ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Audi Sport Differential

audi-sport-differential-18

Με την παρουσίαση του ενεργού διαφορικού της Audi ολοκληρώνουμε το αφιέρωμά μας στην μετάδοση Quattro…

Audi Crown Gear, η μετεξέλιξη του Torsen
Audi, το διαφορικό Torsen
Audi Sport Differential

A6110056Αν η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες μπορεί να μεταβάλλεται τότε γιατί να γίνεται το ίδιο και ανάμεσα στους δύο τροχούς; Την ιδέα αυτή έχουν δουλέψει αρκετά νωρίτερα οι Ιάπωνες κατασκευαστές (όπως η Honda με το Legend και τα ηλεκτρομαγνητικά… συμπλεκτάκια, η Mitsubishi με το Lancer EVO X κ.α.) με την Audi να την υιοθετεί το 2008 και να την εισάγει στο S4 Sedan.

A6110055Το Sport Differential αντικαθιστά το κλασικό ανοιχτό διαφορικό -σε σύστημα τετρακίνησης– και βρίσκεται στον πίσω άξονα (με 10% μεγαλύτερη περιστροφική ταχύτητα σε σχέση με τον κεντρικό άξονα μετάδοσης). Βασίζεται σε ένα κλασικό πίσω διαφορικό αλλά συνδυάζεται με δύο σετ -ένα για κάθε τροχό- από ηλεκτροϋδραυλικά πολύδισκα συμπλεκτάκια τα οποία ανάλογα με τον βαθμό σύσφιξης μεταφέρουν αντίστοιχα ποσά ροπής. Η λειτουργία του ελέγχεται ηλεκτρονικά και αντιδρά σε μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου ενώ το software έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από τους μηχανικούς της Audi.

audi-sport-differential-7Τα δεδομένα που διασταυρώνει το “εγκεφαλάκι” του διαφορικού είναι η γωνία του τιμονιού, η γωνία yaw, η διαμήκης επιτάχυνση, η ταχύτητα κ.α. Όπως φαίνεται και στο βίντεο ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση μίας αντλίας. Ανάλογα με την κίνηση της αντλίας μεταβάλλεται η πίεση του λαδιού στο υδραυλικό κύκλωμα -που απαρτίζεται από δύο γραμμές- αλλάζοντας το μέγεθος σύσφιξης σε κάθε ένα από τα συμπλεκτάκια. Προσέξτε πως ο ηλεκτροκινητήρας μεταβάλει την πίεση ανάλογα με την φορά περιστροφής του ρότορα, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει ταυτόγχρονη αύξηση ή μείωση της πίεσης στις δύο γραμμές.

Θεωρητικά, όταν το ένα συμπλεκτάκι κλειδώσει και το άλλο ανοίξει μπορεί να μεταφερθεί όλη η ροπή στον ένα τροχό (η μέγιστη διαφορά της ροπής ανάμεσα στους δύο είναι 1.800 Nm). Η ροπή μεταφέρεται πάντοτε στον εξωτερικό τροχό στην διάρκεια στροφής ώστε σε συνδυασμό με το torque vectoring να μειώνεται το φαινόμενο της υποστροφής ή της υπερστροφής. >>>>>>

Βίντεο: Το σύστημα 4RM της Ferrari FF


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto