ΑΓΩΝΕΣ

GP Βραζιλίας, Ανάλυση: Ο Vettel και η Ferrari ανακάμπτουν…

Ο Sebastian Vettel και η Ferrari ήταν οι νικητές του Βραζιλιάνικου Grand Prix με τον Kimi Raikkonen από την 3η θέση να ολοκληρώνει την μεγάλη εμφάνιση των κόκκινων μονοθεσίων!

Ο Seb πήρε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή από τον κάτοχο της pole, Valtteri Bottas, και οδηγώντας ταχύτατα αλλά και αλάνθαστα δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για το ποιος θα ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο teammate του, έκανε κι εκείνος μια δυνατή εμφάνιση αντιστεκόμενος με επιτυχία κατά τους τελευταίους γύρους στον καταιγιστικό σήμερα Hamilton.

Ο δεύτερος Bottas δεν κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του Σαββάτου και παρά το ότι σταμάτησε πρώτος για ελαστικά δεν μπόρεσε να απειλήσει σε κανένα σημείο ρεαλιστικά τον Vettel. Οι RB13 των Verstappen και Ricciardo ακολούθησαν στις θέσεις 5 και 6 με τα Αυστριακά μονοθέσια να μην μπορούν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των τεσσάρων πρώτων. Ο Felipe Massa στον τελευταίο του αγώνα μπροστά στους συμπατριώτες του κατάφερε να τερματίσει 7ος επικρατώντας στη μέχρι τέλους μονομαχία με Alonso και Perez ενώ η δεκάδα συμπληρώθηκε από τη Renault του Hulkenberg.

Πριν την εκκίνηση επικράτησε μία μικρή αναστάτωση στο στρατόπεδο της Ferrari καθώς οι μηχανικοί από το pit wall δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα από τα δύο μονοθέσια. Προς στιγμήν υπήρξαν φόβοι για επανάληψη των προβλημάτων σε Μαλαισία και Ιαπωνία αλλά ευτυχώς για την Scuderia, το πρόβλημα είχε ξεπεραστεί πριν τον γύρο σχηματισμού. Με τις θερμοκρασίες αέρα-οδοστρώματος στους 28° C και 60° C αντίστοιχα το πρώτο μεγάλο ερώτημα αφορούσε στην αντοχή της super soft γόμας με την οποίαν ξεκινούσαν όλοι οι πρωτοπόροι και το κατά πόσον θα μπορούσε να βγάλει απόσταση ικανή για ένα και μοναδικό pit stop. Το δεύτερο ερώτημα ήταν, ως συνήθως, η εξέλιξη της εκκίνησης. Σε μία διαδρομή όπου ένα μονοθέσιο δύσκολα χάνει θέση από κάποιο άλλο παραπλήσιας απόδοσης γινόταν αυτομάτως κατανοητό πώς όποιος έστριβε πρώτος στην Descida do Lago θα αποκτούσε σημαντικό πλεονέκτημα έναντι εκείνων που θα έπονταν.

Για να συμβεί το προσπέρασμα στο Interlagos ανάμεσα σε δύο μονοθέσια που έχουν την ίδια γόμα ελαστικών με παραπλήσια φθορά υπάρχουν μόνο δύο τρόποι. Ο πρώτος τρόπος προϋποθέτει ότι ο οδηγός που ακολουθεί θα έχει κρατηθεί πολύ κοντά σε εκείνον που προπορεύεται κατά τον τεχνικό δεύτερο τομέα (πράγμα δύσκολο καθώς οι στροφές Ferradura και Mergulho δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο) ώστε να βρεθεί στο slip stream του αντιπάλου του αμέσως μετά το Juncao, κάτι που ίσως του δώσει τα κρίσιμα μέτρα που απαιτούνται πριν το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή ή την στροφή 4 σε περίπτωση που ο αντίπαλος απαντήσει πριν τη Reta Oposta.

Ο δεύτερος τρόπος για να επιτευχθεί προσπέρασμα είναι εάν το μονοθέσιο που ακολουθεί έχει σαφώς μεγαλύτερη ισχύ (είτε πρωτογενώς είτε λόγω ρυθμίσεων στην απόδοση της) από εκείνο που προπορεύεται. Με τις SF70H και W08 των Vettel και Bottas να έχουν παραπλήσιο ρυθμό ακολουθώντας, όμως, διαφορετικές προσεγγίσεις-το Ιταλικό μονοθέσιο είχε τη βέλτιστη απόδοση στον δεύτερο τομέα, ενώ το Γερμανικό υπερείχε ελαφρώς στους άλλους δύο-ήταν εμφανές ότι όποιος έστριβε δεύτερος μετά την εκκίνηση θα έπρεπε να κρατηθεί σε μια απόσταση ασφαλείας για να κρατήσει χαμηλά τη φθορά των ελαστικών και τις θερμοκρασίες εντός του μονοθεσίου του, προσβλέποντας στο undercut κατά το μέσον του αγώνα.

Η εκκίνηση του Bottas δεν ήταν άσχημη, απλώς εκείνη του Vettel ήταν εξαιρετική. Όπως και στο Ώστιν τοποθετήθηκε επιθετικά αλλά και με ακρίβεια στην εσωτερική της πρώτης στροφής και από εκεί κι έπειτα κρατούσε την τύχη του στα χέρια του. Άσχημη εκκίνηση έκανε ο Perez που θα έχανε δύο θέσεις από τους Alonso και Massa (ο Βραζιλιάνος είχε προσπεράσει και τον Hulkenberg) ενώ στα S του Senna ο Vandoorne θα στριμωχνόταν από τους Ricciardo και Magnussen με αποτέλεσμα η διπλή επαφή να στείλει του οδηγούς των McLaren και Haas εκτός αγώνα και τον οδηγό της Red Bull στα pits.

