ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Captur 1.0 TCe LPG [test drive]

Ένα από τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα μικρά SUV αποκτά εργοστασιακή εγκατάσταση λειτουργίας με LPG, παρέχοντας πλέον και ένα έξτρα πλεονέκτημα, αυτό της οικονομικής χρήσης. Και μάλιστα σε αρκετά ελκυστική τιμή αγοράς. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Μπορεί το trend της εποχής και όλα τα δημοσιογραφικά πρωτοσέλιδα να περιστρέφονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση και όσα αυτή “ΘΑ” φέρει στο μέλλον, όμως στην πραγματική ζωή και στις ανάγκες που υπάρχουν εδώ και τώρα, ο καταναλωτής που αναζητά οικονομία στην χρήση, ευκολία στην καθημερινότητα και τιμή αγοράς στην σφαίρα της λογικής, θα πρέπει να αναζητήσει άλλες λύσεις. Λύσεις

που υπάρχουν εδώ και καιρό, όπως το LPG, το οποίο πλέον έχει καθιερωθεί και στην χώρα μας ως εναλλακτική οδός για οικονομικές μετακινήσεις. Και χωρίς το άγχος του ανεφοδιασμού, μιας και η μεγάλη πλειοψηφία των βενζινάδικων στην Ελλάδα διαθέτει πλέον και αυτό το καύσιμο. Κάπου εδώ κάνει την είσοδό του το Renault Captur της δοκιμής.

Με εργοστασιακή εγκατάσταση για δυνατότητα καύσης και LPG (μαζί με βενζίνη φυσικά), και με όλες τις εγγυήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας για απροβλημάτιστη λειτουργία και after sales υποστήριξη, το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021” για την Ελλάδα μοιάζει  η ιδανική επιλογή στην κατηγορία των μικρών SUV για όσους αναζητούν ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο που να καλύπτει ένα μεγάλο εύρος αναγκών με έναν άκρως οικονομικό αλλά και λειτουργικό τρόπο.

Εξωτερικά αυτή η έκδοση δεν διαφοροποιείται σε κάποιο σημείο από τις υπόλοιπες της γκάμας του μοντέλου, με το Captur να παραμένει μία από τις ευτυχέστερες σχεδιαστικά στιγμές της κατηγορίας του. Η σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του το έκανε ακόμα πιο μοντέρνο και σικ προσθέτοντας και μία premium αύρα, κάτι που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις του (μήκος στα 4,23 μέτρα) όσο και από μία γενικότερη προσοχή στην λεπτομέρεια. Όμορφο και αρκετά ξεχωριστό χωρίς να είναι κραυγαλέο, το Captur κολακεύει το αγοραστικό κριτήριο του καταναλωτή της κατηγορίας, δείχνοντας να διαθέτει περισσότερη “προστιθέμενη αξία” από ότι θα βρει κανείς σε αντίστοιχης τιμής και κατηγορίας μοντέλα.

Εξίσου υψηλότερης αξίας δείχνει και το σαλόνι, με προσεγμένα υλικά, συγκρατημένη αλλά πρακτική σχεδίαση, και μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ως προς το τελευταίο αξίζει να σημειώσουμε ότι το πορτμπαγκάζ φθάνει στην κορυφαία τιμή των 422 λίτρων (ή στα 536 λίτρα αν κανείς εκμεταλλευτεί την δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να μετακινούνται κατά 16 εκατοστά στον εγκάρσιο άξονα), τιμή κορυφαία για την κατηγορία η οποία δεν έχει μεταβληθεί για την εγκατάσταση παροχής του LPG.

Ο εξοπλισμός ακόμα και από την βασική έκδοση Expression είναι πλήρης (Hill Start Assist, Cruise Control, Stop & Start, Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας, Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, Αναγνώριση πινακίδων, Σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7″ κ.α.) και κλιμακώνεται προς τα πάνω με ένα ακόμα πιο πληθωρικό πακέτο στην κατά 2.000 ευρώ έκδοση Dynamic.

Σημείο αναφοράς αυτής της έκδοσης είναι βέβαια ο τρικύλινδρος κινητήρας TCe του 1 λίτρου, με απόδοση στους 100 ίππους και αρκετά καλά μοιρασμένη την ροπή των 170 Nm (με το υγραέριο). Πρόκειται για ένα μοτέρ που σχεδιάστηκε εξ αρχής με την δυνατότητα να καταναλώνει και LPG κάτι που φαίνεται στην καθημερινή χρήση και την εντελώς αβίαστη μεταφορά από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Η εργοστασιακή εγκατάσταση αποτελεί μία έξτρα εγγύηση σωστής λειτουργίας, αλλά και μελετημένης τοποθέτησης, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό και από το γεγονός ότι η δεξαμενή για το LPG είναι άψογα τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο αναλλοίωτο τον χώρο αποσκευών. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η χωρητικότητα και των δύο ρεζερβουάρ, του μεν LPG στα 40 λίτρα της δε βενζίνης στα 48 λίτρα. Ο συνδυασμός και των δύο, μπορεί να εξασφαλίσει με στρωτή οικονομική οδήγηση πάνω από 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας, στοιχείο που προσθέτει έξτρα πόντους στην γενικότερη φιλοσοφία αυτής εδώ της έκδοσης.

