ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Audi Sport Differential

audi-sport-differential-18

Με την παρουσίαση του ενεργού διαφορικού της Audi ολοκληρώνουμε το αφιέρωμά μας στην μετάδοση Quattro…

Audi Crown Gear, η μετεξέλιξη του Torsen
Audi, το διαφορικό Torsen
Audi Sport Differential

A6110056Αν η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες μπορεί να μεταβάλλεται τότε γιατί να γίνεται το ίδιο και ανάμεσα στους δύο τροχούς; Την ιδέα αυτή έχουν δουλέψει αρκετά νωρίτερα οι Ιάπωνες κατασκευαστές (όπως η Honda με το Legend και τα ηλεκτρομαγνητικά… συμπλεκτάκια, η Mitsubishi με το Lancer EVO X κ.α.) με την Audi να την υιοθετεί το 2008 και να την εισάγει στο S4 Sedan.

A6110055Το Sport Differential αντικαθιστά το κλασικό ανοιχτό διαφορικό -σε σύστημα τετρακίνησης– και βρίσκεται στον πίσω άξονα (με 10% μεγαλύτερη περιστροφική ταχύτητα σε σχέση με τον κεντρικό άξονα μετάδοσης). Βασίζεται σε ένα κλασικό πίσω διαφορικό αλλά συνδυάζεται με δύο σετ -ένα για κάθε τροχό- από ηλεκτροϋδραυλικά πολύδισκα συμπλεκτάκια τα οποία ανάλογα με τον βαθμό σύσφιξης μεταφέρουν αντίστοιχα ποσά ροπής. Η λειτουργία του ελέγχεται ηλεκτρονικά και αντιδρά σε μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου ενώ το software έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από τους μηχανικούς της Audi.

audi-sport-differential-7Τα δεδομένα που διασταυρώνει το “εγκεφαλάκι” του διαφορικού είναι η γωνία του τιμονιού, η γωνία yaw, η διαμήκης επιτάχυνση, η ταχύτητα κ.α. Όπως φαίνεται και στο βίντεο ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση μίας αντλίας. Ανάλογα με την κίνηση της αντλίας μεταβάλλεται η πίεση του λαδιού στο υδραυλικό κύκλωμα -που απαρτίζεται από δύο γραμμές- αλλάζοντας το μέγεθος σύσφιξης σε κάθε ένα από τα συμπλεκτάκια. Προσέξτε πως ο ηλεκτροκινητήρας μεταβάλει την πίεση ανάλογα με την φορά περιστροφής του ρότορα, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει ταυτόγχρονη αύξηση ή μείωση της πίεσης στις δύο γραμμές.

Θεωρητικά, όταν το ένα συμπλεκτάκι κλειδώσει και το άλλο ανοίξει μπορεί να μεταφερθεί όλη η ροπή στον ένα τροχό (η μέγιστη διαφορά της ροπής ανάμεσα στους δύο είναι 1.800 Nm). Η ροπή μεταφέρεται πάντοτε στον εξωτερικό τροχό στην διάρκεια στροφής ώστε σε συνδυασμό με το torque vectoring να μειώνεται το φαινόμενο της υποστροφής ή της υπερστροφής. >>>>>>

Βίντεο: Το σύστημα 4RM της Ferrari FF


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button