TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 N [test drive]

Πόσα κοινά μπορεί να έχει η πολυσυζητημένη βολίδα της Hyundai με τον μικρή οθόνη και συγκεκριμένα το Netflix; Περισσότερα από όσα μπορείτε να φανταστείτε…

Η εποχή του διαδικτύου όσον αφορά τις δοκιμές των νέων μοντέλων δεν αγαπά ιδιαίτερα τους τίτλους δίπλα στην ονομασία του αυτοκινήτου. Αν βάζαμε, πάντως, τίτλο δίπλα στο Hyundai i20 N, αυτός χωρίς δεύτερη σκέψη θα ήταν ένας: «Το παιχνίδι του Καλαμαριού».

Ναι πολύ σωστά μαντέψατε, η κορεατική σειρά του Netflix (Squid Game) που έσπασε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και έχει κάνει όλο τον κόσμο να μιλάει για αυτήν, μας θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το εντυπωσιακό i20 Ν της κορεατικής εταιρείας. Εκτός από την κοινή προέλευση και των δύο, κατά την συμβίωση μας με το παραφουσκωμένο και άκρως δυναμικό supermini όλοι ρωτούσαν για αυτό.

Μια πρωτόγνωρη και ασυνήθιστη απήχηση σε περαστικούς οδηγούς που δεν μπορούν να κρύψουν την περιέργεια και την συμπάθεια τους για το δεύτερο μέλος N της κορεατικής εταιρείας. Ενδιαφέρον που εκφράζει κάποιος που βλέπει το αυτοκίνητο των ονείρων του, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει από τη σφαίρα του ρεαλισμού. Μονολογώντας: «Μπορώ και εγώ να αποκτήσω το i20 N, πόσο μπορεί να κοστίζει;»

Για να έρθει αυτή η καταξίωση, πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να σκεφτεί η Hyundai να εισέλθει στα μονοπάτια του WRC, και στη συνέχεια να περάσει τη φιλοσοφία του αγωνιστικού τμήματος στην παραγωγή και στους δρόμους με το i30 N. Από εκείνη τη μέρα καταλάβαμε όλοι πως θα υπάρχει και… δεύτερος κύκλος στη γκάμα με το μαγικό γράμμα «N». Αντίστοιχα, o δημιουργός του Squid Game πέρασε μία δεκαετία αναζητήσεων μέχρι να φιλοξενηθεί η πρωτότυπη ιδέα του στη μεγαλύτερη πλατφόρμα ταινιών και να ξεπεράσει αστραπιαία το Bridgerton, με περισσότερες από 40 εκατομμύρια προβολές τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η εμφάνιση του δε θυμίζει ιδιαίτερα τις ταπεινές mainstream εκδόσεις του δημοφιλούς supermini. Αδιάκριτο, με τα… μούσκουλα του (αεροδυναμικό πακέτο) σε πρώτο πλάνο, χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά, με εντυπωσιακές N λεπτομέρειες όπως η σκουρόχρωμη αεροτομή, οι μαύρες 18άρες ζάντες αλουμινίου και ο διαχύτης στο πίσω μέρος, σε βάζουν στο κλίμα για το τι θα ακολουθήσει.

Αν μάλιστα συνυπολογίσει κανείς το γαλάζιο χρώμα λανσαρίσματος με το εντυπωσιακό N στο πλάι του αμαξώματος, τότε δε γίνεται παρά να κάνεις μερικά βήματα και να ανοίξεις την πόρτα για να γνωρίσεις το εσωτερικό του καυτού hatchback. Σαν να έχεις δει το τρέιλερ και ορισμένα στιγμιότυπα του Squid Game και να περιμένεις να ξεκινήσεις το πρώτο επεισόδιο της σειράς για να πάρεις μια πρώτη γεύση.

Στα ενδότερα του i20 N, δεσπόζει το τιμόνι… αγωνιστικού τύπου με το κόκκινο στρογγυλό πλήκτρο του Rev matching (ανεβάζει-συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα των σχέσεων) να δεσπόζει και τα γαλάζια κουμπιά N, ένα για κάθε customized πρόγραμμα στον εγκέφαλο, να δίνουν τον WRC τόνο που περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο.