photos: ptritaris

Σε ότι αφορά την χρήση του κινητήρα, η εκκίνηση και η default λειτουργία είναι με το φυσικό αέριο και μόνο όταν αδειάσει η δεξαμενή ή το επιλέξει ο οδηγός από τον ειδικό διακόπτη περνά στην βενζίνη. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο δεν γίνεται καθόλου αντιληπτή σε καθημερινές συνθήκες, με τον κινητήρα να λειτουργεί στρωτά και χωρίς κομπιάσματα και στις δύο περιπτώσεις, και χωρίς να υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στο τράβηγμα ή στην γενικότερη συμπεριφορά του.

Μοναδικές ενστάσεις η κάπως τραχιά λειτουργία του όταν είναι ακόμα κρύος και η λίγο πιο έντονη ηχητική παρουσία του όταν πιέζεται στο πάνω όριο του στροφόμετρού. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μικρό τρικύλινδρο μοτέρ, το οποίο σε όλες τις άλλες περιπτώσεις συμπεριφέρεται με ιδιαίτερα πολιτισμένο και εντυπωσιακό για τον κυβισμό του χαρακτήρα.

Σχετικά με το κρίσιμο για την έκδοση θέμα της κατανάλωσης, το Captur δικαιώνει όσους θα το επιλέξουν και με το παραπάνω. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας με LPG ήταν γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και με βενζίνη γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. με τάση να ανέβει γύρω στο 1-1,5 λίτρο παραπάνω για την κίνηση μέσα στην πόλη και στις δύο περιπτώσεις.

Αν πάρουμε ως δεδομένη την τιμή του LPG στα επίπεδα του 50% (και ακόμα πιο κάτω) από αυτή της βενζίνης και με την αυτονομία σε υγραέριο να είναι μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων, τότε τα οφέλη από μόνιμη λειτουργία με LPG είναι προφανή. Πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η δυνατότητα είναι απόλυτα εφικτή στην χώρα μας σήμερα, με το μεγαλύτερο ποσοστό των βενζινάδικων να διαθέτουν και παροχή LPG, την ίδια στιγμή που άλλες οικονομικές λύσεις όπως τα ηλεκτρικά ή με κινητήρες φυσικού αερίου έχουν το καθένα τα δικά τους προβλήματα στον ανεφοδιασμό. 

Στον δρόμο το Captur ήταν και παραμένει και σ’ αυτή την έκδοση το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το βασικό του χαρακτηριστικό το μοναδικό για την κατηγορία “βάθος” στην λειτουργία της ανάρτησης η οποία είναι απόλυτα ισορροπημένη σε κάθε είδους συνθήκη, ούτε πολύ μαλακή ώστε να επιτρέπει κλίσεις στις στροφές, ούτε πολύ σκληρή ώστε να κουράζει.

Ως αποτέλεσμα αυτού είναι μία κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κύλισης που κάνει τα ταξίδια ιδιαίτερα άνετα αποσβένοντας με  κάθε ανωμαλία που θα συναντήσει στον δρόμο του, και χωρίς τις έντονες αναπηδήσεις  που είναι ο κανόνας στην κατηγορία, ιδίως από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Σε όλο αυτό βοηθά και η σοφή επιλογή των ελαστικών της έκδοσης που οδηγήσαμε, με το 60άρι προφίλ, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά και στις συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους, εντός ή και εκτός ασφάλτου.

Πατώντας πάνω στο πολύ στιβαρό πλαίσιο και με ένα ελαφρύ αλλά με επαρκή αίσθηση τιμόνι, το Captur θα καλύψει με άνεση και ασφάλεια τις απαιτήσεις ενός μεγάλου ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, ενώ δεν θα διστάσει να κινηθεί σβέλτα και σε έναν επαρχιακό δρόμο. Ίσως όχι με την συμμετοχικότητα ενός Puma, αλλά πάντως με την εκείνη την χαρακτηριστική γαλλική ικανότητα να κάνει τα πάντα να φαίνονται εύκολα και απλά και χωρίς άγχος. Τα φρένα παρά τα ταμπούρα πίσω έχουν πολύ καλή αίσθηση και επαρκή αποτελεσματικότητα ενώ η μοναδική παρατήρηση αφορά την έλλειψη μίας έκτης σχέσης που θα βοηθούσε ακόμα περισσότερο τον κινητήρα τόσο στις επιδόσεις όσο και στην οικονομία.

