
Με μία ειδική -ενισχυμένη εξοπλιστικά αλλά και στιλιστικά- έκδοση του πρόσφατα ανανεωμένου C1, η Citroen φιλοδοξεί να ταράξει τα νερά της μικρής κατηγορίας.
Πολλά έχουμε γράψει κατά καιρούς, τόσο για το C1, όσο και για τα αδερφάκια του, που κυκλοφορούν με τα σήματα των Peugeot και Toyota. Με βάση τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας, το να διακριθεί κανείς σε αυτή, αποτελεί δύσκολη υπόθεση. Υπάρχει μία λεπτή ισορροπία μεταξύ των επιδόσεων και της κατανάλωσης, καθώς επίσης μεταξύ της ποιότητας, του εξοπλισμού και του τελικού κόστους κτήσης. Οι υπολογισμοί είναι δύσκολοι, υπάρχει όμως και ένας εξωγενής παράγοντας που μπορεί να κρίνει την επιτυχία. Και αυτός δεν είναι άλλος από την εξωτερική εμφάνιση, τομέας στον οποίο η Citroen παίζει από θέση ισχύος.
Ενδεικτικό είναι το μοντέλο της δοκιμής, το ανανεωμένο C1 στην πλούσια έκδοση Urban Ride, η οποία αναβαθμίζει τόσο την οπτική του, όσο και τα καλούδια που περιλαμβάνει η λίστα του εξοπλισμού. Πέρα από τα σχετικά λογότυπα στο αμάξωμα, ο δύο τόνων χρωματισμός, σε συνδυασμό με τις μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος και τα φιμέ πίσω κρύσταλλα αναβαθμίζουν εμφανώς το στιλ του αυτοκινήτου. Όσο για το εσωτερικό, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία νέα οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία υποστηρίζει Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink. Η ίδια, πέρα από τη διασύνδεση με Bluetooth, εμφανίζει και την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.
Ο οδηγός του, λοιπόν, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται όμορφα στο φιλόξενο εσωτερικό. Το ίδιο και ο συνοδηγός με δύο ακόμα επιβάτες που θα χωρέσουν αξιοπρεπώς, για τα δεδομένα της κατηγορίας, πίσω. Μελανό σημείο εδώ η αδυναμία κατεβάσματος των πίσω παραθύρων, καθώς τα τελευταία ανοίγουν με μεντεσέ, μόνο λίγο, προς τα έξω.
photos: nmarinopoulos
Περνώντας στον κινητήρα, κάτω από το καπό συναντάμε ένα αναβαθμισμένο -και με 4 επιπλέον ίππους- σύνολο των 998 κ.εκ. Χάρη στις φροντίδες των Γάλλων μηχανικών πληροί τις νεότερες νόρμες εκπομπών ρύπων Euro 6.2 και γενικά διατηρεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα. Παρότι ατμοσφαιρικός, καταφέρνει να δίνει από χαμηλά αρκετή ροπή, ώστε να κινεί με ευκολία το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα. Η ζωντάνια του, όπως και η πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με το καλό σε κούμπωμα και με σωστή –σχετικά σφιχτή- κλιμάκωση κιβώτιο, αφήνουν, εν τέλει, καλές εντυπώσεις.
Στο δρόμο το ανανεωμένο C1 δεν δείχνει να έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις του είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να προσφέρουν άνετες μετακινήσεις και μία καλή -τηρουμένων των αναλογιών- ποιότητα κύλισης. Ίσως δεν είναι το πιο γρήγορο, σίγουρα όμως θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες της καθημερινότητας. Γενικά είναι σταθερό σε υψηλές ταχύτητες και προσφέρει μία καλή, δεμένη αίσθηση. Ο συνδυασμός, δε, της βελτιωμένης ηχομόνωσης με την περιμετρική ορατότητα και τον μικρό κύκλο στροφής (που μεταφράζεται σε ευελιξία μέσα στην πόλη) το καθιστούν ως ένα όχημα που δεν δείχνει απλά αλλά είναι καλό.
Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα αυτόματης πέδησης, που δεν είναι σύνηθες στη μικρή κατηγορία, καθώς και αυτά της βοήθειας εκκίνησης σε ανηφόρα, του ελέγχου αλλαγής λωρίδας κ.λπ. Με 5 χρόνια εγγύηση και τιμή πολύ λογική για τα όσα προσφέρει, το ανανεωμένο C1 μπορεί, τελικά, να ξαναμοιράσει την τράπουλα στην αγορά των mini αυτοκινήτων.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN
CITROEN C1 1.0 72 PS Urban Ride – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 93 Nm (9,5 kgm) / 4.400 rpm | |||
Ροπή | 118 Nm (12,0 kgm) / 2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,9 / 4,1 / 3,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 35 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 636 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6.2 | |||
Εκπομπή CO2 | 93 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact, 165/60 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.466 x 1.615 x 1.460 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.420/1.420 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.340 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 196-780 lt | |||
Απόβαρο | 915 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 10.650€ (από 11.750€ για την εκδοση urban ride) |