ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS [test drive]

Με την προσθήκη ενός νέου, πολλά υποσχόμενου βενζινοκινητήρα, η Nissan δίνει ένα ακόμα φιλί της ζωής στο δημοφιλές της SUV.

Μπορεί σαν σχεδίαση να μετράει αρκετά χρονάκια στην πλάτη του, όπως όμως αρέσκονται να λένε πολλοί, το θέμα είναι πως νιώθεις. Και το Qashqai, με τη νέα μηχανική του καρδιά, ίσως, νιώθει καλύτερα από ποτέ. Ο νέος κινητήρας των 1.3 λίτρων του ομίλου αποτελεί πραγματικά έναν πολλαπλασιαστή ισχύος για κάθε μοντέλο που τον φορά. Κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα και στην προκειμένη περίπτωση.

Για περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες γύρω από τον 1.3 DIG-T μπορείτε να ανατρέξετε στο σχετικό άρθρο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις, 140 και 160 ίππων, αντικαθιστώντας αντίστοιχα τους παλαιότερους 1.2 DIG-T των 115 ίππων και 1.6 DIG-T των 163 ίππων. Στην προκειμένη περίπτωση, το αυτοκίνητο της δοκιμής φορά τη μικρή εκδοχή, των 140 ίππων. Με 25 επιπλέον ίππους και 50 Nm ροπής από την προηγούμενη βασική έκδοση, θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία σοβαρή αναβάθμιση. 

photos: nmarinopoulos

Τα νούμερα αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις, που έχουν βελτιωθεί αισθητά. Στην πράξη, ο μέσος οδηγός έχει όση ισχύ μπορεί να χρειαστεί, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων που θα αντιμετωπίσει. Οι καμπύλες ισχύος-ροπής δίνουν ένα ρωμαλέο σώμα, που τραβάει από σχετικά χαμηλά και φτάνει γεμάτο μέχρι τις στροφές του κόφτη. Χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο, χωρίς κραδασμούς και με έναν επιλογέα που κουμπώνει γάντι, προσφέροντας εύκολες αλλαγές και σωστά κλιμακωμένες σχέσεις. Κερασάκια αποτελούν η αύξηση του διαστήματος συντήρησης, από 20 σε 30.000 χλμ. καθώς και η μειωμένη κατανάλωση, από τις πολύ καλές σε όχημα της κατηγορίας με αντίστοιχες ικανότητες.

Η θέση οδήγησης ικανοποιεί, αγγίζοντας το μέσο όρο της κατηγορίας. Με τη σειρά της, η οδική συμπεριφορά του Qashqai διατηρείται ευχάριστη. Ισορροπώντας ανάμεσα στην άνεση και το δυναμισμό, εξασφαλίζει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Το τιμόνι του, όμορφο σε σχεδιασμό και με εργονομικά κουμπιά, δίνει κάποια πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, χωρίς όμως να ενθουσιάζει. Οι αναρτήσεις πάλι, δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις στροφές και γενικά διατηρούν μία ουδέτερη συμπεριφορά και μία ευστάθεια που θα εκτιμήσει κανείς. Ταυτόχρονα, αποσβένουν και τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με ικανοποιητικό τρόπο.

Κατά τα άλλα, το Qashqai παραμένει όπως το ξέραμε. Ένα best seller το οποίο δεν πέτυχε τυχαία εμπορικά. Η μόνη αισθητή αλλαγή έχει να κάνει με το σύστημα infotainment, που διαθέτει νέα γραφικά. Όντας από τα πιο χρηστικά και ολοκληρωμένα της αγοράς, πλέον είναι ακόμα καλύτερο. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός κρίνεται επαρκής, ενώ ανάλογα με την έκδοση μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Όσο για τους διαθέσιμους χώρους, συνεχίζουν να καλύπτουν τις ανάγκες μίας οικογένειας, παρότι στην πιάτσα κυκλοφορούν και πιο άνετες προτάσεις.

Με το χέρι στην καρδιά, δεν είναι πια το αυτοκίνητο που θα διακριθεί σε κάποιον τομέα (αν εξαιρέσουμε το νέο κινητήρα). Εξακολουθεί όμως να κάνει καλά τη δουλειά του, να έχει λόγους να πλασάρεται ψηλά και να μην επιτρέπει σε νεότερες προτάσεις να ανοίξουν την ψαλίδα. Κρατάει, λοιπόν, χρόνια αυτή η κολόνια. Και αυτό είναι κάτι που αρέσει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,35 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.600 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 193 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 5,3 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 763 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.598 lt
Απόβαρο 1.375 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.940€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!