα φουλ LED φωτιστικά σώματα και τα απαραίτητα λογότυπα ισχύος σχεδόν παντού (μέχρι στα μαρσπιέ που είναι φωτιζόμενα). Στο εσωτερικό επικρατεί η μεταμοντέρνα σχεδίαση της Audi, μόνο που εδώ υπάρχουν πολλά στοιχεία που δίνουν έναν ακόμη πιο upper-class αέρα.

Ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων, το αεροπορικού τύπου λεβιέ, η πτυσσόμενη οθόνη στο κέντρο, το pad για γραφή με το δάχτυλο, ο ανεξάρτητος κλιματισμός για τους πίσω, το σύστημα infotainment με δυνατότητα WiFi hotspot, τα δύο ηλεκτρικά αναδιπλούμενα πίσω καθισματάκια (ως 7-θέσιο) και ένα σωρό άλλα στοιχεία συνθέτουν το σύνολο ενός από τα πιο high-end SUV στον κόσμο. Μάλιστα, από την τεράστια οθόνη των 12,3 ιντσών – αντί για κλασικό πίνακα οργάνων- ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο βασικών διαμορφώσεων (και αρκετών επιμέρους), ενώ για την «ευθεία» πληροφόρησή του υπάρχει και ένα ιδιαίτερα ευκρινές HUD.

photos: panagiotis tritaris

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το SQ7 υπάρχει πίσω από το αλουμινένιο αμάξωμα και ειδικά κάτω από το καπό όπου υπάρχει ένας σούπερ V8 TDI (πίεση κυκλώματος common rail στα 2.500 bar), χωρητικότητας 3.956 κ.εκ. που αποδίδει 435 άλογα και 900 Nm ροπής ανάμεσα στις 1.000 με 3.250 σ.α.λ. (μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 7,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπή CO2 194 γραμμ./χλμ.). Το σοφιστικέ σύστημα υπερτροφοδότησης περιλαμβάνει δύο κλασικούς στροβιλοσυμπιεστές σε σειρά και ένα ηλεκτρικό κομπρεσοράκι (μία πρώτη γεύση είχαμε πάρει από τα πρωτότυπα Audi που είχαμε δοκιμάσει πριν από καιρό) και είναι το πρώτο μοτέρ στην παραγωγή.

Το ηλεκτρικό κομπρεσοράκι (EPC ή Εlectric Powered Compressor) έχει άμεση εμπλοκή σχεδόν από το ρελαντί (ενδεικτικό της αμεσότητας της απόκρισης του είναι ότι έχει φτάσει στις στροφές λειτουργίας του μέσα σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου με όριο τις 70.000 σ.α.λ.) και αποδεσμεύεται στις περίπου 1.500 σ.α.λ. Λίγο νωρίτερα έχει ξεκινήσει να παίρνει τα πάνω του το πρώτο turbo και από τις 2.200 σ.α.λ. ξεκινά να εμπλέκεται και το δεύτερο με τον κινητήρα να λειτουργεί ως biturbo. Εδώ μεγάλη σημασία παίζει και το σύστημα Audi Valvelift (για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε ντίζελ) που πέρα από το μεταβλητό βύθισμα, ρυθμίζει και την σειραϊκή εμπλοκή των δύο turbo (δείτε το παρακάτω βίντεο).

Τώρα, πως μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Σε ένα μοτέρ με αστείρευτη… ροπάκλα και με μηδενικό lag που ανεβάζει από χαμηλές στροφές σαν σερβοκινητήρας. Και προσέξτε, μιλάμε για έναν όγκο 2,3+ τόνων που επιταχύνει σε 4,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 και που πολύ εύκολα μπορείς να βρεθείς με το κοντέρ να παίζει πολύ ψηλότερα από ότι νομίζεις. Εδώ παίζει ρόλο και το προηγμένο set-up του σασί -με ένα σωρό ηλεκτρονικά να επιβλέπουν κάθε του κίνηση- που «κρύβει» την ταχύτητα ακόμη και όταν αυτή ανεβαίνει με καταιγιστικό ρυθμό.

Με άλλα λόγια μπορείς πολύ εύκολα να ξεχαστείς και να κινείσαι με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από οτιδήποτε άλλο έχεις συνηθίσει (ειδικά στον ανοιχτό δρόμο). Αξιοσημείωτη είναι η αλλαγή της χροιάς της εξαγωγής στο πρόγραμμα Dynamic χάρη στο σύστημα sound actuator, ενώ από το στάνταρ drive select υπάρχουν 7 επιλογές με την αερανάρτηση να προσαρμόζεται ανάλογα (κάτι που γίνεται αντιληπτό από την αυξομείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος).