Η συνέχεια δίνεται με τον χρωμιωμένο επιλογέα 6 ταχυτήτων με το ερυθρόλευκο «N» να διαγράφεται, τα δερμάτινα τύπου bucket καθίσματα να σε στηρίζουν είτε είσαι έτοιμος για πίστα, είτε για μια απλή διαδρομή στην πόλη, και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών να… παίρνει φωτιά κάθε φορά που γυρίζεις το drive mode στο Sport. Από κει και έπειτα οι υπόλοιπες λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα και στον γενικότερο διάκοσμο παραμένουν γνώριμες όπως στις υπόλοιπες εκδόσεις του i20, με το σύστημα infotainment να δίνει τον εκσυγχρονισμό που ψάχνεις εν έτη 2021 χωρίς να γίνεται δύσχρηστο ή δύσκολο σε εξοικείωση.

Και παρόλο που μιλάμε για ένα μοντέλο ειδικών συνθηκών, η πρακτικότητα και η εργονομία δεν περνούν σε δεύτερη μοίρα (εξάλλου έχει ήδη εκτιμηθεί το 5θυρο αμάξωμα), με τις θήκες για μικροαντικείμενα, τις ποτηροθήκες και το χώρο αποσκευών να μην έχουν περιοριστεί ούτε στο ελάχιστο εξαιτίας της έκδοσης N.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κάπου εκεί ξεχνάμε τη σύγκριση με το κοινό i20 γιατί ήρθε η ώρα να πατήσουμε το start button και να βάλουμε σε λειτουργία τον turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. Στο σημείο αυτό, ο βρυχηθμός από την εξάτμιση είναι αισθητός και πατώντας το sport γίνεται απολαυστικός, σε σημείο που να το αφήσεις στο sport για όλη την υπόλοιπη διαδρομή σου, ακόμη και αν είσαι κολλημένος στην κίνηση, αρκεί να το ακούς.

Το αναβαθμισμένο μοτέρ αποδίδει 204 ίππους από τις 5.500 σ.α.λ. και 275 Nm (304 Nm με το Overboost) ροπής από τις 1.750 μόλις σ.α.λ., αριθμοί που είναι λιγότερο εντυπωσιακοί από την γραμμική λειτουργία του κινητήρα και τον εξαιρετικό τρόπο που ανεβάζει στροφές κάθε φορά που βυθίζεις το πεντάλ του γκαζιού. Σαν να κρύβεται περισσότερη ισχύς από την ονομαστική, γεγονός που κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, αφού στο πλαίσιο των αναβαθμίσεων έχουμε μεγαλύτερο στροβιλοσυμπιεστή, πίεση ψεκασμού 350 bar και πλήρη μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.  

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και με την προσπάθεια έτσι ώστε το βάρος να παραμείνει σε χαμηλό επίπεδο (1.265 κιλά), στοιχείο που παίζει φυσικά και αυτό το δικό του ξεχωριστό ρόλο στις επιδόσεις και την κατανάλωση καυσίμου για το πολυπόθητο supermini. Φθάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,2 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει ακόμη και τα 230 χλμ./ώρα (σε έναν φανταστικό κόσμο, χωρίς κάμερες και έλεγχο στην Αττική οδό).

Σε περίπτωση που έχεις… χορτάσει από ταπεραμέντο (εμείς δεν προλάβαμε μέσα σε μία εβδομάδα συμβίωσης) μπορείς να οδηγήσεις στο Eco mode και να δεις την κατανάλωση καυσίμου να φλερτάρει με τα 8 λίτρα/100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερες εκπτώσεις στο γκάζι. Κάπως έτσι το i20 N μετατρέπεται από αγρίμι σε έναν supermini για όλες τις χρήσεις, είτε πρόκειται να πάτε στην εργασία σας, είτε για ένα ταξίδι χωρίς να σου παίρνει τα αυτιά.

