Audi RS5 V6 TDI & A6 V6 TDI Concept [first drive]

Audi RS5 A6 V6 TDI Concept (13)

Πριν από μήνες είχαμε γράψει για το νέο V6 TDI που ετοιμάζει η Audi. Τώρα, ήρθε και η ώρα για μερικούς γύρους στην πίστα…

Αν βρεθείς ποτέ τέτοια εποχή στην Κοπεγχάγη, ένα πράγμα για το οποίο αξίζει να μεριμνήσεις  είναι να τραβήξεις καλά την κουρτίνα· ειδάλλως, το έντονο φως θα σε ξυπνήσει πολύ νωρίτερα από ότι έχεις συνηθίσει… Η πρωτεύουσα της Δανίας είναι ουσιαστική χτισμένη σε ένα νησάκι, με το βόρειο τμήμα της χώρας να συνδέεται με την γέφυρα Öresund Bridge μήκους 7,8 km με τα νότια της Σουηδίας. Από αυτή περάσαμε οδηγώντας το Α8 στην έκδοση V8 4.2 TDI με τα 385 PS. Μια από τις κορυφαίες λιμουζίνες που για ευνόητους λόγους αποτελεί σπάνιο θέαμα στους ελληνικούς δρόμους. Το ίδιο ισχύει και για το ανανεωμένο Α7 Sportback με τον V6 3.0 TDI με τους 272 PS σε συνδυασμό με το νέο S tronic που οδηγήσαμε, με την βασική TDI έκδοση να αποδίδει 218 PS και την competition 326 PS.

01 RS 5 TDI conceptΈχοντας περάσει σε σουηδικό έδαφος, μετά την πόλη του Malmö kαι κοντά στο αεροδρόμιο της περιοχής, υπάρχει μία μικρή αλλά συμπαθητική πίστα όπου η Audi είχε οργανώσει ένα κατάλληλο χώρο με αφορμή τα 25 χρόνια TDI. Για το caroto.gr το ενδιαφέρον στρέφεται στους πρωτότυπους V6 κινητήρες με υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές από ένα μικρό ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή. Κάτι που ξέραμε ήδη πριν από καιρό και τελικά μας δόθηκε η ευκαιρία (σε συνεργασία με το newsauto.gr) για να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι την λειτουργία του όλου συστήματος.

LuftstreckeΣτην περίπτωση του A6 συναντάμε ένα 3λιτρο V6 TDI με μονό τούρμπο 326 PS, 650 Nm), ενώ στο πιο εντυπωσιακό RS5 το μοτέρ έχει διπλό τούρμπο και αποδίδει 385 PS και 750 Nm. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που περιμέναμε. Εκκίνηση με σχεδόν μηδενικό lag καθώς το ηλεκτρικό κομπρεσεράκι ξεκινά να σπρώχνει περισσότερο αέρα στους κυλίνδρους από το ρελαντί και απομπλέκεται πλήρως στις 3.000 rpm. Βέβαια, η παρουσία του μπορεί να γίνει αισθητή κατά την εκκίνηση από στάση μιας και από τις περίπου 2.000 rpm έχει εξαχθεί αρκετός όγκος καυσαερίων για να περιστρέψουν τον/τους αεροστρόβιλους του τούρμπο.

Audi RS5 A6 V6 TDI Concept (14)Το ηλεκτρικό κομπρεσεράκι ισχύος 7 kW πιάνει το μέγιστον των στροφών του σε 205 msec και λαμβάνει ενέργεια από πρόσθετο δίκτυο 48 Volt με μία μικρή μπαταρία λιθίου ιόντων (η οποία επαναφορτίζει από ένα «δυναμό» που βρίσκεται στο εμπρός μέρος). Οι ειδικοί της Audi μας είπαν πως η διάρκεια που πρακτικά δουλεύει το κομπρεσεράκι δεν ξεπερνά τα 4-5 sec οπότε δεν τίθεται ενεργειακό θέμα όσον αφορά στην ηλεκτρική κατανάλωση.

Audi RS5 A6 V6 TDI Concept (15)«Ψιλά γράμματα» ίσως να σκέπτεστε όταν μιλάμε για δύο πρωτότυπους ντίζελ κινητήρες που βασίζονται σε δύο από τους ισχυρότερους της αγοράς. Μεγάλο ενδιαφέρον θα είχε να βλέπαμε μικρότερου κυβισμού κινητήρες με το συγκεκριμένο κομπρεσεράκι που θα βελτίωνε την ροπή χαμηλά (π.χ. ακόμη και στον μικρότερο του VW Group, το νέο 3κύλινδρο 1.400άρη). Ποιος ξέρει, κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό, πόσω μάλλον όταν οι ειδικοί της Audi εκτιμούν πως το 2030 περίπου το 40% των νέων αυτοκινήτων που θα κατασκευάζονται θα είναι «υβριδοποιημένα».

SMS==> Ντίζελ, πετρελαιοκινητήρες, μπεκ και common rail!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close