Η άλλη Haas του Grosjean είχε προσπεράσει από την εξωτερική της τρίτης στροφής τον Ocon ο οποίος προσπάθησε να απαντήσει αμέσως κάνοντας κίνηση από την εξωτερική της 6. Με τους δύο Γάλλους να μην υποχωρούν το αποτέλεσμα ήταν η VF17 να υπερστρέψει χτυπώντας την Force India και προκαλώντας της δύο κλαταρισμένα ελαστικά. Αυτή ήταν η πρώτη φετινή εγκατάλειψη για τον Ocon (πλέον μόνο ο Hamilton έχει τερματίσει σε όλους τους αγώνες) ενώ ο Grosjean τιμωρήθηκε για το περιστατικό, μάλλον αυστηρά, με χρονική ποινή 10 δευτερολέπτων. Το Safety Car θα έβγαινε μέχρι τον 5ο γύρο με τους Massa και Stroll να κερδίζουν από μία θέση στην επανεκκίνηση από τους Alonso και Hartley αντίστοιχα.

Ο Νεοζηλανδός θα έχανε στον ίδιο γύρο άλλη μία θέση και από τον Hamilton ο οποίος έχοντας ξεκινήσει από το pit lane ήταν ήδη στην 13η θέση. Η Mercedes είχε αλλάξει ολόκληρη τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του φετινού πρωταθλητή και καθώς αυτή θα χρησιμοποιηθεί σε δύο μόλις αγώνες, μπορούσε να λειτουργεί σε πιο επιθετικά modes ενώ και τα soft της Pirelli ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή ιδιαίτερα για ένα μονοθέσιο με πλήρες φορτίο καυσίμων. Ο Βρετανός οδήγησε ταχύτατα προσπαθώντας να εξιλεωθεί για το λάθος των δοκιμαστικών-βρέθηκε στην πρωτοπορία μάλιστα πριν κάνει τη δική του στάση στα pits-και θα τερμάτιζε, τελικά, στην τέταρτη θέση έχοντας προσπεράσει (εύκολα στις περισσότερες περιπτώσεις) τους πάντες μέχρι τον Raikkonen. Ο Φιλανδός, όμως, αν και είχε τα soft στο δεύτερο stint του έναντι των (αρκετά φθαρμένων λόγω της μεγάλης πίεσης που τους ασκήθηκαν) super soft του Hamilton θα κρατούσε την 3η θέση στην οποίαν κινήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Στην κορυφή της κατάταξης η Mercedes έπαιξε το τελευταίο της χαρτί για τη νίκη φέρνοντας τον Bottas πρώτο στα pits στον 28ο γύρο. Η Ferrari θα αντιδρούσε στον αμέσως επόμενο καταφέρνοντας να βγάλει τον Vettel μπροστά από την W08 με τη διαφορά των 2 σχεδόν δευτερολέπτων που είχαν πριν τις αλλαγές τους να έχει σχεδόν εξανεμιστεί. Τέτοιο ήταν το πλεονέκτημα που έδινε μόλις ένας γύρος με φρέσκα ελαστικά. Από εκεί κι έπειτα, με την SF70H να δουλεύει άψογα και με τη μαλακή γόμα της Pirelli, ο Seb θα έλεγχε το ρυθμό μέχρι την καρό σημαία.

Ο Verstappen έκανε έναν επί πλέον ανεφοδιασμό (καθώς είχε πολύ μεγάλη διαφορά από τον Ricciardo) που του επέτρεψε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:11.044. Ωστόσο οι δύο Red Bull κινήθηκαν σε ρηχά νερά με τον μεν Max να μην μπορεί να κάνει τα soft να δουλέψουν και τον δε Daniel να δηλώνει πώς δεν μπορούσε να βρει ρυθμό με τα super soft. Ο Alonso έκανε έναν πολύ έξυπνο αγώνα προσπαθώντας να κλέψει την 7η θέση από τον Massa στο νήμα, αλλά ο οδηγός της Williams βοηθούμενος και από την ανώτερη ισχύ της PU της Mercedes κρατήθηκε οριακά μπροστά.

Η νίκη του Vettel (5η για φέτος) ήταν η πρώτη μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, αποδεικνύοντας ότι η Ferrari είχε όλες τις προϋποθέσεις φέτος για να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από τις δεύτερες θέσεις στα δύο πρωταθλήματα. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως, οι μικρές λεπτομέρειες είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά και στην περίπτωση των Vettel-Ferrari υπήρξαν πολλές τέτοιες μικρές αστοχίες στη διάρκεια της σεζόν. Πάντως, η εμφάνιση εν γένει των μονοθεσίων της Scuderia αφήνει υποσχέσεις ότι το 2018 θα δούμε μία ακόμη πιο συγκλονιστική μάχη με τα ασημί βέλη. Μάχη η οποία μπορεί να έχει περισσότερους πρωταγωνιστές καθώς η Red Bull πρωτίστως αλλά και η McLaren δευτερευόντως δείχνουν ικανές να μπουν ανάμεσα στις δύο φετινές μονομάχους και (γιατί όχι;) να διεκδικήσουν νίκες επί ίσοις όροις.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!