
Ξεκινάμε ευθύς εξαρχής με μια διαπίστωση: Το Volvo V90 Cross Country είναι μια εξαιρετική πρόταση, κάτι που οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο ότι κατορθώνει να συνδυάσει στοιχεία τόσο των στέισον όσο και των SUV.
Kαι μάλιστα όχι όποια-όποια αλλά τα πιο καλά. Είναι άνετο και πρακτικό και ταυτόχρονα έχει μια κάτι παραπάνω από ικανή απόσταση από το έδαφος, της τάξης των 215 χιλιοστών, η οποία του επιτρέπει να αφήνει την άσφαλτο και να κινείται χωρίς να προβληματίζεται και να προβληματίζει και σε κάτι παραπάνω από έναν βατό χωματόδρομο. Ταυτόχρονα το ταξίδι του με υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό παραπέμπει περισσότερο σε συμβατική λιμουζίνα ή στέισον παρά σε ένα κλασικό SUV, που και περισσότερο θόρυβο κάνει (λόγω μετωπικής επιφάνειας και χειρότερης αεροδυναμικής) και μεγαλύτερες κλίσεις (λόγω και του υψηλότερου κέντρου βάρους του) παρουσιάζει.
Το V90 Cross Country, όπως είπαμε, είναι σαφώς πιο κοντά στα δεδομένα των limo. Είναι γρήγορο και πολιτισμένο και από κει και πέρα αρκετά οικονομικό -σαφώς περισσότερο από ένα αντίστοιχο SUV- άνετο και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χάρη και στην τετρακίνηση της έκδοσης D5 του, με τον κινητήρα πετρελαίου των 2.000 κυβικών και των 235 ίππων.
Ο σύγχρονος και ισχυρός diesel δεν δείχνει να προβληματίζεται διόλου από τα αρκετά (1.900) κιλά του αμαξώματος, είναι πρόθυμος από πολύ χαμηλά, δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοσή του και συνδυάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα), αρκείται κατά μέσο όρο σε 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και μπορεί να πέσει και πιο χαμηλά. Στην εθνική αν δεν γίνεται μεγάλη υπέρβαση των ορίων ταχύτητας και στην καθημερινή χρήση αν ο οδηγός του κινείται λίγο πιο προσεκτικά.
photos: nikos marinopoulos
Στο εσωτερικό του η άνεση είναι δεδομένη, το ίδιο και η πολυτέλεια σε συνδυασμό με το high tech εξοπλισμό. Αν θέλουμε να σημειώσουμε κάποια στοιχεία τότε το ένα από αυτό είναι σίγουρα το Sensus. Το σύστημα infotainment της Volvo είναι με βεβαιότητα μεταξύ των καλύτερων ανεξαρτήτως κατηγορίας, καθώς έχει να επιδείξει εύκολη πλοήγηση, πολύ καλό μενού, έξυπνες λύσεις και γρήγορη απόκριση. Σε συνδυασμό και με τη μεγάλη οθόνη των 9,0 ιντσών.
Το δεύτερο είναι το πολύ καλό ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, που χρεώνεται επιπλέον αλλά αξίζει -για όσους βέβαια έχουν ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο τομέα- τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει, ενώ το τρίτο είναι τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τα οποία καλύπτουν πρακτικά τα πάντα, μεταξύ αυτών και την ημι- αυτόνομη οδήγηση- και λειτουργούν ιδιαίτερα καλά και αποτελεσματικά.
Το Volvo V90 Cross Country λοιπόν, όπως ξεκαθαρίσαμε ευθύς εξαρχής, είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, που ξεκινά ως D5 από 64.554 ευρώ. Ένα μοντέλο που δεν απευθύνεται στον τυπικό αγοραστή, αλλά σε αυτόν που είναι πιο ενημερωμένος, πιο συνειδητοποιημένος και κατασταλαγμένος. Σε αυτόν που θα εκτιμήσει το συνδυασμό του χαμηλού του προφίλ και της μεγάλης απόστασης από το έδαφος, των δυνατοτήτων του εκτός δρόμου και των επιπέδου λιμουζίνα ταξιδιών.
Με λίγα λόγια θα το επιλέξει αυτός που ξέρει, αυτός που δεν κοιτά τον οπτικά εντυπωσιασμό αλλά την ουσία. Αυτός που δεν θα προτάξει σε αυτήν την κατηγορία τιμής και για να περιοριστούμε στη γκάμα της Volvo το XC90. Που κρίνοντας και από τον αριθμό αυτών που κυκλοφορούν είναι η προφανής επιλογή.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Volvo V90 Cross Country D5 AWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.969 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 93,2 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 173 kW (235 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 480 Nm (48,9 kgm) / 1.750-2.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 225 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,8 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 5,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 769 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 148 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSportContact 3, 235/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.939 x 1.879 x 1.543 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.652/1.643 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.941 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 560-1.526 lt | |||
Απόβαρο | 1.817 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 64.554€ |