Ακόμα και έτσι όμως, το μικρό μοτεράκι είναι μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς δεν του λείπει η διάθεση να τραβήξει από χαμηλά και έχει αρκετό τσαγανό στις μεσαίες στροφές ώστε να κινεί το λίγο βαρύτερο (λόγω εγκατάστασης LPG) αμάξωμα σε ταχύτητες που εντυπωσιάζουν για τον κυβισμό και την ιπποδύναμή του. Στο πάνω όριο του στροφόμετρού φυσιολογικά «ξεφουσκώνει» και κάνει πιο έντονη την ηχητική του παρουσία, η οποία τονίζεται λίγο παραπάνω από κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους σε ταχύτητες όμως που έχουν περάσει προ πολλού τα όρια της νομιμότητας. Εκτός δρόμου θα κινηθεί όσο του επιτρέπουν τα ασφάλτινα ελαστικά και τα ικανοποιητικά 17,4 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, καθώς η αποκλειστικά μπροστοκίνητη διάταξη δεν επιτρέπει υπερβολές και άσκοπες ακρότητες που είναι εκτός πνεύματος της όλης κατασκευής.

Συνοψίζοντας, το Captur με το διπλό καύσιμο (βενζίνη και LPG) είναι αυτή την στιγμή μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και σίγουρα από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά των μικρών SUV και όχι μόνο. Πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους ακόμα και για μία οικογένεια,  και εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο, το οποίο στην συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να προσθέσει και τον παράγοντα της οικονομίας. Και μάλιστα με ένα προσιτό τρόπο, καθώς η τιμή εκκίνησης των 19.830 ευρώ για την καλά εξοπλισμένη έκδοση Expression είναι άκρως ελκυστική. Και με τις εγγυήσεις που προσφέρει μία εργοστασιακή εγκατάσταση του LPG η οποία προσθέτει μόλις 800 ευρώ πάνω στην βασική έκδοση βενζίνης του μοντέλου.

Συνολικά πρόκειται για ένα κατασταλαγμένο και μεστό αυτοκίνητο, το οποίο καταφέρνει να αριστεύει σε όλους τους επιμέρους τομείς, αποτελώντας μία ιδανική επιλογή για όποιον ζητά εδώ και τώρα, και με δοκιμασμένες τεχνολογίες, ένα κορυφαίο μικρό SUV που τα κάνει όλα και τα έχει όλα στο μέγιστο βαθμό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Captur 1.0 TCe LPG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 67 kW (91 PS) / 5.000 (Bενζίνη)
74 kW (100 PS) / 5.000 (LPG)
Ροπή 160 Nm / 3.750 (Βενζίνη)
170 Nm / 3.500 (LPG)
Τροφοδοσία Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλάπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,3 sec
Τελική ταχύτητα 173 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km (LPG: 8,0 lt/100 km)
Τυποποιημένη μικτή 4,6 – 4,8 lt/100 km (LPG: 5,7 – 6,1)
Ρεζερβουάρ 48 lt + 22,6 kg ή 40 lt LPG
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) LPG: 500 km (συνολική 1.185 km)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 – 143 (Βενζίνη) / 117 – 126 (LPG)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continenal EcoContact6, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.227 x 1.797 x 1.546 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560 / 1.544 mm
Μεταξόνιο 2.639 mm
Χώρος αποσκευών 422-1.275 lt
Απόβαρο 1.346 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 19.830€

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Γεια σας, έχω να σας κάνω δύο ερωτήσεις για το Captur στην έκδοση με lpg . 1ον) Με προβληματίζει ο μικρός του κινητήρας. Με φορτωμένο αυτοκίνητο θα ανταπεξέρχεται στις ανηφόρες ή θα έχουμε πρόβλημα. Επίσης μήπως θα ζορίζεται στις υψηλές ταχύτητες (μιλάω για νόμιμες ταχύτητες) με αποτέλεσμα με τον καιρό να παρουσιάσει προβλήματα; 2ον) Η έκδοση με Lpg έχει τέλη κυκλοφορίας;

    1. Καλησπέρα, δε νομίζουμε να έχετε κάποιο πρόβλημα, Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις οι επιδόσεις θα ειναι ικανοποιητικές. Μην ξεχνάτε πως ειναι turbo το μοτέρ και γενικότερα δεν εχουμε ακούσει για προβλήματα. Όσο για τα τέλη κυκλοφορίας στα LPG λαμβάνεται υπόψη η εκπομπή CO2 του LPG. Οπότε μπορείτε να δείτε εδώ στο πινακάκι πως ανάλογα με την έκδοση είστε περίπου στα 0,64 ή 0,70 ανά γραμμάρια π.χ. 122χ0,64 = 78 ευρώ τέλη.

      https://www.caroto.gr/2013/05/30/timokatalogos-new-models/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!