Σαφώς και θα γίνουν κάποιες παραχωρήσεις κυρίως στον τομέα της άνεσης περνώντας από λακκούβες (ενισχυμένος ημιάκαμπτος άξονας πίσω και αντιστρεπτικές με μεγαλύτερη διατομή) αφού η ρύθμιση της ανάρτησης έχει σαφή προσανατολισμό τα εντυπωσιακά περάσματα στις στροφές χωρίς την παραμικρή υποψία υποστροφής. Κάτι το μηχανικό μπλοκέ, κάτι το στιβαρό πλαίσιο και σκέφτεσαι πως μπορεί να ξεφύγει από τις ράγες αυτό το… μικρό τρενάκι που έφτιαξαν οι άνθρωποι της Hyundai.

To τρίπτυχο τιμόνι, κινητήρας, ακρίβεια επιλογέα ταχυτήτων, επιβεβαιώνει το πόσο σοβαρό είναι το παιχνίδι όντας καθισμένος στο bucket του i20 N. Μπορείς να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά, μπορείς να βαθμονομήσεις για πάτημα φρένου με το αριστερό πόδι (για να μην αφήσεις το δεξί από το γκάζι), μπορείς να ξεκινήσεις με launch control, να φέρεις το custom στα μέτρα σου και φυσικά να κατεβάζεις σχέση απολαυστικά με το Rev match και με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων.

Σε κάνει να ψάχνεις τιμοκαταλόγους (από 24.990€) για να δεις πως θα ξαναγίνεις παιδί και θα κάνεις δικό σου ένα supermini που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια και γιατί όχι να προτιμηθεί έναντι του βασιλιά της κατηγορίας -λίγο πιο… αλήτικου σε στήσιμο και ήχο- Ford Fiesta ST. Μπορείς να κάνεις μια δυο παραχωρήσεις όπως είπαμε, σε άνεση ανάρτησης και σε κατανάλωση όταν πιεστεί στο sport (10+ λίτρα/100 χλμ.) και να απολαμβάνεις και στην καθημερινότητα ένα μικρό με εκρηκτικό χαρακτήρα, ανατριχιαστικό ήχο και γενικότερα μία αίσθηση βγαλμένη σαν από παραμύθι.

Δεδομένα, το i20 N δεν θα σε κάνει να βαρεθείς ούτε λεπτό. Σαν να έχεις ξεκινήσει τα πρώτα επεισόδια του Squid Game και να θέλεις να βάλεις το επόμενο χωρίς να πάρεις ανάσα. Ένα 60λεπτο ποιότητας που θα σε κάνει να σκεφτείς και να παραδεχτείς ότι αυτό το σίριαλ δεν είναι σαν όλα τα άλλα, αξίζει την προσοχή σου και φυσικά τη συνδρομή σου στο έπακρο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το «Ν» της δοκιμής μας.

Κακά τα ψέματα, τα αυτοκίνητα που χαρίζουν τέτοια απόλαυση είναι είδος υπό εξαφάνιση και θαρρείς πως σε κάμποσα χρόνια από σήμερα θα ψάχνουμε (τα παιδιά μας) μουσεία της αυτοκίνησης για να τα χαζέψουμε από κοντά. Προς το παρόν πάντως με 24.990 ευρώ ή 26.490 για το Performance μπορείτε να γίνεται ένας από τους τελευταίους… ρομαντικούς.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i20N 1.6 T-GDi 204hp – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.591 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 × 85,44 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός σε σειρά/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 150 kW (204hp) / 5.500-6.000 rpm
Ροπή 304 Nm (30,1 kgm) / 2.000-4.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, άμεσου ψεκασμού
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,9 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 459 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 158 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.075 x 1.775 x 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.544/ 1.542 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 352 – 1.165 lt
Απόβαρο 1.265 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.990 ευρώ

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Πολυ ακριβο παρα τις τεχνολογιες που φερει. Το Φιεστα πολυ ομοφοτερο γρηγοροτερο και σχεδον ιδια τιμη!!!!! και πολυ καλυτερο, αυριο μεθαυριο και στην μεταπωληση. Ασχημοπαπο θα το ελεγα. Δεν εμπνεει σχεδιατικα να το αγορασει καποιος. Ειναι αχαρο σχεδιαστικα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button