Την μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο Tiptronic με 8 σχέσεις με την εξελιγμένη τετρακίνηση να κατανέμει την ροπή σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω). Ανάλογα με τις συνθήκες και προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση, στον εμπρός άξονα μπορεί να περάσει το 70% της ροπής ή το 85% στους πίσω τροχούς (εδώ θα δείτε το νέο Quattro Ultra, εδώ τους τύπους Audi Quattro με το Sport differential). Όπως ισχύει για τα νέας γενιάς quattro, έτσι και εδώ υπάρχει λειτουργία με απεμπλοκή της μετάδοσης (σε cruising συνθήκες και ταχύτητες από 50 έως 160 χλμ./ώρα), έτσι ώστε το SQ7 να καταναλώνει τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου (ή και καθόλου).

Από την άλλη, η ύπαρξη του EPC σε συνδυασμό με την πλειάδα άλλως ηλεκτρονικών συστημάτων έχουν ανεβάσει τις απαιτήσεις για ηλεκτρική ενέργεια και για αυτό υπάρχει και δευτερεύον δίκτυο 48V (το βασικό είναι στα κλασικά 12V) που τροφοδοτείται από ξεχωριστή μπαταρία (των 470 Wh). Από το δίκτυο των 48V ενεργοποιούνται ανεξάρτητα και τα σέρβο μοτεράκια των ενεργητικών αντιστρεπτικών για μικρότερες κλίσεις και ταλαντώσεις του αμαξώματος (EAWS). Αξιοσημείωτο είναι πως με τη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων οι αντιστρεπτικές -οι οποίες αποτελούνται από δύο τμήματα- σε κακό οδόστρωμα απομπλέκονται προκειμένου να αυξάνεται η άνεση αλλά και η ελευθερία της ανάρτησης (δείτε το παρακάτω βίντεο).

Όταν ανέβουν και πάλι οι ρυθμοί, τότε ενεργοποιούνται ξανά για βέλτιστα οδηγικά χαρακτηριστικά με το SQ7 να κινείται σαν τρένο στις ανοιχτές καμπές και στο ταξίδι πραγματικά να καταπίνει τα χιλιόμετρα με την άνεση ενός Learjet. Τώρα, στις πιο κλειστές στροφές, ο όγκος του μεγάλου SUV γίνεται πιο αντιληπτός (άλλωστε τίποτε δεν μπορεί να υπερνικήσει τους νόμους της φύσης), αλλά για το μέγεθός του το SQ7 στρίβει εντυπωσιακά και με την ευχέρεια ενός μικρότερου GT μοντέλου. Σημειώστε πως υπάρχει και ενεργητική τετραδιεύθυνση που είναι προαιρετική όπως το σπορ διαφορικό και οι ενεργητικές αντιστρεπτικές, στάνταρ είναι η αερανάρτηση.

Τώρα, για να αναλύσουμε περισσότερο τον εξοπλισμό του SQ7 θα χρειαζόμαστε τόμο ολόκληρο καθώς υπάρχουν δεκάδες συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας και άνεσης (βασικά ότι έχει να επιδείξει η μάρκα!). Όπως θα δείτε και στην διπλανή εικόνα απεικονίζονται μερικά από αυτά, όπως και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης -σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και με ταχύτητες έως 60 χλμ./ ώρα. Ο οποίος έτσι θα είναι πιο ξεκούραστος όταν ανοίξει ο δρόμος και θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τον πιο δυνατό diesel σε SUV παγκοσμίως και βέβαια όλα τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που διαθέτει το SQ7.

Το οποίο είναι κυριολεκτικά ένα highway express καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα γρήγορα και άνετα. Χαρακτηριστικό εδώ είναι πως για ακόμα πιο άνετη και οικονομική μετακίνηση, -ναι η οικονομία καυσίμου παίζει ρόλο και σε αυτήν την κατηγορία και όχι μόνο για τις προδιαγραφές ρύπων- το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται με το GPS του συστήματος πλοήγησης ώστε να γνωρίζει τη μορφολογία της διαδρομής που έπεται και να επιλέγει πάντα την πλέον κατάλληλη σχέση. Όλα αυτά και πολλά άλλα από 140.800 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων Audi

Audi SQ7 (7-θέσιο) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 3.956 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 91,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκως / V8
Ισχύς 320 kW (435 PS) / 3.750-5.000 rpm
Ροπή 900 Nm (91,8 kgm) / 1.000-3.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail με bi0-turbo + ηλεκτρικό κομπρεσοράκι
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h (περιορισμένη)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 13,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,4 / 7,2 / 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 85 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 629 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 190 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Αερανάρτηση με στήριξη 5 συνδέσμων / Αερανάρτηση με στήριξη 5 συνδέσμων 
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact, 285/40 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.069 x 1.968 x 1.741 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.679/1.679 mm
Μεταξόνιο 2.996 mm
Χώρος αποσκευών 235(7-θ), 705 (5-θ), 1.890 lt
Απόβαρο (μαζί με οδηγό 75kg) 2.405 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 140.800€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close